نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
۰
سه‌شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۹
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

استقلالی‌ها هیجانی كه در ادبیات منصوریان وجود دارد را می‌پسندند و همین «پسند» به منصوریان قوت قلب می‌دهد تا هرازگاهی با گفتن یك جمله شهر فوتبال را به هم بریزد.

تهران تیم اول و دوم ندارد!

به گزارش خبرورزشی، او كه قبل از نشستن روی نیمكت سرمربیگری تیم محبوبش، خود را سرباز كوچك استقلال مینامید، وقتی با یك سال تأخیر و تردید وارد استقلال شد، ارزش پیروزی در شهرآورد تهران را به اندازه گرفتن یك جام بالا برد و وقتی پرسپولیس را شكست داد، در قامت یك قهرمان جام جاخوش كرد. او فصل اول سرمربیگریاش در استقلال را بدون جام، با نایبقهرمانی لیگ برتر و حذف از جام حذفی و صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا تمام كرد اما همان پیروزی مقابل پرسپولیس باعث شد شبیه قهرمانان به نظر برسد.

ادبیات منصوریان هم به این قهرمانسازی كمك میكند. تازهترین جمله هوادارپسند او، لقب دادن تیم دوم پایتخت به پرسپولیس است. منصوریان در كنفرانس خبری قبل از بازی استقلال و العین، پرسپولیس را تیم دوم تهران نامید. اگرچه 10 ساعت بعد از این حركت آگاهانه منصوریان، برخی نزدیكان او تلاش كردند برای كم كردن شدت حمله طرفداران عصبانی پرسپولیس در فضای مجازی و پیشكسوتان شاكی رقیب در رسانهها، ماجرا را اینگونه جلوه بدهند كه منظور منصوریان «دیگر تیم تهران بود، نه تیم دوم تهران» اما آنهایی كه علیمنصور را میشناسند، خوب میدانند سرمربی استقلال آگاهانه این حرف را زده تا به هواداران استقلال برای حمایت از تیم محبوبشان انگیزه مضاعف ببخشد. او ساعتی بعد از این حركت هوادارپسند، به نزدیكانش گفت دیدید چه انرژی خاصی به هواداران دادم؟!

اما آیا واقعاً استقلال تیم اول تهران است؟ استقلالیها میگویند هستیم... از نگاه آنها همین كه استقلال قدیمیتر از پرسپولیس است، برای آن كه تیم اول پایتخت نامیده شود، كافی است. در نقطه مقابل هواداران پرسپولیس میگویند اگر به قدمت باشد، شاهین از استقلال قدیمیتر است و تیمهایی مثل شاهین و كیان و دارایی و... باید چنین ادعایی داشته باشند.

از نگاه هواداران پرسپولیس، لقب تیم اول پایتخت برازنده تیم محبوب آنهاست چون طرفداران بیشتری نسبت به استقلال دارد اما استقلالیها هرگز زیر بار این موضوع كه پرسپولیسیها بیشتر از آنها هستند، نمیروند و میگویند نظرسنجیها ملاك نیست، آنها تعداد قهرمانیهای استقلال در آسیا را ملاك مهمتری میدانند. البته بحث تیم اول و دوم پایتخت در هیچ جا غیر از ایران معنی ندارد. مثلاً در مادرید هرگز به رئال تیم اول شهر و به اتلتیكو تیم دوم شهر نمیگویند یا در منچستر، یونایتد تیم اول و سیتی دوم نیست. شما فریب گزارشگرهای ایرانی را نخورید كه مثلاً به اسپانیول میگویند تیم دوم كاتالان و بارسلونا را تیم اول منطقه به حساب میآورند.

حتی در رم هم آ.اس رم تیم اول و لاتزیو تیم دوم نیست، حالا دیگر اینتر و میلان كه قدرتشان تقریباً هماندازه است، جای خود دارند. شاید بتوان با استفاده از فاصله رئال و اتلتیكو، از تیم اول و دوم در معرفی نمایندگان مادرید استفاده كرد اما در تهران این تقسیمبندی و تفكیك مثل میلان جواب نمیدهد. این را علیرضا منصوریان هم میداند اما ادبیات هیجانی او مورد علاقه هواداران استقلال است و منصوریان هم بلد است چگونه از این علاقه به نفع تیمش استفاده كند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی