نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

لیونل مسی در مصاحبه با FourFourTwo از خاطره‌انگیزترین لحظات دوران بازی خودش گفته است.

با لئـو در خاطره‌انگيزترين لحظات

به گزارش خبرورزشی، در فصلي كه گذشت، وقتي ليونل مسي در الكلاسيكو برابر رئالمادريد موفق شد گل پيروزيبخش تيمش را به ثمر برساند به بازيكني تبديل شد كه در دوران بازياش موفق شده از مرز 500 گل در رقابتهاي باشگاهي بگذرد. به همين بهانه پس از پايان فصل مجله FourFourTwo به سراغ لئو رفته و با او در مورد خاطرهانگيزترين گلها و بازيهاي دوران حرفهاياش با پيراهن بارسلونا و آرژانتين صحبت كرده است.

آرژانتين 2- بوسنيوهرزگووين يك (مرحله گروهي جام جهاني 2014)

مسي وقتي فقط 19 سال داشت در جام جهاني 2006 گلزني كرد اما در جام جهاني 2010 پايش به گل باز نشد و 8 سال براي گلزني دوباره در اين رقابتها صبر كرد. او در مورد گلي كه در مرحله گروهي جام جهاني به بوسني زد، ميگويد: «من براي زدن دومين گل خودم در جام جهاني 8 سال صبر كردم. ما ميخواستيم تورنمنت خوبي داشته باشيم و با يك برد خوب برابر بوسني كارمان را شروع كرديم. من گل دوم را زدم. خيلي سريع اتفاق افتاد، توپ را از ميانه ميدان گرفتم و تا نزديك محوطه جريمه آمدم، با ايگواين يك و دو كردم و بعد از آن هم ضربه نهايي را زدم.»

اسپانيول صفر بارسلونا يك (فصل 2005-2004 لاليگا)

فصل 2005-2004 فرانك رايكارد به لئو مسي براي نخستين مرتبه بازي داد. مسي در مورد شهرآورد كاتالونيا كه اولين حضور او در لاليگا بود، ميگويد: «در اين شهرآورد من براي اولين مرتبه بازي كردم و به جاي دكو به ميدان آمدم. بدون شك  ذرهاي عصبي بودم چراكه براي نخستين مرتبه بازي ميكردم. لحظات مهمي براي من بود، اتفاقي كه مدتها منتظر رخ دادن آن بودم.»

بارسلونا 7 بايرلوركوزن يك (مرحله يكهشتم نهايي فصل 2012-2011 ليگ قهرمانان اروپا)

ليونل مسي اولين بازيكني است كه موفق شده در تاريخ ليگ قهرمانان اروپا در يك ديدار 5 گل به ثمر برساند. فوقستاره بارسلونا در مورد ديدار برابر بايرلوركوزن ميگويد: «چه شب باورنكردنياي بود! اصلاً نميتوانم يكي از گلهايي كه در آن بازي زدم را برتر از ديگر گلها بدانم. از زدن 5 گل لذت بردم و نميدانستم اولين بازيكني هستم كه در تاريخ ليگ قهرمانان 5 گل در يك بازي ميزند. بدون كمك همتيميهايم من نميتوانستم اين كار را انجام دهم.»

بارسلونا 5 سويا يك (فصل 2015-2014 لاليگا)

59 سال طول كشيد تا يك بازيكن بتواند به ركورد تلمو سارا، برترين گلزن تاريخ لاليگا، برسد. آن بازيكن ليونل مسي بود كه در بازي فصل 2015-2014 برابر سويا به چنين افتخاري دست پيدا كرد. مسي در مورد آن بازي بيان كرد: «احساس فوقالعادهاي از رسيدن به صدر جدول برترين گلزنان تاريخ لاليگا داشتم. دستاورد بزرگي در ليگي كه در آن بازيكنان بينظيري بازي كردهاند، بود. در آن لحظه هيچ برنامهاي براي شادي خاصي نداشتم و شادي گلم هم مثل هميشه بود.»

بارسلونا 3 بايرنمونيخ صفر (نيمهنهايي فصل 2015-2014 ليگ قهرمانان اروپا)

بارسلونا برابر بايرنمونيخِ پپ گوارديولا؛ ديداري فوقالعاده حساس و مهم بين دو تيم قدرتمند فوتبال اروپا كه با شعبدهبازي ليونل مسي به سود كاتالانها تمام شد. يكي از تاريخيترين گلهاي ليگ قهرمانان را مسي با دريبل جادويي برابر ژروم بواتنگ به ثمر رساند. لئو در مورد آن گل ميگويد: «وقتي به بواتنگ نزديك شدم تمام فكرم معطوف به اين بود كه از او رد شوم و به دروازه برسم. براي من فرقي نميكرد در چه لحظه و چه بازياي هستم. پس از گلزني هم فقط برايم مهم بود كه در يك بازي حساس گلزني كردهام و اينكه چگونه اين اتفاق افتاده اهميتي نداشت. فيناليست شده بوديم و براي همين خوشحال بودم.»

نيجريه صفر آرژانتين يك (فينال المپيك 2008)

ليونل مسي تنها يك افتخار در دوران بازياش كم دارد و آن هم قهرماني جام جهاني همراه با تيم ملي آرژانتين است. البته لئو با آلبيسلسته قهرمان شده اما آن قهرماني مربوط به المپيك 2008 پكن است. مسي در مورد آن قهرماني ارزشمند ميگويد: «ارتباط خوبي با سرخيو آگوئرو براي مدت طولاني داشتم. ما روزهاي خوبي را كنار هم سپري كرديم. در المپيك نيمهنهايي با درخشش او برد شيريني برابر برزيل داشتيم و قبل از آن هم هلند را حذف كرده بوديم. مطمئن بوديم ميتوانيم مدال طلا را ببريم و اين اتفاق با پيروزي برابر نيجريه رخ داد.»

بارسلونا 2 آلباسته صفر (فصل 2005-2004 لاليگا)

همان نخستين فصل اولين گل مسي براي بارسلونا به ثمر رسيد كه او درباره آن گل اينچنين توضيح ميدهد: «اولين گل من براي بارسا! زماني بود كه من فقط از بازي كردن در نوكمپ در كنار بازيكنان بزرگ لذت ميبردم. واقعاً به گلزني فكر نميكردم ولي خب آن روز براي من فرصتي پيش آمد گل هم بزنم. با يك ضربه چيپ دروازهبان حريف را فريب دادم و اولين گل خودم را زدم.»

بارسلونا 5 ختافه 2 (فصل 2007-2006 كوپادلري)

ليونل مسي سابقه گلزني مثل ديگو مارادونا دارد كه البته گل او در ديدارهاي ملي نبوده و در يك بازي جامحذفي به ثمر رسيد. مسي درباره گلي كه به سبك مارادونا با دريبل چندين بازيكن به ختافه زد، ميگويد: «در نزديكي ميانه زمين توپ را گرفتم و فضاي خوبي بين مدافعان حريف ديدم. وقتي توپ در اختيار من بود به گلزني فكر نكردم و فقط بين فضاها حركت كردم تا اينكه به محوطه جريمه رسيدم. بعد از آن هم فرصت خوبي براي باز كردن دروازه پيش آمد.»

آرژانتين 6 صربستان و مونتهنگرو صفر (مرحله گروهي جام جهاني 2006)

مسي فقط يك سال بود به تيم ملي دعوت ميشد و اولين تورنمنت بزرگ بينالمللي خودش را تجربه ميكرد. در ديدار برابر صربستان و مونتهنگرو به عنوان يار جانشين به جاي مكسي رودريگس وارد زمين شد و ششمين گل تيمش را در دقيقه 88 وارد دروازه حريف كرد. كاپيتان فعلي آلبيسلسته درباره گلي كه 11 سال پيش زد اظهار داشت: «دومين بازي آرژانتين در تورنمنت بود و من از اينكه در جام جهاني بازي ميكردم هيجانزده بودم. در 15 دقيقه آخر بازي برابر صربها به زمين آمدم و موفق شدم گل ششم را بزنم. لحظه زيبايي بود.»

بارسلونا 3 رئالمادريد 3 (فصل 2007-2006 لاليگا)

يك دهه پيش ليونل مسي موفق شد ركوردي خارقالعاده در الكلاسيكو به نام خودش ثبت كند. مسي در مورد هتتريكي كه در ديدار پرهيجان مقابل رئالمادريد كرد، ميگويد: «احساس خيلي خوبي از اينكه 3 گل به رئالمادريد زده بودم، داشتم. الكلاسيكو هميشه يك بازي خيلي خاص در دنيا است و اولين مرتبه بود در آن گلزني ميكردم. تعداد گلهايم را در همان بازي به 3 رساندم و هتتريك بسيار خاصي بود چراكه در الكلاسيكو رخ ميداد.»

يوونتوس يك بارسلونا 3 (فينال فصل 2015-2014 ليگ قهرمانان اروپا)

در افتخارات ليونل مسي 4 قهرماني ليگ قهرمانان اروپا به چشم ميخورد. چهارمين قهرماني براي او سال 2015 با برتري برابر يوونتوس رقم خورد. مسي درباره بازي فينال برابر يووه ميگويد: «بالا بردن جام ليگ قهرمانان اروپا احساس فوقالعادهاي است. قهرمان شدن هم هميشه بهترين لحظه و بالاترين لذت است. در برلين ما فقط به يك قهرماني نرسيديم و موفق شديم به سهگانه دست پيدا كنيم. قهرمان شدن در آن دوره بسيار لذتبخش بود چراكه بهترين تيمها را به سختي از پيشرو برداشتيم.»

رئالمادريد 2 بارسلونا 3 (فصل 2017-2016 لاليگا)

بارسلونا فصل سختي را سپري كرد، در ليگ قهرمانان اروپا حذف شد و در لاليگا هم سرانجام رقابت بر سر قهرماني را به رئالمادريد واگذار كرد اما در همين فصل يك بازي خاطرهانگيز و بهيادماندني براي مسي و يارانش رقم خورد. الكلاسيكوي برگشت را بارسلونا با درخشش لئو در آخرين ثانيهها از رقيب ديرينه برد. مسي درباره اين بازي هم بيان كرد: «شبي بسيار عالي بود. همه چيز درست در زمانهايي كه ميخواستم اتفاق افتاد. من 2 گل برابر رئالمادريد در برنابئو زدم كه دومي در آخرين دقيقه بازي بود. پانصدمين گلم براي بارسلونا را هم در همان بازي به ثمر رساندم. اگر در آن لحظه گلزني نميكردم ديگر حرفي براي گفتن نداشتم. وقتي آلبا را ديدم كه توپگيري كرده فهميدم كجا بايد جايگيري كنم. وقتي جوردي توپ را براي من فرستاد كار را تمام كردم.»

رئالمادريد 2 بارسلونا 6 (فصل 2009-2008 لاليگا)

* تاريخيترين پيروزي دهه اخير بارسلونا در الكلاسيكو در ديداري رقم خورد كه اين تيم با هدايت پپ گوارديولا 6 مرتبه دروازه رئالمادريد را باز كرد و در پايان برد 6 بر 2 براي كاتالانها رقم خورد. ليونل مسي با يادآوري خاطره آن بازي گفت: «من در پستي جديد بازي ميكردم و مهاجم كاذب بودم. اين برنامه گوارديولا براي بازي بسيار تأثيرگذار بود. كل تيم نمايش بينظيري ارائه كرد و بدون شك در هيچ بازياي عملكرد بهتر از آن نداشتيم. بازياي بود كه مطمئناً هميشه در خاطر من باقي خواهد ماند.»

بارسلونا 2 منچستريونايتد صفر (فينال فصل 2009-2008 ليگ قهرمانان اروپا)

مسي در بهترين فرم خودش همراه با بارسلونا به فينال ليگ قهرمانان اروپاي فصل 2009-2008 رسيد. رقيب منچستريونايتد پرستاره بود كه بارسا در نهايت 2 بر صفر آن را شكست داد و به قهرماني رسيد. لئو در مورد گلي كه با ضربه سر وارد دروازه ادوين فاندرسار كرد هم ميگويد: «سخت بود تصور كنيد من با ضربه سر نزديك ريو فرديناند گل بزنم اما به درستي يارگيري نشده بودم و موفق شدم توپي كه ژاوي ارسال كرده بود را به درون دروازه بفرستم. بعد از اينكه فينال 2006 را به دليل مصدوميت از دست دادم، بازي كردن در اين ديدار براي من خاص بود و خاطره از دست دادن آن بازي را با گلزني فراموش كردم.»

 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی