نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
۰
یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بازتاب تصميم فدراسيون فوتبال! و محمدرضا داورزني كه بدون مطالعه و ارزيابي فضاي فوتبال جهان و عدم تسلط به اساسنامه و آيين‌نامه‌هاي فيفا باعث ايجاد عكس‌العمل‌هاي شديدي از طرف روزنامه‌ها، ‌نشريات و سايت‌هاي مختلف نسبت به اين مسئول ورزشي و غيرفوتبالي (داورزني) و در نهايت اخطاريه و بازخواست موضوع و تصميم فدراسيون فوتبال ايران و سؤال فيفا شد، افزايش يافته است.

 مسئله و مشكلي كه ميتوانستيم در داخل كشور خودمان به راحتي حل كنيم را تبديل به يك جريان جهاني كرديم. جناب داورزني، معاونت ورزشهاي قهرماني و بيخبر از پيچيدگيهاي فوتبال زود به قضاوت نشست و محمدرضا ساكت نيز آتش قضيه را بيشتر نمود و نسنجيده به ماجرايي دامن زد كه به راحتي ميتوانستيم آن را در ايران حل و فصل كنيم. رأي و اظهار نظر آقاي داورزني يك نظريه غيرمسئولانه از نظر فيفاست و دخالت در فدراسيون به حساب ميآيد و كلي تنبيهات و محروميت دارد. در چنين مواقعي بهتر است جلسهاي بگذاريد، چهار تا آدم وارد به فوتبال را دعوت كنيد، تمام جوانب را بررسي كنيد و سپس تصميم بگيريد و با احتياط اعلام كنيد. قضاوت و رأي دادن سختترين حركت انسان در جهان است. حالا جناب داورزني را به عنوان يك مسئول غيرفوتبالي قلمداد ميكنند و استقلال فدراسيون فوتبال ما زير سؤال ميرود.

آقاي داورزني از كدام كرسي و مقام فوتبالي ما چنين حكمي را صادر كرده است؟ حساسترين بخش اساسنامه فيفا در همين حركت است، دخالت افراد غيرمسئول در فوتبال و يا اعمال قدرت دولتيها در اين رشته. آقاي داورزني، برويد در تاريخ فوتبال و فيفا بخوانيد كه تا به امروز چه كساني به دليل وارد شدن غيرمسئولانه در فوتبال دچار محروميت شدهاند. در محكوم كردن رژيم اشغالگر قدس هيچگونه شكي وجود ندارد، در غاصب بودن صهيونيست و اشغال فلسطين هيچ ترديدي نيست و هميشه ايران با سياست سنجيده آنان را محكوم و از فلسطين دفاع كرده است اما در فوتبال و هر رشته ديگري تعريفهاي تخصصي داريم. زماني كه مسعود شجاعي و احسان حاجصفي در بازي رفت مقابل مكابي بازي نكردند، شما (داورزني) اطلاع داشتيد؟ آنها را تشويق نموديد؟ با آنها حرف زديد؟ كسي مأمور شد با آنها در اين باره گفتوگو كند و توجيه شوند؟ اين مورد بسيار خاص بود، بحث مليت و صهيونيست و رژيم اشغالگر نبود، جام باشگاهها! توجه كنيد باشگاهها! با اين وجود اين دو بازيكن به رژيم اشغالگر نرفتند و بازي هم نكردند اما ضرورت رعايت اصول حرفهاي در دنياي امروز و ورزش تعريف ديگري دارد. به راحتي ميتوانستيم كاري كنيم اين دو بازيكن در بازي برگشت به بهانههايي بازي نكنند كه حتماً اين امكان وجود داشت. اما حكم دستوري، غيرقانوني و غيرمسئولانه كه دخالت در امور فدراسيون فوتبال را دارد، كار دست ما در آستانه جام جهاني داد و دنيا را نسبت به ما حساس كرد. تا به امروز آقاي داورزني، قهرمانان ما مقابل رژيم اشغالگر به ميدان نرفتهاند و با سياست سنجيده گريز زدهاند اما بازي شما و آقاي ساكت بسيار ناپخته و رو بود و نياز به يك ارزيابي تخصصي داشت. هنوز هم حكمي صادر نشده است و ميتوان با تاكتيكي سنجيده، خسارت كمتري ديد و رفت و با مطالعه بيشتر وارد حياط سياست شد. پست شما بسيار حساس است و تأمل بيشتري را طلب ميكند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی