نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟
۰
چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۲
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

همانطور که می‌دانید سعید عزت‌اللهی، هافبک ملی‌پوش ایرانی تصمیم گرفت به عنوان بازیکن قرضی از روستوف به تیم پایین جدولی آمکار ملحق شود.

پشت پرده پیوستن ملی‌پوش ایرانی به تیم  آمکار

به گزارش خبرورزشی، چرا عزتاللهی چنین تصمیمی گرفت؟ هافبک جوان اهل انزلی تنها هافبک دفاعی فیکس تیم ملی ایران در ۹ بازی گذشته کشورمان در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی 2018 روسیه بوده است. سعید فقط بازی با سوریه را به دلیل اخراج در دیدار قبلی برابر کره جنوبی از دست داد.

شنیدیم کارلوس کیروش پس از این که دید هافبک مورد علاقهاش ۸ هفته در لیگ روسیه نیمکتنشین بوده و نتوانسته در ترکیب روستوف به میدان برود، به او دستور داد جایی برود که بتواند بازی کند. مرد پرتغالی خوب میداند بازی نکردن هافبک دفاعی کلیدیاش میتواند تبعات منفی به دنبال داشته و عزتاللهی را از فرم خارج کند. فراموش نباید کرد کارلوس کیروش اعتقاد زیادی به این هافبک جوان دارد و در همین ۹ بازی گذشته در مرحله نهایی انتخابی جام جهانی به تناوب از آندرانیک تیموریان، احسان حاجصفی، امید ابراهیمی و علی کریمی کنار عزتاللهی استفاده کرده است. البته تجربه نشان میدهد کیروش با کسی تعارف ندارد و همانگونه که علیرضا حقیقی را حذف و نیمکتنشین کرد، ممکن است سعید عزتاللهی را هم به دلیل بازی نکردن از مدار ترکیب اصلی تیم ملی خارج کند. عزتاللهی این موضوع را زود متوجه شد و تصمیم به جدایی گرفت. او برای یک فصل به عنوان بازیکن قرضی به آمکار رفت و بعد از پایان فصل باید به روستوف بازگردد. پیراهن شماره ۶۶ آمکار هم به سعید عزتاللهی رسیده است. اما شاید بپرسید دلیل نیمکتنشینی محض عزتاللهی در روستوف چه بود؟ همه چیز به قانون 6+5 برمیگردد؛ قانونی که میگوید ۵ بازیکن روس حتماً باید در ترکیب اصلی تیمهای باشگاهی این کشور باشند. این تصمیم برای کمک به رشد فوتبال روسیه و جوانان آن اتخاذ شده است در حالی که در تیم روستوف اغلب ۵ نفر اصلی در خط میانی بازی میکنند. ترافیک خط میانی و حضور کاپیتان 35 ساله روستوف در ترکیب اصلی که نفوذ زیادی هم روی سرمربی این تیم دارد، باعث شد عزتاللهی برای یک فصل بازی کردن از تیمش جدا شود. البته او پیشنهادی از آاک یونان و یکی، دو تیم پرتغالی داشت ولی با توجه به آشنایی با فوتبال روسیه تصمیم گرفت به این کشور کوچ کند. عزتاللهی امیدوار است پس از درخشش در جام جهانی 2018 روسیه بتواند مشتریان دست به نقد و خوبی در اروپا پیدا کرده و برای همیشه از روستوف جدا شود. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی