نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

منچسترسیتی هنوز در لیگ برتر یکه‌تازی می‌کند و عزم خودش برای قهرمانی را جزم کرده است.

پپ و سیتی ول‌کن صدر نیستند

به گزارش خبرورزشی، منچسترسيتي پپ گوارديولا شروعي تاريخي در رقابتهاي اين فصل ليگ برتر داشته. گوارديولا بعد از برد 3 بر صفر تيمش مقابل برنلي در اين رابطه گفت: «ركوردها وقتي خوب هستند كه بتواني فصل را با بالاي سر بردن جام قهرماني به پايان ببري. ولي پيروزي در 11 بازي متوالي كار سادهاي نيست و معنا و مفهوم زيادي دارد. خوشحالم با ذهنيت برنده به كار ادامه ميدهيم.»

شاگردان پپ در آن بازي توانستند ركورد بردهاي متواليشان در تمامي تورنمنتها را بشكنند و با 11 برد متوالي از ركورد مانوئل پلگريني در سيتي كه در سال 2015 با كسب 10 برد متوالي رقم خورده بود پيشي بگيرند.

حالا سيتي در كنار اينتر، پاريسنژرمن و والنسيا تنها تيمهايي در 5 ليگ معتبر فوتبال اروپا هستند كه هنوز در اين فصل طعم باخت را نچشيدهاند و در بازي با وولورهمپتون با برد در ضربات پنالتي اين روند را حفظ كردند.

سيتي پپ در 15 ديدار ابتدايياش در اين فصل به 14 برد و يك تساوي دست يافته؛ 45 گل زده و تنها 8 گل دريافت كرده و اين آماري خيرهكننده به نظر ميرسد.

گوارديولا در اين رابطه گفت: «هميشه خوب است بتواني بهتر از قبل باشي. ما خوب بازي ميكنيم و همين است كه در اين جايگاه قرار داريم. اميدواريم بتوانيم در بازيهاي بعدي در همين سطح بمانيم. اگر نتوانيم اين رويه را ادامه دهيم، عملكردمان تا به اينجا بيفايده خواهد بود.» سيتي با كسب 9 برد و يك تساوي در 10 بازي ابتدايي ليگ برتر، حالا يك ركورد جالب را به نام خود ثبت كرده؛ آنها با برد مقابل وست بروموويچ، با دو شروع برتر تيمها در تاريخ ليگ برتر برابري كردند. ركورد بهترين شروع در تاريخ ليگ برتر به طور مشترك در اختيار چلسي مورينيو در فصل 2006-2005 و سيتي فصل 2012-2011 بود كه در پايان هفته دهم، 28 امتياز كسب كرده بودند و حالا سيتي پپ نيز به ركورد مشابهي دست يافته.

يازده سال پيش چلسي با 9 برد در 9 هفته ابتدايي ليگ برتر و تساوي یک- یک در هفته دهم مقابل اورتون اين ركورد را با زدن 24 گل و دريافت 4 گل (تفاضل گل 20+) به نام خود ثبت كرد و چلسي در آن فصل با مورينيو قهرمان ليگ برتر شد.

سيتي مانچيني هم در فصل 2012-2011 اين ركورد را تكرار كرد و با 9 برد و يك تساوي (2-2 مقابل فولام) و با زدن 29 گل و دريافت 8 گل (تفاضل گل 21+) نامش را در كنار چلسي مورينيو ثبت كرد. آنها هم در آن فصل با برد 3 بر ۲ مقابل كوئينزپارك رنجرز قهرمان ليگ برتر شدند. 

نتايج چلسي در 10 هفته ابتدايي فصل 2006-2005 با مورينيو

ويگان صفر- چلسي یک

چلسي یک- آرسنال صفر

چلسي4- وست بروم صفر

تاتنهام صفر- چلسي 2

چلسي2- ساندرلند صفر

چارلتون صفر- چلسي 2

چلسي2- استونويلا یک

ليورپول یک- چلسي ۴

چلسي 5- بولتون یک

اورتون یک- چلسي یک

در حال حاضر سيتي 28 امتيازي است و به 9 برد و يك تساوي دست يافته. آنها با زدن 35 گل آماري بهتر از چلسي مورينيو و سيتي مانچيني دارند و تنها 6 گل دريافت كردهاند. آنها در 6 بازي دروازهشان را بسته نگه داشتند و در 6 بازي سه يا بيشتر از سه گل زدهاند و با تفاضل گل 29+ اوضاع به كامشان است.

هيچ تيمي تا به اينجاي رقابتهاي ليگ برتر نتوانسته بيشتر از 35 گل بزند، يا بيشتر از سيتي پاس بدهد (7321 پاس) و شوت به دروازه بيشتري نسبت به سيتي داشته باشد (183 شوت) و يا مالكيت بيشتري نسبت به سيتي (78 درصد) را ثبت كند.

10 هفته ابتدايي سيتي گوارديولا در ليگ برتر فصل 2017-2018

برايتون صفر- سيتي 2

سيتي یک- اورتون یک

بورنموث یک- سيتي 2

سيتي 5- ليورپول صفر

واتفورد صفر- سيتي 6

سيتي 5- كريستالپالاس صفر

چلسي صفر- سيتي یک

سيتي7- استوكسيتي 2

سيتي 3- برنلي صفر

وست بروموويچ 2- منچسترسيتي ۳

اين به منزله ركوردي تاريخي براي تيمي است كه رقابتهاي اين فصل ليگ قهرمانان اروپا را با سه برد آغاز كرده (اين بهترين شروع سيتي در ليگ قهرمانان اروپا در تاريخ است) و حالا همه در ليگ برتر از تيم گوارديولا ميترسند. آنها با قاطعيت تمام كنترل بازيها را در دست ميگيرند و با اقتدار براي رسيدن به جام قهرماني خيز برداشتهاند. تنها تيمي كه تا به اينجاي فصل توانسته از شاگردان گوارديولا امتياز بگيرد، اورتون بوده و حالا سيتي شكستناپذير به نظر ميرسد؛ سيتي با ركورد بهترين شروع در تاريخ ليگ برتر برابري كرد و حالا به سمت اهداف بزرگتري حركت ميكند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی