نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

زین‌الدین زیدان مقصر اول ناکامی‌های اخیر کهکشانی‌هاست.

رئال‌مادريد، اسير لجاجت زيدان

به گزارش خبرورزشی، زينالدين زيدان سرمربي جوان و موفق رئالمادريد، براي بازي تيمش مقابل ويارئال، به صحبتهايي كه هفته گذشته بر زبان آورده بود وفادار ماند و در اين بازي، نه تنها دست به تركيب تيمش نزد بلكه سبك بازي تيم را نيز تغيير نداد و حتي هنگام انجام تعويضها هم كار خاصي نكرد و به دنبال راهكاري براي نجات تيمش از بحران نبود. همين لجبازي زيدان باعث شد تا رئال بازي شنبهاش مقابل ويارئال را با يك باخت دردناك به پايان ببرد.

هيچ چيز تغييري نكرد! سرمربي مادريديها در كنفرانس خبرياش در قبل از بازي با خشم هشدار داده بود كه تيمش خوب بازي نميكند اما او انگيزههاي لازم براي اعمال تغيير در تركيب اصلي تيمش را نداشت و رئال را با همان تركيب هميشه روانه ميدان كرد. در نتيجه اين ناكامي براي همه، حتي بازيكنان تيم كه كاملاً در جريان شرايط هستند قابل پيشبيني بود و اگر رويه تغييري نكند، ممكن است باز هم تكرار شود.

اين متد كه حالا براي رئال جواب نميدهد، همان متدي است كه رئال را در سال 2017 به پنج جام قهرماني رساند ولي كاملاً روشن است اين روزها به خوبي كار نميكند و تيم مادريدي را در بحراني فرو برده كه نتيجهاش فاصلهاي نزديك به 20 امتياز با صدرنشين جدول لاليگاست.

اندكي بعد از اتمام بازي با ويارئال، شاگردان زيدان در صحبتهايشان گفتند بحث تمركز يا انگيزه نيست. حرفشان هم درست است. در بازي رئال مقابل ويارئال، شاگردان زيزو عملكرد خوبي داشتند و در نيمه اول خوب كار كردند و موقعيتهاي زيادي براي گلزني داشتند ولي يك جاي كار ميلنگد. موقعيتهاي از دست رفته فوقالعاده كريس اين را تأييد ميكند.

زيدان قصد ندارد گامي به عقب بردارد. او دراين بازي همان بازيكنان هميشه را به ميدان فرستاد و تعويضهايش هم همان تعويضهاي انقلابي هميشه بود: لوكاس واسكس و آسنسيو. كاملاً مشخص است او روي چه بازيكناني حساب باز ميكند و چه بازيكناني را در جامحذفي به خدمت ميگيرد. شايد سرسختي او نوعي لجاجت باشد ولي بازيكنان ثابت رئال در بازي با ويارئال، كنار سرخيو راموس و بنزما همان مهرههايي هستند كه فصل گذشته براي رئال جامهاي زيادي فتح كردند و زيزو قصد دارد تا پايان فصل با همين بازيكنان به كار ادامه دهد.

مشكل اينجاست كه شرايط فعلي رئال، به نحوي است كه ادامه اين روند براي زيزو ممكن نيست و تيم در شرايط خطرناكي گرفتار شده است. هواداران حاضر در برنابئو همچنان براي بازيكنان و سرمربيشان احترام قائلند چراكه ميدانند به زودي بازيهاي مرحله حذفي ليگ قهرمانان اروپا از راه ميرسند ولي در عين حال در جريان هستند ادامه اين روند، ممكن است تيمشان را در اروپا هم به دردسر بيندازد.

آنها مقابلشان حريفي جدي، منسجم و پرستاره را ميبينند كه در انتظار درخشش در اروپاست و هدفشان نشان دادن ضربشست به مادريديهاست. رئال شايد سزاوار چنين  شرايطي نباشد ولي فوتبال، عدالت را نميفهمد. پنالتيهاي اعلام نشده و ضربات به تيرك، فايدهاي ندارد و تنها چيزي كه به شمار ميآيد، گل است و بس.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی