نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟
۰
پنجشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

استقلال که طی ۲ هفته گذشته در کسب پیروزی ناکام مانده فردا برای حل این مشکل به مصاف پدیده در مشهد می‌رود.

از فیلم هندی تا گل ۴۵ متری

به گزارش خبرورزشی، جدال مقابل تیمی که طی فصول گذشته گاهی اوقات واقعاً لقب پدیده برازندهاش بوده است. نبردهای ۲ تیم چه در تهران و چه در مشهد مقدس اصلاً بدون حاشیه نبوده و گاهی اوقات اتفاقاتی ماندگار در آنها رقم خورده است. بد نیست در آستانه بازی مجدد به اتفاق یکدیگر آنها را مرور کنیم. البته انصافاً باید به این مسئله هم اشاره کرد که بازیهای آنها در اغلب اوقات از نظر فنی هم بسیار زیبا بوده است، به ویژه مسابقاتی که پدیده در آن حکم میزبان را داشته است.

تساوی دیده نشده

اولین مسابقه رسمی پدیده و استقلال در تاریخ پیکارهای لیگ برتر اتفاقاً حاشیه جالب توجهی داشت. در پاییز سال ۹۳ این دو تیم برای اولین بار به مصاف همدیگر رفتند. مسابقهای به میزبانی مشهد مقدس، همان جدالی که با تساوی یک- یک خاتمه یافت و اتفاقاً بسیار هم زیبا از آب درآمد اما به دلیل اختلاف فدراسیون فوتبال با سازمان صدا و سیما، مسابقات لیگ برتر در آن هفته به طور مستقیم روی آنتن نرفت و میلیونها نفر این بازی جذاب را ندیدند! نکته جالب توجه دیگر در رابطه با دیدارهای استقلال و پدیده آن که ۴ بازی رسمی ۲ تیم از پاییز سال ۹۳ تا زمستان سال ۹۴ با نتیجه تساوی خاتمه یافت و هیچکدام نتوانستند فاتح بازی باشند.

گل ۴۵ متری

بدون هیچ شک و تردیدی یکی از زیباترین گلهای تاریخ لیگ برتر در جریان جدال پدیده و استقلال در پاییز سال ۹۴ زده شد. جایی که مهدی خیری دروازه آبیپوشان پایتخت را از فاصله ۴۵ متری نشانه گرفت و توپ را دقیقاً به هدف زد تا تور دروازه مهدی رحمتی بلرزد و گل فوقالعاده زیبایی رقم بخورد. گل آنقدر زیبا بود که حتی خود رحمتی نیز لب به تحسینش گشود. بدون شک دروازهبان ذخیره استقلال هرگز آن مسابقه و گلی که دریافت کرده را فراموش نمیکند. البته رحمتی بهار امسال هم مقابل پدیده در مشهد اشتباه فاحشی داشت که منجر به گشوده شدن دروازه استقلال شد ولی خوششانسی آورد که آبیپوشان بازی را بردند و اشتباه او هم در هیاهوی این کامیابی گم شد.

مصدومیت بسیار تلخ

رویارویی با پدیده خاطره بسیار تلخی را برای روزبه چشمی تداعی میکند. هافبک ملیپوش استقلال در اسفند سال ۹۴ مقابل همین تیم مشهدی به شدت مصدوم شد و کارش به اتاق عمل کشید. روزبه بالغ بر ۸ ماه حاشیهنشین شد و پس از آن هم به دلیل محرومیت استقلال از پنجره نقل و انتقالات زمستانی چند ماه دیگر نیز بیرون گود نشست تا تلخی این مصدومیت برایش چند برابر شود.

فیلم هندی

بازی رفت استقلال و پدیده در پیکارهای فصل جاری لیگ برتر مملو از اتفاقات عجیب و غریب بود. وقایعی که قطعاً هرگز از حافظه فوتبال پاک نخواهد شد. پدیده در ورزشگاه آزادی به مراتب بهتر از استقلال بازی کرد و مزد نمایش خوب خود را هم با برتری ۲ بر صفر گرفت. در همان مسابقه بود که علیرضا منصوریان در حرکتی عجیب و بینظیر قبل از پایان مسابقه دست رضا مهاجری را گرفت و به او گفت از هدایت استقلال استعفا خواهد کرد. ثانیههایی پس از به صدا درآمدن سوت پایان بازی، فریاد حیا کن رها کن هواداران استقلال، ورزشگاه آزادی را فتح کرد و حتی به سوی منصوریان سنگ هم پرتاب شد. همان سنگی که سرمربی استقلال از روی زمین برداشت و به نشانه احترام بوسید! نکته جالب توجه آنکه علیمنصور به رغم حرفی که به مهاجری زده بود، بعد از آن بازی کنارهگیری نکرد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی