نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سورپرايز بزرگ رقابت‌هاي اف.‌اي كاپ در آخرين بازي مرحله يك‌هشتم پاياني رقم خورد. ديداري كه در آن ويگان موفق شد منچسترسيتي را با تك‌گل ويل گريگ در دقيقه ۷۰ بازي شكست دهد‌؛ آن هم در شرايطي كه سيتي بعد از اخراج دلف با يك بازيكن كمتر بازي را دنبال مي‌كرد.

پپ در آستانه بزن بزن!

به گزارش خبرورزشی، بدين ترتيب شاگردان گوارديولا اولين شانس خود براي كسب يك جام قهرماني را، آن هم تنها چند روز قبل از برگزاري فينال جام اتحاديه مقابل آرسنال از دست دادند.
در جريان اين بازي كه در ورزشگاه دي.دبليو برگزار شد، دو تا از ستارههاي اصلي سيتي يعني اوتامندي و استرلينگ در ليست بازيكنان فراخوانده جايي نداشتند و ادرسون و واكر هم در جمع بازيكنان نيمكتنشين بودند و بدين ترتيب برخي از بازيكناني كه كمتر براي تيم بازي ميكردند، در تركيب اصلي به ميدان رفتند؛ بازيكناني مثل كلوديو براوو.
ستاره ويگان در اين بازي ويل گريگ بود كه دو موقعيت مقابل دروازه حريف خلق كرد.
مالكيت توپ
نكته جالب توجه در اين بازي، اين بود كه سيتي در جريان مسابقه ۸۳ درصد مالكيت توپ را در اختيار داشت و ويگان با داشتن تنها ۱۷ درصد مالكيت ميدان توانست پيروز اين ديدار شود.
تغييرات اجباري در سيتي
يك دقيقه بعد از آنكه آگوئرو بارزترين موقعيت نيمه اول را خلق و والتون ضربه او را مهار كرد، داور مسابقه دلف را به خاطر خطاي خشن روي بازيكن حريف اخراج كرد و بدين ترتيب او شانس حضور در بازي فينال يكشنبه را از دست خواهد داد. اخراج او باعث شد تا گوارديولا تغييراتي در تركيب تيمش اعمال كند و با بيرون كشيدن سانه، واكر را به زمين فرستاد.
مالكيت سيتي
همين اتفاقات باعث شد سيتي به دنبال مالكيت بيشتر توپ باشد و در عين حال توپهاي كمتري را از دست بدهد و آنها در نيمه دوم حدوداً ۸۰ درصد مالك توپ و ميدان بودند. بازيكنان ويگان هم هر زمان كه ميتوانستند مرتكب خطايي ميشدند.
تكگل بازي
در يك حمله خيلي سريع ويل گريگ توانست دروازه براوو را باز كند. در فاصله ۱۰ دقيقه مانده تا پايان بازي سيتي ۲۲ شوت به سمت دروازه حريف زده بود ولي نتوانست به گلي برسد. پنج سال پيش هم ويگان توانسته بود در عجيبترين فينال تاريخ جامحذفي انگليس، سيتي را با نتيجه یک بر صفر در ورزشگاه ومبلي شكست دهد و در بازي دوشنبهشب و اين بار در مرحله يكهشتم پاياني و در شرايطي كه آنها در دسته سوم ليگ انگليس بازي ميكنند، با مالكيت تنها ۱۷ درصد بر توپ و ميدان به چنين برد ارزشمندي دست يافتند.
درگيري گوارديولا و پل كوك
اخراج فابين دلف از تركيب سيتي با كارت مستقيم داور باعث شد تا درگيري لفظي شديدي ميان سرمربيان دو تيم در تونل رختكن رخ بدهد. اين بازيكن انگليسي با تكلي دوپا بازيكن ويگان را متوقف كرد و با كارت قرمز مستقيم زمين را ترك كرد. در بين دو نيمه، سرمربيان دو تيم در تونل رختكن با هم درگير شدند. پپ گوارديولا و تعدادي از اعضاي سيتي با پل كوك سرمربي ويگان درگير شدند و با وساطت افراد بود كه كار به زد و خورد نكشيد.
پپ و تبريك به ويگان
در پايان اين بازي پپ گوارديولا به دفاع از شاگردانش پرداخت و در عين حال به ويگان تبريك گفت: «عملكرد ويگان خوب بود. آنها براي برد هر كاري كردند. با صعود آنها به دور بعد، بايد به آنها تبريك گفت. ويگان از روي تنها شوتش به سمت دروازه به گل رسيد. به آنها به خاطر صعود تبريك ميگويم. اين گل، نتيجه تنها اشتباه ما در بازي بود. شاگردانم موقعيتهاي خوبي را خلق كردند. ما همه كار كرديم. فقط يك اشتباه كرديم. اين بازيها مثل يك فينال است و باخت را ميپذيريم. از نحوه بازيمان پشيمان نيستم. بازيكنانم را به خاطر عملكردشان آناليز ميكنم و نه با نتايج. عملكرد آنها خوب بود.»
گريگ آمادهتر از هميشه
 ويل گريگ در يورو ۲۰۱۶ هم بدون آنكه بازي خاصي براي تيمش انجام دهد، توانسته بود به شهرتي جهاني برسد و هواداران تيم ملي ايرلند برايش ترانه خاصي را سر دادند و اين بار هم با نمايش خيرهكننده فوتبالياش نامش را بر سر زبانها انداخت.
گل او به سيتي تيمش را به مرحله بعدي جامحذفي انگليس رساند و بيترديد اين گل مهمترين گل كارنامه ورزشياش خواهد بود. او حالا با زدن ۷ گل در ۷ بازي آقاي گل جامحذفي انگليس است و اين مهاجم اهل ايرلندشمالي در ۲۸ بازياش در ليگ هم ۹ گل زده كه از جمله آنها ميتوان به هتتريك در برد ۷ بر صفر تيمش مقابل آكسفورد يونايتد اشاره كرد.
هواداران ويگان كه حالا تيمشان در رده سوم ليگ يك است، دوباره سرود معروف «Will Grigg's on fire» را سر ميدهند. سرودي كه در يورو ۲۰۱۶ توسط هواداران ايرلند شمالي خوانده ميشد.
حالا گريگ قهرمان جديد ويگان است. او در ۲۴۵ ديداري كه در دنياي حرفهاي فوتبال برگزار كرده، ۸۶ گل زده
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی