نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟
۰
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

...خود راه بگویدت که چون باید رفت!

۱- پرسپولیس و استقلال، ذوبآهن هم از همین راه رفتند و رسیدند به جایی که به آن رسیدند!

حساب خود را با تیمهای اماراتی، تسویه کردند! حرف جبران مافات و تلافی در کار نبود که تسویهحساب و تصفیه حساب بود! بحث جبران و تلافی به جای خودش، که تیمهای ایرانی، وارد دایره تعیین تکلیف شدند و به حریفان اماراتی، حدشان را یادآور شدند و اندازهشان را مورد اشاره قرار دادند! یعنی پای خود را تا کجا باید دراز کنند!

ذوبآهن، درسهای خوبی و درسهای درستی به الوحده آموخت! پرسپولیس همین برنامه را برای الوصل پیاده کرد! تراکتورسازی هم برابر تیم الجزیره، یک قدم به جلو برداشت و استقلال هم کاری کرد کارستان! استقلال به العین اصول بازی را یاد داد و برای خودش اعتباری ممتاز خرید!

در بازیهای سهگانه ذوبآهن، پرسپولیس و استقلال، فوتبال ایرانی، به عنوان یک سبک و یک فلسفه، تفاوتهای بارز خود را به ظهور رساند!

قطریها و سعودیها

۲- فاصله فوتبال ایران با تیمهای پرهزینه اماراتی معلوم شد! نوبت میرسد به روشن کردن حد و مرز تیمهای قطری و تیمهای سعودی! تکلیف اینان را هم باید روشن کرد!

میگویند به شغال باج نباید داد! منظور همین است و مقصود هم! پرسپولیس باید با تیمهای قطری هم طوری بازی کند که الوصل بازی کرد و با تیمهای عربستان سعودی نیز به همین شکل و با همین ترتیب!

استقلال در این راه، گامی چند باید جلوتر باشد! تیمهای الریان و الهلال و العین، الگوهای خوبی هستند! باید همه را به خط کرد! باید همه را به عمل و عکسالعمل دلخواه وادار نمود!

استقلال- و نه هر استقلالی، که استقلال امروز- الگوی خوب و نمونه درستی است! تیمی که خود را باور دارد! تیمی که توان پیاده کردن بازی مورد نظرش را دارد! تیمی که سرعت دارد و جنگندگی هم به وفور دارد!

تیمهای اماراتی، یک به یک سپر انداختند و یکی بعد از دیگری، تسلیم شدند! اگر خودکمبین نباشیم، چرا نوبت را متوجه قطریها و سعودیها نباید کرد؟ فوتبال مونتاژی عربی، به آخر خط نزدیک میشود!

تیام و کایو

۳- از ناداوری و خودفروختگی ابراهیم بنیعقوب که بگذریم، میرسیم به نمایش مردان کلیدی مسابقه العین و استقلال! میرسیم به نمایش نمایان مامه تیام و به عملکرد شاخص خط هافبک استقلال، یعنی به اسماعیلی، شجاعیان و نیز به کارنامه بینقص امید ابراهیمی و فرشید باقری!

سؤال روز این است: تیام بازیکن بهتری بود یا لوکاس کایو؟ تیام مرد کلیدی میدان بود یا مارکوس برگ؟ عمر عبدالرحمن بازیسازتر نشان داد یا سرور جپاروف؟ وینفرد شفر، مربی خوشسلیقه و خلاقتری نشان داد یا زوران مامیچ؟

در عین حال باید پرسید تیام ارزانتر ولی پربهاتر است یا تکتک بازیکنان تیم العین؟ تیام ارزان اهل سنگال، بازیکن مؤثرتر و کاملتری است یا لژیونرهای تیم العین؟ مامه تیام سنگالی، بازیکن تکنیکیتری است یا «کایو»ی برزیلی؟ یا برگ سوئدی؟ و نیز شجاعیان، اسماعیلی، ابراهیمی و حسینی مدافع؟

در تیم ذوبآهن، مرتضی تبریزی، فوارهای است که بلند میپرد! در پرسپولیس، بازی را احمدزاده از آب و گل درآورد؟ تبریزی، ستاره بیادای تیمش بود ولی فرشاد، بعد از گل، گوشهایش را بسته. چرا؟ به روی چه؟ به روی که؟ قهر با مردم؟ چشم بستن به علت وجود خود و تیم خود؟ چرا؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی