نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
ترکیب تیم‌های پایه توسط فدراسیون مرادی سلیقه‌ای انتخاب شدند/ ۱۰ سال از وزنه‌برداری جهان عقب افتادیم!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

وزنه برداری ایران ۱۰ سال از وزنه برداری جهان در بخش تیم‌های پایه عقب افتاده است.

هادی پانزوان سرمربی تیم‌های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران در پایان رقابتهای آسیایی این رشته و کسب عناوین هفتم و دوم در بخش‌های تیمی با بیان این مطلب گفت: به جرات می‌توانم بگویم که وزنه برداری ایران ۱۰ سال از وزنه برداری جهان در بخش تیم‌های پایه عقب افتاده است و برای جبران این وضع باید برنامه بلند مدتی را تدوین کرد.»

او ادامه داد: «زمانی کشورهایی همچون هندوستان، عربستان، ویتنام و ... جایگاهی در وزنه برداری آسیا نداشتند ولی اکنون این تیم‌ها چه در بخش تیمی و چه در رده بندی مدالی جزو بهترین‌های قاره کهن هستند ضمن اینکه کره ای‌ها نیز وزنه برداران خوبی را روانه این مسابقات کردند.»

پانزوان درباره چگونگی اعزام تیم‌های نوجوانان و جوانان ایران به رقابتهای آسیایی ازبکستان بیان کرد: «مسئولان پیشین فدراسیون ی قصد اعزام تیم‌های کشورمان را به رقابتهای آسیایی نداشتند ولی با تغییر در مدیریت فدراسیون تصمیم گرفته شد وزنه برداران نوجوان و جوانان برای کسب تجربه دراین رویداد قاره ای شرکت کنند.متاسفانه باید بگویم که چینش وزنه برداران برای شرکت در اردوها و اعزام به رقابتهای آسیایی به صورت سلیقه ای نه به صورت شایسته سالاری صورت گرفته بود .به عنوان مثال در یک وزن سه وزنه بردار به اردو دعوت شده بودند و این در حالی بود که در دیگر اوزان وزنه برداری نداشتیم.»

او به مدت زمان اندکی که تیم‌های پایه ایران را تحویل گرفته اشاره می‌کند: «در این مدت کم ما بیشتر به مباحث روحی و روانی پرداختیم، با این وجود وزنه برداران بهترین وزنه‌های خود را در این مسابقات زدند. البته بی تجربگی باعث  شد که تیم جوانان ایران تنها با یک امتیاز اختلاف نسبت به تیم ازبکستان عنوان قهرمانی را از دست بدهد. در ترکیب تیم جوانان ایران، پنج وزنه بردار نوجوان بودند در صورتی که یک وزنه بردار جوان دیگر ما داشتیم مطمئنا جام قهرمانی را به خانه می‌آوردیم.»

سرمربی تیم‌های پایه ایران گفت: «با پایان رقابتهای آسیایی و بازگشت تیم ایران به تهران کادر فنی از امروز کارش آغاز می‌شود. این کادر با مساعدت مسئولان فدراسیون به استان‌های مختلف سفر کرده و بهترین‌ها را انتخاب و به اردوهای آمادگی دعوت خواهد کرد. ضمن آنکه  در تقویم سالانه فدراسیون وزنه برداری برگزاری مسابقات کشوری  و منطقه ای نیز دیده شده است.»

پانزوان تاکید کرد: «با اینکه هنوز زمان برگزاری رقابتهای جهانی این رده‌ها  که در یکی از دو کشور مکزیک و یا بحرین برگزار شود، مشخص نشده است .ولی ما قصد داریم اردوها را به صورت متوالی برگزار کنیم. این وزنه برداران نباید به حال خود رها شوند. بلکه باید با حضور مداوم در تمرینات به شرایط خوبی برسند تا در آینده به عضویت تیم ملی کشورمان در آیند.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • الهام .ج IR ۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    موفق باشید استاد پانزوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی