نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
عجیب‌ترین شماره‌ها در تیم ملی ایران/ وقتی علی کریمی و فرهاد مجیدی شماره‌ای غیر ۸ و ۷ پوشیدند
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اگر چه بازیکنان می‌توانند در تیم‌های باشگاهی هر شماره‌ای را به تن کنند اما به علت محدودیت‌های موجود، کمتر می‌توان شماره‌ای غیر متداول را در تیم‌های ملی مشاهده کرد.

 پوشیدن شماره‌هایی بالاتر از عدد ۲۳ در مسابقاتی مانند جام جهانی و جام ملت‌های آسیا غیر ممکن است و فقط گاهی به علت دعوت تعداد زیادی بازیکن به اردوهای تمرینی، بازیکنان تا عدد ۳۰ را هم به تن می‌کنند. در نتیجه پوشیدن شماره‌های بیشتر از عدد ۲۳ و نهایتا ۳۰، امری غیر متداول به شمار می‌رود. با این حال در تاریخ فوتبال ایران مواقعی هم پیش آمده که بازیکنان شماره‌های عجیب را به تن کنند. در ادامه به بررسی برخی از شماره‌های عجیب در تیم ملی ایران می‌پردازیم.

شماره ۶۸

علی کریمی سال‌ها با شماره ۸ تیم ملی ایران درخشید اما بعد از وقفه‌ای که میان دو حضور کریمی در تیم ملی به وجود آمد، او با شماره ۶۸ در بازی با تایلند در زمین حضور یافت و مسعود شجاعی شماره ۸ را به تن کرده بود.

شماره ۶۶

بعد از بازگشت کریم باقری به تیم ملی بعد از یک وقفه طولانی، جواد نکونام که مدت‌ها به عنوان شماره ۶ بازی کرده بود، برای مدتی با شماره ۶۶ در میادین حاضر شد تا کریم باقری شماره سابق این بازیکن را به تن داشته باشد.

شماره ۸۴

میلاد زنیدپور یکی از بازیکنان آینده‌دار در فوتبال ایران بود که با قرارداد بلندمدتی هم به سپاهان پیوست و در تیم ملی هم حضور داشت. او در دوران حضور در تیم ملی شماره‌های مختلفی مانند ۷ را به تن داشت. یکی از عجیب‌ترین شماره‌ها ۸۴ بود.

شماره ۸۱

محسن خلیلی، مهاجم سال‌های دور پرسپولیس از جمله بازیکنانی است که در تیم ملی شماره غیر متداول ۸۱ را به تن کرده است.

شماره ۵۸

فرهاد مجیدی در سال‌های حضور در تیم ملی شماره‌های مختلفی را به تن داشت. ۷، ۹، ۱۱، ۱۹، ۲۱، ۲۷، ۲۸، ۲۹، ۵۰ و ۵۸ شماره‌هایی بود که مجیدی در تیم ملی به تن کرده است.

شماره ۶۰

هاشم بیک‌زاده، مدافع چپ تیم ملی فوتبال ایران در برهه‌ای پیراهن شماره ۶۰ راه به تن داشت و سپس پیراهن شماره ۱۹ را تا سال‌های پایانی فوتبالش انتخاب کرد.

شماره ۵۶

پژمان نوری، مدیرعامل کنونی ملوان و بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس در نخستین روزهای ورودش به تیم ملی شماره ۵۶ را به تن داشت و در ادامه پیراهن ۱۸ را به تن کرد.

شماره ۴۴، ۴۵ و ۴۶

حسین کاظمی، محمود فکری و هاشم بیک‌زاده در یکی از اردوهای تیم ملی ایران شماره‌های ۴۴، ۴۵ و ۴۶ را به تن داشتند.

شماره ۵۰

فرهاد مجیدی در سال ۲۰۰۵ و آرش برهانی در سال ۲۰۰۷ شماره ۵۰ را در تیم ملی انتخاب کردند.

شماره ۳۴

مهدی رجب‌زاده، هافبک ذوب آهن در سال ۲۰۰۵ و خسرو حیدری در سال ۲۰۰۷ پیراهن شماره ۳۴ برای برگزیدند که البته برای دوره طولانی نبود و به سراغ شماره‌های دیگری رفتند.

شماره ۳۵

محمدرضا خلعتبری در اولین دوره حضور در تیم ملی و در شرایطی که سن و سال زیادی هم نداشت، شماره ۳۵ را به تن داشت. او در ادامه شماره‌های ۷، ۹، ۱۱ و ۱۴ را به تن کرد.

شماره ۴۱

هادی شکوری و محمد نوری در دو برهه زمانی مختلف شماره ۴۱ را در بازی‌های معدودی به تن داشتند.

شماره ۴۰

رسول خطیبی و سوشا مکانی نیز در دو برهه مختلف شماره ۴۰ را به تن داشتند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کیسه سوز IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    آخه با چه منطقی اسطوره‌ای مثل علی کریمی رو با مجیدی با چهار بازی ملی اونم بعنوان ذخیره کنار هم قرار میدی ؟
    • رضایاک IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      منم دقیقا چند ساله متوجه نشدم قهرناز با این پول هایی که خرج این تبلیغات میکنه چیا می‌خواد ثابت کنه؟!بزرگترین افتخارش عکس کنار علی آقا کرمیِ
  • احسان IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    قشنگترین خاطره از تیم ملی بودن این 2نفر همزمان با هم بود
  • ایمون زائد IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    شما هرگز یه پورش رو با یه ژیان مقایسه نکن آقای خبر ورزشی
  • بهزاد آبی DE ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    واقعا چرا یه مربی لژیونر با یه آدم خانه نشین بازنشسته مقایسه کرد؟ فرهاد مجیدی پرچم مربیان ایرانی رو در آسیا برده بالا و تنها مربی قهرمان بدون باخت ایران هستش. علی کریمی هم مربی داماش بود تیمش آخر فصل سقوط کرد خ خ خ الانم که تو فضای مجازی فقط فعاله نه دنیای واقعی فوتبال
    • مهدیوف IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
      ایولا داری .... قهرمانی آسیا رو داره.. قهرمانی لیگ رو بدون باخت به عنوان سرمربی داره.... محبوب ترین بازیکن جهانه... اروپا بازی کرده..قاتل لنگی ها هم که هست...خالق ۴۴۴۴ قهرمانی لیگ رو به عنوان بازیکن داره..
  • سهیل IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۰
    دوستان کسی یادش میاد مجیدی بازیکن تیم ملی بود دعوت میشد تا روز آخر که میخواستن تست دوپینگ بگیرن دیگه نمی‌آمد واقعآ این جدی میگم چون ترس از اینکه جوابش مثبت باشد دیگه میرفت واقعآ دوپینگی بود اما نمی ماند تو تمرین تیم ملی
    • ستاره سرخ ایران IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۱
      دقیقا تنها کسی که دعوتش میکرد مایلی کهن بود البته برای پر کردن نیمکت
  • حمیدرضا فلاح زاده IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۸
    ای کاش می شد کسی صدای قلب یک ایرانی وطن پرست به گوش کریمی های اتو کشیده که قلب و وجودشان از کینه و عقده پر گشته است برساند: روزی شما محبوب قلب ایرانیان بودید ولی هر روز که می گذرد رفتار و گفتار و کردار شما جان ما را مي سوزاند وقتی عده ای از برج نشینان میلاد برای شما کف و صوت می زنند آنگاه که تا کمر در مقابل دشمنان ایران خم می شوی وقتی که جوانان وطن را در مقابل هم قرار می دهی تا به جرم دوست داشتن امثال شما برای زدن چند توپ فوتبال همدیگر را پاره پاره نمایند زمانی که در آغوش گرم دشمنان وطن راحت ارامیده ای و بخاطر بزرگ شدن امثال تو تحریم ها ی دشمن هر روز خشن تر شود و بجای سربازان وطن دشمنان بخاطر این جهالت مقدس امثال شما کف و صوت برایتان بکشند و هزاران هزار اما و اگر دیگر، در این باورم که شب و روز را چگونه می گذرانی ؟ امثال شماها وجدان، غیرت، شرف .... اگر به اندازه ی دشمنان وطن می داشتید امروز زخمهای وطن این چنین عمیق و چرکین نبود.!!! دز این باورم اگر شماها نیز فقط به اندازه ی فوتبالیست های دیگر کشورها حدو مرز خودتان را می شناختیت این حال و روز دل ما نبود.!!! و .‌‌‌‌‌‌....

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی