نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟
دیدار جنجالی آرژانتین - انگلیس (جام‌جهانی ۱۹۸۶ مکزیک)
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با انتشار خبری مبنی بر فروش توپ بازی معروف آرژانتین – انگلیس در جام‌جهانی ۱۹۸۶، دوباره خون هواداران سه‌شیرها به جوش آمده و علی بن‌ناصر داور آن دیدار را «بی‌شرم» خواندند.

گری لینکر ستاره سابق تیم ملی انگلیس و مجری معروف از این که داور دیدار جنجالی سه‌شیرها مقابل آرژانتین در جام‌جهانی ۱۹۸۶ تصمیم دارد توپ آن بازی را با مبلغ ۳ میلیون پوند بفروشد، به شدت عصبانی شده است.

علی بن‌ناصر داور تونسی آن دیدار که در حال حاضر ۷۸ سال سن دارد، تصمیم گرفته توپی که از جام‌جهانی ۱۹۸۶ و در دیدار معروف آرژانتین – انگلیس به یادگار نزد خودش نگه داشته را به فروش برساند.

دیدار جنجالی آرژانتین - انگلیس (جام‌جهانی ۱۹۸۶ مکزیک)

انتقاد شدید لینکر

گری لینکر که یکی از بازیکنان انگلیس در آن بازی بود و تک گل تیمش را هم در جریان شکست ۲-۱ زد، گفت: «من بسیار هیجان‌زده هستم که داور از کار بدی که انجام داده، پول می‌گیرد.» و حالا ۳۶ سال بعد او و هواداران فوتبال انگلیس داور را برای نگه داشتن توپی که با آن گل «دست خدا» به ثمر رسیده به باد انتقاد گرفتند.

علی بن‌ناصر در پایان مسابقه سال ۱۹۸۶ در ورزشگاه «آستکا» شهر مکزیکوسیتی، یک گل به آرژانتین هدیه داد؛ گلی که دیگو مارادونا با دست به ثمر رسانده بود. بعد از آن توپ «آدیداس آستکا» را در کمد خانه‌اش نگه داشت و قصد دارد آن را در حراجی به قیمت حداقل ۳ میلیون پوند بفروشد.

گری لینکر؛ دیدار جنجالی آرژانتین - انگلیس (جام‌جهانی ۱۹۸۶ مکزیک)

حراجی دوم

حراج کردن توپ بن‌ناصر در آستانه جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و در حالی صورت می‌گیرد که استیو هاج هم‌تیمی لینکر هم با فروش پیراهن دیگو مارادونا در آن دیدار به ثروتی بیش از ۷ میلیون پوند دست پیدا کرد. لینکر در واکنش به آن رفتار هاج هم گفت: «کاری که هاج کرد منصفانه بود، اما کار داوری که تمام وقت توپ را در کمدش نگه می‌دارد و حالا می‌خواهد بعد از بزرگ‌ترین اشتباه تاریخ جام‌جهانی آن را بفروشد، تلخ است.»

استیو هاج؛ دیدار جنجالی آرژانتین - انگلیس (جام‌جهانی 1986 مکزیک)

حمله به بن‌ناصر

بن‌ناصر اکنون ۲ پسر بزرگ دارد و قصد دارد درآمد حاصل از فروش توپ بازی جنجالی را با خانواده‌اش تقسیم کند. نکته جالب این که این حراجی در لندن انجام خواهد شد. داور جنجالی تونسی بعد از آن اشتباه فاحش دیگر در جام‌جهانی قضاوت نکرد.

بعد از ۳۶ سال حالا دوباره هواداران فوتبال انگلیس در شبکه‌های اجتماعی این داور را به باد انتقاد گرفته‌اند و این رفتار را وقیحانه می‌دانند. ریچارد ویلسون که هوادار چلسی است، نوشت: «این کار برای جوشاندن خون شما کافی است. داور چطور توانست از این کار این‌همه پول به‌دست بیاورد و چرا توپ را برده است؟ او دقیقاً قبل از جام‌جهانی توپ را می‌فروشد تا هرچه بیشتر می‌تواند سود کند. او مایه شرمساری است.» هوادار دیگری به نام کارل جکسون ۳۵ ساله نوشت: «چرا به او اجازه داده شده توپ را نگه دارد؟ این توپ متعلق به فیفا است. توپ فقط به خاطر تصمیم وحشتناکش مشهور شده. حراج باید متوقف شود.» جان میلار ۶۵ ساله هم گفت: «این ظالمانه است. او از بدترین تصمیم تاریخ فوتبال سود می‌برد. مارادونا متقلب بود، اما حداقل یک فوتبالیست بزرگ بود. این مرد شرم ندارد.»

دیگو مارادونا - پیتر شیلتون؛ دیدار جنجالی آرژانتین - انگلیس (جام‌جهانی 1986 مکزیک)

عکس معروف

سال ۲۰۱۵ هم اتفاق دیگری رخ داد که هواداران انگلیس را به‌شدت عصبانی کرد. دیگو مارادونا اسطوره فقید فوتبال آرژانتین در خانه بن‌ناصر در تونس حاضر شده، او را بغل کرده و بوسیده بود. همچنین پیراهن تیم ملی آرژانتین را به بن‌ناصر هدیه داد و از او با عنوان «دوست ابدی» یاد کرد.

بن‌ناصر همیشه اصرار داشته که ندیده است مارادونا توپ را از روی سر پیتر شیلتون کاپیتان انگلیس با دست وارد دروازه کرده است، حتی بعد از دیدن تصاویر آهسته تلویزیونی! مارادونا هم بعدها گفت آن گل کمی با سر و کمی با دست تبدیل به گل «دست خدا» شد!

دیگو مارادونا - علی بن‌ناصر؛ دیدار جنجالی آرژانتین - انگلیس (جام‌جهانی 1986 مکزیک)

و هنوز بعد از ۳۶ سال و چند ماه ماجراهای جنجالی آن بازی آرژانتین – انگلیس ادامه دارد ...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • سه موش ها IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    انگلیسی فشار بقول😂😈😂😈
  • حمید IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    درود بر این داور که ۳۵ سال توپ نگهداشته است ولی مطمئنم آن صحنه را ندیده است ولی هر تیمی به جزء آرژانتین در سال ۸۶ قهرمان جهان میشد به نظر من بی عدالتی دنیا در حق مارادونا بود من خودم از سال ۱۹۸۶ طرفدار آلمان بودم ولی آن جام حق آرژانتین و مارادونا میدونم
    • مجید IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۴
      واقعا هم حق مارادونا بود اسطوره ای بی تکرار
  • اصغرزاده IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
    بی نظیر بود عشقم مارادونا
  • اس اس کبیر IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
    جالبه انگلیسی هاسراغ ندارندتوایران درسال ده تا ازاین گل هاتقدیم تیم بابامسعودمیشه وکسی جرات نداره حرف بزنه.حالابعداز36 سال یلدشون اومده.
  • حسین شاکری بوشهری IR ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۵
    اگر داور گل معروف ویمبلی که انگلیسی‌ها را به تنهاقهرمانی مفت ومجانی شان رساند، این کار را انجام می داد، شرمسار نمی شدید؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی