نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
میزبانی از ذوب‌آهن و شهرداری گرگان گرفته شد!/ درآمد میلیونی برای فدراسیون
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دو تیم بسکتبال شهرداری گرگان و ذوب آهن نتوانستند میزبانی مسابقات غرب آسیا را بدست آورند.

تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و ذوب‌آهن از ۳۰ آذر در رقابت‌های باشگاه‌های غرب آسیا به میدان می‌روند، آن هم در حالی که هیچ‌یک از آنها نمی‌توانند میزبان باشند. بعد از وقفه‌ای سه، چهارساله در برگزاری لیگ وابا و جام باشگاه‌های آسیا این رویداد با سیستم جدید راه‌اندازی می‌شود که تیم‌های حاضر در این منطقه در دو گروه به مصاف هم می‌روند. تیم ذوب‌آهن در گروه A غرب آسیا با بیروت لبنان، الاتحاد الاهلی سوریه و ارتدوکس رام‌ا... فلسطین همگروه شد. در گروه B هم شهرداری گرگان، قهرمان کشورمان با الریاضی لبنان، نفت عراق (نفط الاوسط) و الکرامه سوریه قرار دارند. 

طبق برنامه جدید این مسابقات هر تیمی میزبان و مهمان است اما دو تیم ایرانی به دلیل نامناسب بودن شرایط سالن برگزاری از میزبانی محروم شده‌اند. نماینده فیبا که یک ماه و نیم پیش به تهران آمده بود و از سالن امام خمینی (ره) شهر گرگان بازدید کرده بود به دلیل برخی از مشکلات سالن مخالفت خود را با میزبانی شهرداری گرگان به اطلاع فدراسیون رساند. کریم علمی، رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان در این باره می‌گوید: «طبق بازدید نماینده فیبا که به گرگان آمده بود برخی از استاندارهای لازم با شرایط فیبا همخوانی نداشت و باید به تجهیز و رفع نواقص پرداخت تا ان‌شاءا... در دوره‌های بعدی بتوانیم میزبانی را بگیریم.»

او همچنین از انتقال شهر میزبان بازی‌های شهرداری گرگان به تهران خبر می‌دهد: «باید در تهران مسابقه دهیم و این مسئله هزینه‌های زیادی را برای ما به دنبال خواهد داشت. هر چند امیدواریم که جواد داوری، رئیس فدراسیون بسکتبال همکاری با دو نماینده کشورش داشته باشد و از نظر هزینه‌ها باشگاه‌ها را یاری کند. ما برای هر مسابقه و میزبانی باید ۱۷۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان بابت سالن برگزاری به فدراسیون فقط پول بدهیم.»

اما در خصوص ذوب‌آهن مسئله متفاوت‌تر است، چرا که اصفهانی‌ها در ابتدا جواز حضور نداشتند اما با رایزنی‌های فدراسیون شاگردان فرزاد کوهیان به وابا راه پیدا کردند. البته در این میان طبق شنیده‌ها علیرضا احسانی، مدیر باشگاه ذوب‌آهن در نشست با جواد داوری رضایت به میزبانی تهرانی‌ها داده است، آن هم در حالی که این تیم بارها میزبان تیم‌های غرب آسیا بوده و به غیر از سالن ملت، اصفهانی‌ها یک سالن نوساز ۶ هزارنفری به نام ۲۵ آبان هم دارند که تمام شرایط میزبانی عالی را دارد. با این احتساب جای بسی سؤال دارد که آیا فدراسیون بهتر نبود شرایط را طوری پیش می‌برد که به جای دریافت ۱۷۰ تا ۱۸۰ میلیون تومان، میزبانی را به نصف جهان می‌داد تا آنها بتوانند از حضور تماشاگران برخوردار شوند؟!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی