نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
۴ بازیکن در فولاد به من خیانت کردند و دیگر برنمی‌گردم/ لیست گزینه‌های نیمکت تیم ملی امید را دیدم گریه‌ام گرفت!
منبع: آنا
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

عبدالله ویسی سرمربی سابق فولاد خوزستان نسبت به اتفاقات اخیر در این باشگاه واکنش نشان داد.

عبدالله ویسی انتقادات تندی را نسبت به استعفای جواد نکونام و همچنین گزینه‌های مطرح شده برای هدایت تیم ملی امید مطرح کرد. متن کامل گفت‌وگوی این مربی را بخوانید:

ویسی در ابتدا درباره استعفای جواد نکونام گفت: همان‌طور که نظر اکثریت مردم درباره این کار منفی بوده، من هم همین نظر را دارم و آقای نکونام کار حرفه‌ای انجام ندادند و اگر باشگاه فولاد که نماینده جمهوری اسلامی ایران، مردم و استان خوزستان در آسیا است، اشتباه هم کرده باشد که نکرده و هر امکاناتی که آقای نکونام خواست به او دادند، باز هم نباید این کار را می‌کردند. زمان مناسبی نبود که او بخواهد تیم را رها کند؛ آن هم در این دوره حساس که مردم ایران نیاز به شادی دارند و دلخوشی مردم خوزستان فوتبال است. نظر منِ مربی واقعا درباره این موضوع منفی است.

وی درباره تقابل فولاد با الهلال عنوان کرد: الفیصلی تیمی نبود که بخواهد برابر یک تیم ایرانی قد علم کند. به جز فولاد، حتی یک تیم دسته اولی ما هم می‌توانست با الفیصلی مقابله کند و برنده بازی باشد. به هر حال آن بازی را فولاد برد و به مردم خوزستان و مردم ایران تبریک گفتیم، اما مشخص بود که وقتی فولاد بالا می‌رود، الدحیل، الشباب و الهلال سه حریف سخت هستند. می‌گویند قرعه فولاد بد بود، اما آن دو تیم هم قدرتر از الهلال هستند. هر سه تیم فوق حرفه‌ای هستند و بازی با آن‌ها بسیار سخت بود. اینکه ما به الهلال خوردیم، خیلی بهتر بود. اگر به جدول عربستان را نگاه کنید، تیم الهلال با دو بازی کمتر چهارم و پنجم جدول است و الشباب و الدحیل صدرنشین هستند.

سرمربی سابق فولاد در واکنش به اینکه آیا بازیکنان خارجی فولاد می‌توانستند به این تیم کمکی کنند، گفت: به اعتقاد من به عنوان یک فوتبالی، هیچ کمکی نمی‌توانند بکنند و بازیکنانی که داشتند، مثل پریرا و موسی کولیبالی و ... که آنها را مازاد اعلام کردند، می‌توانستند مثمرثمر باشند، چون شناخت کافی از فولاد داشتند. متأسفانه به نظر من بازیکنانی که گرفته‌اند، کمکی به فولاد نکرده‌اند، به خصوص در باشگاه‌های آسیا. بازیکنانی که رد کردند، در بازی‌های قبلی بیشتر کمک کردند.

ویسی در واکنش به اینکه شنیده می‌شود نکونام به خاطر حضور در تیم ملی، بعد از پیروزی برابر الفیصلی از فولاد جدا شده، گفت: وقتی یک آدم یک کار اشتباه انجام می‌دهد، آن هم در جایی که هوادار زیاد است، نظرات مختلفی می‌تواند دخیل باشد. هر کسی با یک دیدی نگاه می‌کند. من به عنوان یک مربی یا کارشناس می‌گویم کار درستی نبود و حتی می‌توانست بماند و بعد از بازی او را اخراج کنند. باز هم می‌گویم به عنوان یک مربی کارش را نمی‌پسندم. نمی‌دانم نظر مردم چیست اما به همه دیدگاه‌ها احترام می‌گذارم اما این کار توهین به مردم خوزستان و باشگاه فولاد بود.

وی در پاسخ به اینکه آیا در صورت دریافت پیشنهاد از فولاد به این تیم بازمی‌گردد یا خیر عنوان کرد: من به عنوان یک خوزستانی با شاهین اهواز قهرمان ایران شدم؛ بازیکن بودم و برای مردم شادی آوردیم. کمک مربی بودم و با باشگاه فولاد قهرمان شدیم و برای مردم شادی آوردیم و در استقلال خوزستان هم قهرمان شدیم اما بلایی سر من آوردند که واقعا شایسته یک خوزستانی نبود؛ من با کمترین هزینه به آنجا  رفتم آن هم در شرایطی که پنجره بسته بود.به من بی‌حرمتی کردند و دیگر در خوزستان مربیگری نمی‌کنم.

سرمربی سابق فولاد که با رادیو ایران صحبت می کرد در پاسخ به این سوال که شاید همین بلاها بر سر نکونام هم آمده باشد، بیان کرد: قطعا این‌طور نیست و همه ایران می‌دانند که فولاد هر کاری برای قهرمانی امسال انجام داد و برای قهرمانی آسیا هزینه کرد و بازیکن جذب کرد و کارهای متفاوتی انجام داد. برای جواد نکونام ده برابر کاری را که برای من انجام دادند کردند. در زمان حضور من پنجره فولاد بسته بود و هفت بازیکن جدا شدند؛ ضمن اینکه بعدا مشخص شد که چهار بازیکن بازی نمی‌کردند و به من خیانت کردند، هفته چهارم من را اخراج کردند. ما بردیم و مساوی کردیم و من را اخراج کردند. شاید من دیگر در خوزستان مربیگری نکنم، چون به من بی‌حرمتی کردند، اگر پیشنهاد بدهند، قطعا نمی‌پذیریم.

وی درباره اینکه سرمربی ایرانی برای تیم ملی مناسب‌تر است یا خارجی گفت: با توجه به اینکه دیر شده، مربی ایرانی می‌تواند کمک خوبی کند. من قبلا هم گفته‌ام که امیر قلعه‌نویی و علی دایی بهترین گزینه‌ها هستند؛ هم پرستیژ و شخصیت دارند و هم همه آسیا آن‌ها را می‌شناسند و رزومه مشخصی هم دارند. اگر مربی خارجی بزرگی می‌آورند که به فوتبال ما کمک کند، دستشان درد نکند، اما اگر یکی را می‌آوردند که با او دلالی کنند و پول‌ها و دلارهای ایران را جابه‌جا کنند، این کار را نکنند بهتر است، این توهین به شعور مردم است.

ویسی در خصوص اسامی مطرح شده برای هدایت تیم ملی امید گفت: اصلا به رزومه مربی نگاه نمی‌کنند. من آن روز اسامی مختلفی را در سایت‌ها دیدم گریه می‌کردم. برای مثال اگر می‌خواهند عبدالله ویسی را انتخاب کنند، رزومه او را نگاه کنند و بگویند ویسی کجا بود و چه کرد. رزومه گزینه‌ها را نگاه کنند و ببینند چه موفقیت‌هایی داشته است اما متاسفانه، چون قبلا یک رئیسی با یک معاونی زد و بند کرده‌اند، فلان مربی را می‌آورند که علم کنند تا یا به او تیم بدهند. واقعا او را به عنوان مربی تیم ملی امید انتخاب کنند که فاجعه می‌شود.

سرمربی اسبق استقلال خوزستان در پاسخ به اینکه آیا از نظر او هیچکدام از گزینه‌ها صلاحیت هدایت تیم امید را ندارند؟ گفت: من نمی‌توانم این را بگویم، چون خوشبختانه یا متاسفانه همکاران من هستند، اما من می‌گویم چند کارشناس همفکری و بررسی کنند و بعد انتخاب کنند نه اینکه چون عبدالله ویسی پارتی کلفتی دارد، بگویند عبدالله ویسی سرمربی شود.اول ببینند عبدالله ویسی چه کرده؟ چه رزومه‌ای دارد؟ چه کمکی می‌تواند به تیم ملی مملکتش کند؟ ما مردم را چه چیزی فرض می‌کنیم؟ چه می‌شود که این‌طور می‌شود؟ همه کارهای ما این‌طور است و چهار سال بعد دوباره می‌گوییم ان‌شاالله؛ چقدر ان‌شاالله؟

وی در پاسخ به اینکه چرا نام او در بین گزینه‌ها نبود؟ گفت: من با استقلال خوزستان قهرمان شدم، با فولاد قهرمان شدم، با شاهین بوشهر صعود کردم، پیکان ۱۱ هفته ۸ امتیاز عقب بود، اما این تیم را در لیگ برتر نگه داشتم، بالای ۵۰ بازیکن زیر ۲۳ سال به کشور معرفی کردم، حق من نیست که مربی تیم امید باشم یا اسمم جزو این افراد باشد؟ باید ببینیم افرادی که تصمیم می‌گیرند چه کسانی هستند و چطور این افراد را گزینه می‌کنند؟ آقای تاج کاملا من را می‌شناسد. من نه مدیر و دلالی دارم و نه آدم سیاسی پشت من است. اگر منِ عبدالله ویسی لیاقت دارم، من را بین گزینه‌ها بگذارید تا از خودم دفاع کنم. من هم می‌خواهم به فوتبال کشور و تیم استانم خدمت کنم. در استانم با من آن کار را کردند؛ استقلال قهرمان شد و من را اخراج کردند. من گفتم می‌خواهم در استقلال خوزستان بمانم اما اخراج کردند. در خیبر خرم‌آباد ۹ برد آوردیم و اخراجم کردند. با فولاد به خاطر مساوی بیرون از خانه من را اخراج کردند. چرا؟ چون کسی پشت من نیست.

ویسی درباره دوری‌اش از فوتبال توضیح داد: من سال قبل از خیبر جدا شدم، دیسک کمر داشتم که عمل جراحی کردم. ۳-۴ پیشنهاد داشتم و خودم نرفتم. الان هم دو پیشنهاد لیگ یکی دارم، اما نخواستم بروم و منتظرم ببینم اتفاقات بهتری رخ می‌دهد یا خیر. به هر حال طرفدارانی هستند که پیگیر من هستند و امیدوارم هر چه زودتر برگردم و به فوتبال مملکت، میهن و استانم خدمت کنم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • فریزهندی IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    آقای نکونام با استعفای غیر حرفه ای خود نشان داد که بدون شک نباید برای سپردن کرسی هدایت تیم ملی روی ایشان حساب باز کرد . ظرفیت برخی بیش از این نیست ایشان نشان داد که حتی سپردن تیم در حد باشگاهی اشتباه محیط است.
    • رضا IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      نداشتن بلوغ فکری چه خسارتها به کشور و خودمان زده.استعفای نکونام همچون استعفای فرهاد مجیدی در کورس قهرمانی بود. استعفا تحت هر شرایطی کاری بسیار ناشایستی بود.
  • کامیارفرزام IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    درود به شرفت آقای عبدالله ویسی.حمایتهای شما از مردم سالهای اخیر و علی الخصوص امسال باعث شده که مثل علی دایی و امثالهم خوار چشمانشون هستید هیچ وقت زمان بازی یا مربیگری شما کوچکترین حاشیه اعتراض زمین بازی کوچیک کردن و لگد زدن بعضی مربیان الان رو ندیدیم.مردانه و شرافت کار و زندگی کردی خدا همیشه پشت و پناهت باشه.بلاخره این چرخ و فلک زمانه میچرخه همیشه کسی که بالاست بالا نمیمونه یا پایین فقط شرافت و پاک بودن همیشه بالا میمونه
  • علی IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    ویسی جان توی فوتبال امروز باید خرج کنی تا نتیجه بگیری، به تیم های قطری و عربستانی نگاه کن مگر دیوانه شدن انقدر هزینه بازیکن خارجی میکنن، نتیجه اش را میگیرن، نکونام هم کار بدی نکرد، هی میگن فلان قدر خرج کرد، نکونام میدونه باید ابزار داشته باشه تا موفق بشه این از اصول فوتباله، شما بدون ابزار توقع داری نکونام یا هرکی چکار کنه برات. دوم در خصوص عدم حضور اسمت به عنوان کاندید تیم امید واقعا همدردیم، من هم در جایی دیگر با رزومه ای فوق العاده ردم میکنن، و ادمهای خودشون رو میخوان
  • مرتضی مقدم IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    ویسی واقعا در حقش نامردی شد ،دقیقا مثل اسکو‌ زیر پاشو خالی کردن ادمای نکونام ، گرشاسبی به حق میخواست فوتبال هجومی خوزستانو احیا کنه ولی بازیکنایی که با فوتبال هجومی بشون بازی نمیرسید گذاشتن تو‌ کارش ،همون موقم مشخص بود مبتکر لجن فوتبال وایساده پشتش ،از همونجا ازین بدم اومد ،مثل کیروش اومد ولی فرار کرد تا مثل کیروش نره ...
  • لیلاچی IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    کاملا موافق آقای ویسی هستم با تمام احترامی که برای نکونام قائلم اما این تفکر بدرد تیم ملی نمیخوره نشان داد هنوز تا راه ای شدن راه درازی در پیش داره این که رسم مردانگی نیست یهو استعفا بدی بری عجیبه
  • نفت چغایی IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    آقای مگه خودت و برادرت با دلالی از بازیکنان تیم مخصوصا زمانیکه در استقلال بودی کم پول گرفتی حتی در مقابل گرفتن پول زیاد به بازیکنان بازی می دادی نمیخوام اسم بیاورم ..خودت هم آدم پاک و سالمی نبودی و نیستی ....
  • بهداروند IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    درودبرعبداله دوست داشتنی شکی تیست که توانایی هایی زیادی داریدکسی که سالم کارکندمتاسفانه این جایگاهش نیست انشااله بایک تیم لیگ برتری شما را ببینیم
  • حمید IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    عبدالله خان ترکیب شما و سیروس پورموسوی فوق العاده بود ' زمانیکه از هم جدا شدید هردوتون نابود شدین ' اگه دوباره همکار بشین روزهای طلایی در انتظارتونه ' بعنوان یک فوتبالیست بازنشسته بهت توصیه میکنم درموردش فکر کن 💐
  • احمدیان IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    اقای ویسی از افتخاراتت در سپاهان نگفتید که داشتید سپاهان را نابود می کردید شما نیکو نام را نابود کردید که خود رامطرح کنید ،چند کلاس سواد دارید ./.
  • ا.م IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    گفت بادست پس میزنه با پا پیش میکشند میگه من پیشنهاد فولاد را قبول نمیکنم اما منتظرخدمت به استانم هستم چه معنی میده؟ خدانکنه یک مربی ضدفوتبال جانشین یک ضد فوتبال دیگه بشه، اتفاقاً مربی دیشب فولاد هم آرنج خوبی داشت هم تیمش آمارقابل قبولی ارایه کرد،موقعیت گل چندبرابرالهلال داشت،
  • ممدی IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    فقط ویسی میتونه فولادو جمع کنهوبهتر از همه است برای خوزستان وتیم امید کشور بعد ا
  • ممدی IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    فقط ویسی میتونه فولادو جمع کنهوبهتر از همه است برای خوزستان وتیم امید کشور بعد ا
  • هموطن IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۵
    به نظر من نکو نام مربی آماتوری که در این شرایط که تیم را بعد از برد رها میکنه شاید در بازی مقابل الهلال کنار تیم بود فولاد به مرحله بعد صعود میکرد با حرکتی که زد کاملآ روحیه تیم فولاد از بین رفت.درصورتی که مدیران فولاد تمام قد پشت این آقا بودند.پس معلوم بود که این آقا دنبال بهانه است که فولاد رو مثل یک مربی آماتور رها کند وبه فکر تیم ملی باشد .چرا این کار را کرد .آیا با قبول کردن تیم ملی مبلغ بیشتری گیرش نمی آید ؟ تیم فولاد را بعداز پیروزی رها کرد.ولی تیم ملی را در یک بازی رسمی بین دو نیمه رها خواهد کرد چون که آدم متعهد ومسولیت پذیری نیست. واگر بود باید منتظر میماند تا مدیر عامل یا هیت مدیره فولاد اخراجش میکردند. آقای تاج هم خوب در اینمورد تفکر نموده ودر مورد انتخاب این شخص برای تیم ملی از بزرگان فوتبال نظر خواهی کند. چون ایشان در آینده باید جوابگوی میلیونها ایرانی باشد.تصمینی نگیرد که مثل ویلموس نتواند جواب بدهد ! دوباره بیماری قلبی بسراغش بیاید ومجبور بترک فدراسیون فوتبال گردد.که اگر این اتفاق بی افتد دیگر باید فاتحه ی فوتبال را با یک حمد وسه قلهولاه خواند.
  • احمد IR ۰۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    کار آقای نکونام غیر حرفه ای بود یاید می موند تا بازی ها تمام شود بعدا استعفا بده فولاد واقعا با الهلال عالی بازی کرد
  • ناصر IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    زنده باد ویسی عزیز.به مهمترین نکته ها اشاره کردی.موزی ترین مربی ایران نکو نامه.فقط دنبال پول و دلالیه.به ولله تقصیر خودمونه به امثال این بها میدیم والکی گندش میکنیم.در حدواندازه های تیم ملی هم نیست. مخصوصا از وقتی به فولاد این خیانتو کزد.من بجای خوزستانی ها بودم حتی نمیزاشتم در لیگ سه هم مربی بشه.اصلا پاشو بزاره به خوزستان.خوزستان حرمت داره.مردانگی میخواد در خوزستان مربی گری کنی. نکونام حیفه این نام.
  • فرزین IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    سیاسی بازی و زد و بند بین مدیران چه ورزشی و چه غیر ورزشی بیداد می‌کند.هیچ قدرتی هم نیست که جلوی این وضع را بگیرد.مدیران نالایق که فقط بوی پول را می‌فهمند و جز پول و در آوردن پول به هر روشی اعم از شرعی ،حلال، یا حرام به چیز دیگری فکر نمی‌کنند.آبروی ایران یا مردم وشکست برابر اعراب برایشان بی‌معنی است.فقط پول.اقای ویسی مشخص است که به فکر افتخار ایران است ولی متاسفانه تا جایی که تاج باشد و مدیران و معاونین او باشند وضع همین است.وقتی سپاه پشت مدیری باشد تا زمانی که مردم به خیابان‌ها نیایند و اعتراض از او نکنند در سمت خود باقی میماند.مهم نیست کارایی چقدر باشد مهم اینست که مطیع اوامر باشی.خوب وقتی یک رئیس فدراسیون برای زدن یک حکم چند ماه امروز و فردا می‌کند وزمان تیم امید از دست می‌رود چه انتظاری دارید؟ شما هر چقدرفریاد بزنید بی فایده است.باید از یک تیم عربی ۷ یا ۸ گل بخوریم تا بلکه آقای تاج بفهمد اینکاره نیست.علی دایی و عبدی و امثال اینها بیرون نشسته اند و کار دست آدمی هست که با صد ترفند و کلک و حقه شده رئیس.تخلفات مالی و دست به دست شدن پستها و پول و ... که دیگر جای بحث ندارد.فقط نارضایتی و
  • محین IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    ویسی خودت بدتر از همه هستی. اتفاقا جواد کار خوبی کرد تا درسی بشه برای دیگران که حقشو نخورند
  • شما IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    آقای نکونام شایستگی سرمربی گری تیم ملی را ندارد.
  • امیدخان IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    نکونام اگه حرفه ای بود تیمش را در میانه ی راه رها نمی‌کرد، او رهبر و جلودار تیم بود و یک ملت به این تیم دل بسته بودن تیم ملی اینقد مسخره شده که بسپارنش به نکونام
  • مهدی IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    سلام آقایان در هیئت مدیره فولاد و آقای جواد نکونام غرورشان را کنار بگذارند و کنار هم بنشینند و قبول مسولیت کنند بخاطر مردم که در زمانی حساس اینکار را نکردند، زحمات کشیده شده برای این تیم را دور نریزند و یک فرصت به هم بدهند مثلا تا پایان لیگ امید است در رقابتی سالم‌جایگاهی شایسته بدست آورند
  • تی تی سوری IR ۰۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    آقای ویسی کجایه کاری داداش فوتبال ما همش زدو بنده آقای عزیزی خادم رو الکی انداختن بیرون تا دزد جنتلمن بیاد رئیس بشه حالا با جواد جکش تموم کردن چند تا اسم هم واسه رد کم کنی گذاشتن...اگه راست میگن چرا یحیی علی دایی اسمشون نیست پس بفهم برادر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی