نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
عجیب اما واقعی؛ مهدی ترابی وینگر معکوس و بازیساز جدید پرسپولیس!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

یحیی گل محمدی این روزها به ستاره شماره ۹ تیمش شرح وظایف جدیدی داده است.

مهدی ترابی در تیم پرسپولیس یک وینگر معکوس است. اما وینگر معکوس چیست؟ برخی مربیان از بازیکنان خود، که در یک پا تخصص دارند، در سمت دیگر زمین از آنها استفاده می‌کنند. نمونه بارز آن لئو مسی است که باتوجه به چپ پا بودن در سمت راست بازی می‌کند.

وقتی بازیکنان چپ پا در سمت راست بازی کنند حرکات آنها به جای بازی کلاسیک حمله از کناره‌ها و ارسال‌ها، حمله به عمق خواهد بود و این نوع بازی برای مدافعین حریف در مهار او مشکل ایجاد می‌کند.

 ترابی راست پا نیز در سمت چپ خط میانی و به عنوان وینگر معکوس پرسپولیس بازی می‌کند اما در هفته‌های اخیر به یک بازیساز نیز تبدیل شده است. گل محمدی از شاگردانش خواسته همه توپ‌ها در میانه زمین به ترابی ختم شود و او بازیسازی کند. تغییر شیوه ای که جلوی سپاهان حسابی جواب داد و...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مرتضی مقدم IR ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۶
    ترابی بازیکن خوبی( بود ) اگه مطلب درست بود اقا یحیی مجبور نمیشد سروش رو وارد بازی کنه ، عیسی داشت جور خط هافبک رو میکشید ،به علاوه با تعطیل شدن امیری دقیقا به ترابی پاس نمیدادن به کی میدادن؟ بعد ورود سروش گزینه پاس دیگ ترابی نبود.تعریف از یک بازیکن مشخصا افت کرده،چرا؟
    • حمیدرضا IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
      چرا افت کرده... خب ترابی دچار گرفتگی عضله بود چه باید میکرد... آمدن سروش تغییر آرایه وتاکتیک بود.. امیری هم که غوغا کرد.. مطمئنی درمورد بازی پرسپولیس سپاهان نوشتی؟؟؟؟
  • مروارید IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۷
    ترابی با دل و جون برا پرسپولیس بازی می‌کنه در هر پستی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی