نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
حمله یک پرتغالی به یک پرسپولیسی؛ رکورد مهاجم سرخ‌ها شکسته می‌شود؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

در اواخر لیگ بیست و دوم رقابت های لیگ برتر هنوز رکورد مهاجم اسبق پرسپولیس پا بر جا باقی مانده است.

۲۱ دوره برگزاری لیگ برتر سپری شده و فصل بیست و دوم نیز هفته‌های پایانی را دنبال می‌کند ولی در بخش آمار پاسورهای تاریخ لیگ برتر، رکوردهای جالبی به ثبت رسیده است در این قسمت رکوردداران بیشترین پاس گل در تاریخ این مسابقات معرفی شده است:

خلعتبری بهترین مهندس تاریخ

محمدرضا خلعتبری مهاجم اسبق پرسپولیس با ۷۸ پاس گل، رکورددار بیشترین پاس گل در تاریخ لیگ برتر است. این بازیکن همچنان این فرصت را دارد که رکورد خود را بهبود دهد وبه دنبال دست نیافتنی‌تر کردن آمار پاس گل خود است. خلعتبری ۲ بار عنوان آقای پاس گل فصل را به خود اختصاص داده است. بهترین پاسور تاریخ لیگ برتر، از لیگ سوم سابقه بازی در این مسابقات را دارد و بهترین عملکردش در لیگ دوازدهم به ثبت رسید که ۱۳ پاس گل داد.

زوج خلعتبری و اسماعیل فرهادی در ذوب‌آهن، یکی از بهترین زوج‌های تاریخ لیگ برتر است و این بازیکن با دادن ۷ پاس گل بیش از هر بازیکن دیگری به فرهادی پاس گل داده است.

جالب است بدانید خلعتبری هنوز در لیگ برتر این شانس را دارد که رکورد خود را بهبود بخشد. او در حال حاضر با پیراهن تیم آلومینیوم اراک یک نیمکت نشین است ولی امکان اینکه به عنوان بازیکن جانشین به میدان برود و در ۵ بازی باقیمانده پاس گل دهد، وجود دارد.

احسان رکورددار آقای پاس گلی

احسان حاج‌صفی با ۶۴ پاس گل در رده دوم بیشترین پاس گل در تاریخ لیگ برتر قرار دارد. این بازیکن در صورت بازگشت به فوتبال ایران، شانس زیادی برای عبور از خلعتبری و قرار گرفتن در جایگاه نخست خواهد داشت. حاج‌صفی، ۳ بار در ادوار نهم، یازدهم و شانزدهم لیگ، آقای پاس گل شده است و از این نظر رکورددار تاریخ لیگ برتر است. حاج‌صفی با ۴۵ پاس گل، رکورددار بیشترین پاس گل برای سپاهان در تاریخ لیگ برتر است. بهترین عملکرد حاج‌صفی در لیگ نهم به ثبت رسید که ۱۳ پاس گل داد. ابراهیم توره با دریافت ۶ پاس گل، بیشترین پاس گل را از حاج‌صفی دریافت کرده است.

حمله یک پرتغالی به یک پرسپولیسی؛ رکورد مهاجم سرخ‌ها شکسته می‌شود؟

خسرو بهترین پاسور تاریخ استقلال

نفر سوم رکوردداران بیشترین پاس گل در تاریخ لیگ برتر کسی  جز خسرو حیدری مربی فعلی استقلال نیست. بازیکنی که سال‌ها در جناح راست استقلال حریفان را آزار داد. این بازیکن با ۵۹ پاس گل، در تیم‌های مختلف پس از خلعتبری و حاج‌صفی قراردارد. خسرو با ۳۹ پاس گل بهترین پاسور استقلال در تاریخ لیگ برتر است.

بهترین عملکرد این بازیکن در لیگ نهم بود که ۱۲ پاس گل داد. آرش برهانی و خسرو حیدری، سال‌ها یک ترکیب رویایی برای استقلال بودند و این مهاجم ۷ پاس گل از خسرو حیدری دریافت کرد.

پتروویچ تنها خارجی پاسورها

پس از این ۳ بازیکن، مهدی رجب‌زاده با ۵۵ پاس گل قرار دارد. ایمان مبعلی که ارسال‌های فوق‌العاده‌ای روی ضربات شروع مجدد داشت با ۴۵ پاس گل، پنجم است. ایوان پتروویچ با ۴۱ پاس گل، بهترین پاسور خارجی تاریخ لیگ برتر است که در کنار خود، مجتبی جباری را می‌بیند. حسین بادامکی با ۴۰ پاس هشتم است.

حمله یک پرتغالی به رکورد یک پرسپولیسی

بدون شک هافبک پرتغالی تیم تراکتور موثرترین بازیکن این فصل رقابتهای لیگ برتر است. ریکاردو آلوس در این فصل عملکرد درخشانی داشته و سهم بزرگی در موفقیت تراکتور دارد. او با ثبت رکورد ۱۲ پاس گل تا هفته هجدهم این فصل برای تیمش چهره ای بسیار مهمی است. البته او در چند بازی اخیر تیمش به دلیل انضباطی از سوی پاکو خمز سرمربی اسپانیایی تیم تنبیه شد اما انتظار می رود در ۵ بازی باقیمانده به رکورد خلعتبری برسد و یا حتی با دو ثبت پاس گل، رکورد دار پاس گل در یک فصل لیگ برتر باشد.

در فصل جاری بعد از آلوس، مهدی ترابی مهاجم ملی پوش پرسپولیس قرار دارد بازیکنی که با ۷ پاس گل نقش مهمی در گلزنی‌های تیم گل محمدی دارد. او برای رسیدن به خلعتبری باید ۶ پاس گل دیگر دهد که نشدنی نیست ولی با این حال کار سختی است.

حمله یک پرتغالی به یک پرسپولیسی؛ رکورد مهاجم سرخ‌ها شکسته می‌شود؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی