نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
کریستیانو رونالدو
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ناکامی کریستیانو رونالدو در عربستان‌سعودی هم ادامه پیدا کرده و فوق‌ستاره پرتغالی برای جام گرفتن خیلی بیش از حد تصور باید صبر کند.

شکست مقابل الوحده در نیمه‌نهایی جام پادشاهی، ناکامی جدیدی برای کریستیانو رونالدو و النصر عربستان بود که در عرض چند ماه دومین جام را از آن‌ها گرفت.

شرایط برای فوق‌ستاره پرتغالی در عربستان هم از انگلیس بدتر است و به نظر می‌رسد فصل دیگری را هم بدون جام تمام خواهد کرد؛ اتفاقی که برای دومین فصل پیاپی برای او رخ خواهد داد.

تصمیم درست یا اشتباه؟

پیش از هرچیزی باید تأکید کنیم که رونالدو ۳۸ ساله شده و به پایان دوران فوتبالش نزدیک می‌شود، اما او توقع را از خودش بالا برده و کسی تصور نمی‌کرد بازیکنی که برترین گلزن تاریخ لیگ قهرمانان اروپاست و برای جدایی از منچستریونایتد به فکر پیوستن به تیمی بود که در همین تورنمنت حضور داشته باشد، اما مشتری نداشت و تصمیم دیگری گرفت.

وقتی رونالدو همه را غافلگیر کرد و با حقوق ۵۰۰ میلیون دلار برای دو و نیم سال راهی عربستان‌سعودی شد، از تصمیمش برای حضور در تیم النصر دفاع کرد و فوتبال سعودی‌ها را فوتبالی رو به پیشرفت دانست. شاید بی‌راه نگفته باشد، ولی همه می‌دانند که جز پول حضور رونالدو در عربستان هیچ دستاوردی از لحاظ فنی برای او نخواهد داشت.

این مطلب را هم بخوانید: باشگاه سابق رونالدو پیشنهاد داد/ CR7 با ترک عربستان به اروپا برمی‌گردد؟

کریستیانو رونالدو

ناکامی در عربستان

الهلال تیم اول و پرافتخارترین تیم عربستان‌سعودی و لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رود. النصر هم با ۹ جام که آخرینش سال ۲۰۱۹ به‌دست آمده دومین تیم پرافتخار لیگ سعودی‌هاست. شاید انتظار می‌رفت بازیکنی با عطش رونالدو الهلال را انتخاب کند، اما این فصل شانس الاتحاد برای قهرمانی بیشتر است. با این حال برای در دسترس بودن جام، الهلال مقصد بهتری بود.

همان ماه ژانویه که رونالدو از راه رسید با شکست مقابل الاتحاد، النصر به فینال سوپرجام عربستان نرسید. اخیراً هم با شکست مقابل الوحده به فینال جام پادشاهی راه نیافتند.

النصر که پیش از حضور رونالدو فقط باخت داشت، ۲ مرتبه بعد از حضور این فوق‌ستاره پرتغالی (مقابل الاتحاد و الهلال) شکست خورد تا صدر جدول را از دست بدهد و شانس قهرمانی‌اش کمتر شود.

بی‌جامی

بی‌جام تمام کردن فصل برای رونالدو تازگی ندارد، ولی سابقه زیادی هم نداشته. رونالدو هر فصل در هر تیمی بود دستکم یک جام می‌گرفت، ولی آخرین جامش به فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۰ برمی‌گردد که با یوونتوس قهرمان کوپا ایتالیا شد. همه تصور می‌کردند منچستریونایتد را برای جام نگرفتن ترک کرده، ولی در النصر هم وضعیت رونالدو بهتر نیست.

در مجموع رونالدو ۳۰ جام باشگاهی و ۲ جام ملی دارد و اگر تصور او را گوگل کنید به وفور عکس با جام می‌بینید. ولی در حالی که به فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ نزدیک می‌شویم، تصویر مبهمی از آخرین جام او در ذهن‌مان مانده است. شاید در ادامه فصل شرایط النصر بهتر شود و الاتحاد را برای کسب جام به چالش بکشد. شاید حتی فصول بعد باز هم رونالدو قهرمانی را جشن بگیرد. اما چیزی که مشخص است، حضور رونالدو به پیشرفت النصر کمکی نکرده و این تیم برای جام گفتن روی فوق‌ستاره پرتغالی نمی‌تواند حساب باز کند.

کریستیانو رونالدو

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی