نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
از گل جنجالی تا دو ضربه سهمگین در نبرد فوق‌ستاره‌ها/ هالند زیر سایه وینیسیوس
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

جدال رئال مادرید و منچسترسیتی در دور رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا دارای نکات جذاب و مهمی بود.

زمین ورزشگاه سانتیاگو برنابئو پر بود از فوق ستاره های فوتبال مدرن جهان. با این همه وینیسیوس جونیور نشان داد که چرا از او به عنوان یکی از بهترین بازیکنان حال حاضر فوتبال جهان یاد ی شود. عملکرد او مقابل منچسترسیتی در بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا توانایی او را به خوبی نشان داد.

وینگر برزیلی صحنه نمایش را در سانتیاگو برنابئو در اختیار گرفته بود. اوج هنرنمایی او زمانی بود که در نیمه اول با سرعتی فوق العاده و با شلیکی برق آسا از پشت محوطه جریمه قفل دروازه منچسترسیتی را شکست و رئال مادرید را در بازی پیش انداخت.

مردان کارلو آنچلوتی تا آن دقیقه از بازی در کنترل توپ ناتوان نشان می دادند و کاملا تحت تاثیر حریف انگلیسی خود قرار گرفته بودند. اما تیم مدافع قهرمانی اروپا تا زمانی که بازیکنی با توانایی وینیسیوس را در اختیار دارد قدرت شکست دادن هر تیمی را نیز دارد حتی همین تیم منچسترسیتی آماده و سرحال را... وینی باید جادوی خود را در بازی برگشت نیز تکرار کند چرا که ضربه کوین دبروینه که او نیز با قدرتی خارق العاده به توپ ضربه زد برد را از رئال گرفت و بازی را به تساوی کشاند تا همه چیز به ورزشگاه اتحاد یعنی زمین اختصاسی منچسترسیتی کشیده شود.

وینی

وینیسیوس به ندرت از آن فواصل شوت می زند. گلهای ملی پوش برزیلی معمولا از داخل محوطه جریمه به ثمر می رسند و با عبور از چند مدافع وارد دروازه حریف می شوند. اما این بار او ضربه ای سهمگین را از بیرون محوطه جریمه به کنج دروازه هموطنش،‌ ادرسون،‌ دوخت که غیرقابل مهار به نظر می رسید. در بازی سه شنبه شب،‌ وینیسیوس در اوج بود. او یک پاس خوب را برای گلزنی بنزما مهیا کرد، کایل وایکر مدافع رو به روی خود را به دردسر انداخت و در کارهای دفاعی نیز مشارکت فعالی داشت. وینی حالا در هفت بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا در ۱۰ گل مشارکت داشته است. این بازگشت باشکوه برای بازیکنی در کلاس جهانی بود.

ارلینگ هالند

این یکی از بزرگترین تستهای ارلینگ هالند در فصل درخشانش بود اما این بار او نتوانست از این آزمون سربلند بیرون بیاید. آنتونیو رودیگر و داوید آلابا به خوبی بازی او را آنالیز کرده و او را مهار کرده بودند،‌ طوری که هالند که کمترین فضا را در طول بازی داشت. او درگیر یک نبرد فیزیکی مداوم با مدافعان حریف بود و گرچه تلاش زیادی برای حفظ توپ در زمین حریف انجام می داد اما در نهایت نتوانست کاری را که در آن تبحر دارد به درستی انجا دهد یعنی گلزنی. در واقع ارلینگ اصلا نتوانست تیبو کورتوا را به دردسر بیندازد و دو ضربه ای که به سمت دروازه زد کم رمق تر از آن بود که بتواند قفل دروازه رئال را باز کند. در یک موقعیت دیگر هم تکل عالی آلابا مانع گلزنی او شد.

بعد از رکوردشکنی در فصلی فوق العاده همراه منچسترسیتی، هالند بابت این یک بازی بد قطعا مورد انتقاد قرار نمی گیرد چرا که او توانایی های خود را به بهترین شکل ثابت کرده است. اما با توجه به اینکه او تمایل زیادی داشت به رئال مادرید برود و همواره نیز از این تیم تمجید کرده مسلما از اینکه جلوی این تیم ندرخشد و هیچ کار موثری انجام ندهد به شدت ناراحت خواهد شد.

از گل جنجالی تا دو ضربه سهمگین در نبرد فوق ستاره ها/ هالند زیر سایه وینیسیوس

گل منچسترسیتی شرم آور بود

لوکا مودریچ، هافبک رئال مادرید، پس از تساوی ۱-۱ مقابل منچسترسیتی درباره گلی که کوین دبروینه به ثمر رساند صحبت کرد. در این مسابقه برای رئال وینیسیوس جونیور گلزنی کرد و گل منچسترسیتی را هم کوین دبروینه به ثمر رساند. بازیکنان رئال مادرید نسبت به گلی که دبروینه به ثمر رساند اعتراض داشتند و معتقد بودند که پیش از گلزنی او باید به دلیل عبور توپ از خط کناری، پرتاب اوت به سود رئال اعلام می‌شد.

لوکا مودریچ، هافبک رئال مادرید، از احساسی که در دیدار با منچسترسیتی داشته، رضایت دارد: «نتیجه نشان می‌دهد که این رقابت ادامه دارد، فکر می‌کنم بازی خوبی انجام دادیم، می‌دانستیم که آن‌ها چگونه بازی می‌کنند، توپ را در اختیار داشتند اما آن‌ها موقعیت زیادی خلق نکردند، ما موقعیت‌های بیشتری داشتیم، گلی که به ما زدند شرم‌آور بود، در بازی برگشت به دنبال همه چیز خواهیم بود.»

او در مورد بازی گفت: «می‌دانستیم که آن‌ها مالکیت توپ را در اختیار دارند، پرس کردن آسان نیست، ما صبور بودیم تا فرصت مناسب را به دست آوریم، آن‌ها کار زیادی با توپ انجام ندادند. در نیمه اول چیزهایی را اصلاح کردیم، مربی گفته که باید بیشتر توپ را در اختیار داشته باشیم و بیشتر موقعیت خلق کنیم و این کاری است که انجام داده‌ایم. کاماوینگا می‌تواند وارد میانه میدان شود و ما خوب کار کرده‌ایم. فکر می‌کنم شایستگی نتیجه بهتر را داشتیم، اما نتیجه همچنان مثبت است و با همان شور و شوق و اعتماد به نفس پیش می‌رویم که می‌توانیم برنده شویم.»

کاپیتان مادرید در مورد احساس خود از این بازی گفت: «احساسات؟ این یک نتیجه باز است، ما آن را می‌دانستیم که قرار نیست همه چیز اینجا تمام شود، شانس دو تیم همچنان مساوی است.»

گل منچسترسیتی درست بود

پاول فرناندز، کارشناس داوری اسپانیایی، مدعی شده که گل منچسترسیتی کاملا درست بوده و اعتراض بازیکنان رئال بی‌مورد است. رئال مادرید در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان به مصاف منچسترسیتی رفت و به تساوی ۱-۱ برابر این تیم رضایت داد.

وینیسیوس جونیور موفق شد با شوتی تماشایی تیمش را از حریف پیش بیاندازد اما گل کوین دی بروینه باعث شد که همه چیز بار دیگر مساوی شد و تکلیف این بازی در دیدار برگشت مشخص شود. بسیاری از بازیکنان و اعضای کادر فنی رئال به گل سیتی در این بازی اعتراض کردند و معتقد بودند که توپ از خط رد شده و باید اوت اعلام می‎‌شد. این موضوع توسط تصاویر گرفته شده از لحظه عبور توپ از خط هم تایید شد.

اما فرناندز در این باره به رادیو مارکا گفت: «رئال مدعی است که توپ پیش از گل دی بروینه از خط بیرون رفته است. کمک داور ویدیویی نمی‌تواند این صحنه را بازبینی کند چون فاز حمله تیم انگلیسی پس از این شکل گرفت که ادواردو کاماوینگا توپ را از دست داد و به همین دلیل نمی‌توان چندین صحنه قبل را مورد بازبینی قرار داد.»

شاگردان کارلو آنچلوتی حالا باید منتظر بازی برگشت در ورزشگاه اتحاد باشند که هفته آینده برگزار خواهد شد و تکلیف یکی از دو تیم حاضر در فینال استانبول را مشخص خواهد کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی