نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
خبرورزشی؛ ششم در ایران، اول در بین رسانه‌های تخصصی/ رتبه رسانه‌های مختلف جهان در سال ۲۰۲۳
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رتبه‌بندی جدید رسانه‌های مختلف جهان توسط موسسه سایمگو منتشر شده که طی آن بیش از ۴۵۰۰ رسانه مورد بررسی قرار گرفته‌اند.

سایمگو (SCImago)، موسسه‌ای پژوهشی در اسپانیا است که به رتبه‌بندی موسسه‌ها و پژوهشگاه‌های علمی می‌پردازد. این موسسه به‌تازگی علاوه بر موسسات علمی، به رتبه‌بندی رسانه‌های جهان نیز پرداخته و سه دوره آن را از سال ۲۰۲۲ منتشر کرده است.

هدف از انتشار این رتبه‌بندی که با عنوان «رتبه‌بندی رسانه‌های جهان» منتشر شده، آن‌طور که ایسنا نوشته شناسایی، ارزیابی و مقایسه توسعه دیجیتال، موقعیت و رهبری شرکت‌های روزنامه از نظر شهرت در وب است.

شاخص‌های به‌کاررفته در رتبه‌بندی رسانه‌های جهان

سایمگو شاخص‌های زیادی برای رتبه‌بندی بهترین رسانه‌های جهان به‌کار گرفته است اما مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  1. امتیاز اقتدار: کیفیت کلی وب‌سایت و تأثیر آن بر سئو اندازه‌گیری می‌شود. این امتیاز براساس تعداد بک‌لینک‌ها، دامنه‌های ارجاع‌دهنده، ترافیک جست‌وجوی ارگانیک و بقیه داده‌ها محاسبه شده است.
  2. رتبه‌بندی دامنه (AHREFS): با قدرت و اقتدار یک وب‌سایت اندازه‌گیری می‌شود. این امتیاز به میزان بک‌لینک‌های یک سایت، پست‌ها در شبکه‌های اجتماعی و بقیه داده‌های مرتبط بستگی دارد.
  3. جریان استنادی (MAJESTIC): بازتابی از تعداد لینک‌هایی است که به یک وب‌سایت معین ارجاع شده؛ صرف‌نظر از آن‌که لینک‌ها کیفیت خوب یا ضعیفی دارند.
  4. جریان اعتماد (MAJESTIC): کیفیت پیوندها به یک وب‌سایت را اندازه‌گیری می‌کند. هرچه میزان جریان اعتماد بیشتر از جریان استنادی باشد نشان‌دهنده کیفیت بالاتر لینک‌ها است.

برترین رسانه‌های جهان براساس رتبه‌بندی سایمگو

در تازه‌ترین رتبه‌بندی اعلام‌شده که مربوط به سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۳ است، گاردین از انگلستان با دو پله صعود به رتبه اول رسیده و پس از آن نیویورک تایمز و یواس‌ای تودی، هر دو از آمریکا، در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. زبان هر پنج رسانه برتر جهان نیز انگلیسی است و بالاترین رسانه غیرانگلیسی‌زبان لوموند فرانسه است که در جایگاه ششم دیده می‌شود.

برترین رسانه‌های جهان براساس رتبه‌بندی سایمگو
جدول ۱. برترین رسانه‌های جهان| رتبه‌بندی سایمگو

بهترین رسانه‌های ایران براساس رتبه‌بندی سایمگو

بر اساس معیارهای مطرح‌شده در این رتبه‌بندیِ رسانه‌های مختلف جهان، همشهری، تهران‌تایمز و جام‌جم در رتبه‌های اول تا سوم ایران قرار دارند.

برترین رسانه‌های ایران براساس رتبه‌بندی سایمگو
جدول ۲. برترین رسانه‌های ایران| رتبه‌بندی سایمگو

خبرورزشی درحالی به‌عنوان تنها رسانه‌ تخصصی (ورزشی) در میان رسانه‌های برتر ایران جایگاه ششم را دراختیار دارد، که در هر یک از دو رتبه‌بندی اخیر یک پله صعود کرده است.

لیست کامل رسانه‌های برتر جهان را می‌توانید در صفحه رتبه‌بندی رسانه‌ها در سایت سایمگو مشاهده کنید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • لنگیا مافیای فوتبال ایران IR ۰۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    اینجانب به مدیر مسئول محترم و سردبیر محترم و تمامی دست اندرکاران سایت خبرورزشی این موفقیت ارزشمند را تبریک عرض می کنم
  • افشین دست کج IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    ولی در رسانه های لنگی با اختلاف رتبه اول رو دارین
  • ۴۴۴۴ همیشه آبی ۷۷۷۷۷۷۷ IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    خبرورزشی عشق ماست من فقط به عشق رسانه بی‌نظیر خبرورزشی پول اینترنت میدم چیزی برای دانلود کردن ندارم اهل اینستا و جای دیگه هم نیستم نه ایمیل میزنم نه ایمیل دریافت میکنم از کیفیت سرویس اینترنت هم ناراضیم ولی همون‌طور که گفتم فقط خبرورزشی و البته ورزش۳ . فقط یه خواهش از شما دارم : هر چه قدر دلتون میخواد از عشقتون پرسپولیس حمایت کنین ولی دست از سر استقلال بردارین! ما اصلا نمی‌خوایم از استقلال حمایت کنین فقط لطف کنین خیانت نکنین! اینکه میگین استقلال فصل معمولی داشت و هر روز چند تا مطلب و شایعه بر علیه استقلال می‌زنین دور از انصافه تیم ما تا دلتون بخواد دشمن داره خواهش میکنم شما دیگه دشمنی نکنین فدراسیون و سازمان لیگ و کمیته داوران و شبکه۳ و شبکه خبر و ... برای استقلال شیطنت و ناحقی میکنن خواهش میکنم شما این کار رو نکنین دمتون گرم موفق باشین
  • کیوان IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۳
    همشهری اول شد واقعا لیاقتشو داره برترین رسانه ایران است مبارکش باشه💙

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی