نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
پرسپولیس
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

سرمربی پرسپولیس برای فعالیت در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه باید نام چند بازیکن را در فهرست مازاد قرار بدهد.

قوانین جدید نقل‌وانتقالاتی باعث شده تا تیم‌ها دیگر امکان استفاده از ۳ بازیکن زیر ۲۵ سال (تحت قرارداد) را نداشته باشند. این مسئله می‌تواند برای فهرست تیم‌ها در فصل جدید دردسرساز باشد و احتمالاً در تعیین لیست مازاد سرمربیان هم موثر خواهد بود. طبق قوانین جدید هر تیم می‌تواند ۱۹ بازیکن بزرگسال در فهرست خود جای بدهد و همین موضوع به دغدغه‌ای مهم برای سرمربیان در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه تبدیل شده است. یحیی گل‌محمدی که برای ادامه همکاری با پرسپولیس به مدیران باشگاه چراغ سبز نشان داده، حالا با چالشی برای تعیین فهرست مازاد خود مواجه است.

پرسپولیس در نقل‌وانتقالات زمستانی فصل گذشته، عیسی آل‌کثیر و لیاندرو پریرا را به خدمت گرفت و حامد پاکدل و یورگن لوکادیا از فهرست سرخ‌پوشان پایتخت خارج شدند. همین مسئله باعث شد تا فهرست بزرگسالان پرسپولیس با حضور ۱۹ بازیکن بسته شود و یحیی گل‌محمدی امیدوار بود که با توجه به محدودیت ۲۰ نفره بتواند از سهمیه به‌جای مانده در بازار تابستانه استفاده کند اما حالا با توجه به تغییر قوانین شرایط علیه پرسپولیس تغییر کرده است.

وحدت هنانوف و محمد عمری که جزو بازیکنان زیر ۲۵ سال محسوب می‌شدند، حالا باتوجه به شرایط سنی‌اش و تغییر قوانین، یکی از سهمیه‌های بزرگسال پرسپولیس را به خود اختصاص داده‌اند تا شمار بازیکنان رده سنی بزرگسال پرسپولیس به عدد ۲۱ برسد. در این میان گفته می‌شود که جدایی شیخ دیاباته قطعی شده و این مهاجم مالیایی خود هم این موضوع را تایید کرده که باعث می‌شود تا شمار نفرات حاضر در فهرست بزرگسالان پرسپولیس به عدد ۲۰ برسد.

یحیی گل‌محمدی برای تقویت تیمش در بازار تابستانه برنامه دارد و در نظر دارد حداقل ۳ یا ۴ بازیکن در پست‌هایی مانند دفاع چپ، هافبک دفاعی و مهاجم هدف جذب کند اما با توجه به محدودیت ایجاد شده در فهرست بازیکنان بزرگسال و امکان قرار دادن نام ۱۹ بازیکن در فهرست، گل‌محمدی ابتدا باید فهرست مازاد خود را برای فصل جدید مشخص کند که با توجه به موفقیت‌های به‌دست آمده، این مسئله کار سرمربی سرخ‌پوشان پایتخت را سخت می‌کند.

دغدغه بزرگ یحیی؛ امکان قرار دادن نام ۱۹ پرسپولیسی در لیست مازاد!/ اولین خروجی سرخ ها در نقل و انتقالات مشخص شد

خداحافظی با پرافتخارها؟

سیامک نعمتی که سابقه کسب ۱۰ عنوان قهرمانی در لیگ برتر، جام حذفی و سوپرجام را همراه پرسپولیس دارد و دو نایب‌قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا هم در کارنامه او به چشم می‌خورد، یکی از خروجی‌های احتمالی پرسپولیس در بازار تابستانه است. یحیی گل‌محمدی دیگر اعتقادی به سبک بازی نعمتی ندارد و خروج او از فهرست پرسپولیس در بیشتر دیدارهای فصل اخیر نشان می‌دهد که احتمالاً نعمتی با وجود آنکه هنوز با پرسپولیس قرارداد دارد، از جمع سرخ‌پوشان پایتخت جدا خواهد شد.

وحدت هنانوف هم دیگر گزینه احتمالی برای خروج از فهرست پرسپولیس است. در کنار این مدافع تاجیکستانی، نام دو کاپیتان پرسپولیس قرار گرفته و این احتمال وجود دارد که کمال کامیابی‌نیا و امید عالیشاه در نقل‌وانتقالات پیش‌رو از پرسپولیس جدا شوند. عالیشاه البته با درخششی که در فینال جام حذفی مقابل استقلال داشت، معادلات را تغییر داد اما با توجه به درخواست یحیی برای جوان‌گرایی در پست هافبک، جدایی کامیابی‌نیا محتمل است و گفته می‌شود که سرمربی پرسپولیس به دنبال جذب محمد خدابنده‌لو به جای او است.

لیاندرو پریرا مهاجم برزیلی پرسپولیس هم دیگر گزینه نزدیک به درهای خروجی این باشگاه است. پریرا که هنوز یک فصل دیگر با سرخ‌پوشان پایتخت قرارداد دارد، در بازار زمستانه به فهرست پرسپولیس اضافه شد اما روزهای خوبی را در جمع شاگردان یحیی گل‌محمدی نگذراند. با این اوصاف به نظر می‌رسد به جز دیاباته، احتمالاً در بازار تابستانه پیش‌رو بازیکنانی مانند نعمتی، کامیابی‌نیا، هنانوف و پریرا در فهرست مازاد یحیی گل‌محمدی قرار گرفته و از پرسپولیس جدا شوند و احتمال جدایی امید عالیشاه هم وجود دارد.

بیشتر بخوانید: پشت پرده یاغی شدن ستاره خارجی استقلال/ یحیی این بازیکن را برای چه پستی در نظر دارد؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • آریا US ۲۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    دیاباته؛ پریرا؛ گوهری؛ عبدی؛ ۴ بازیکنی هستند که باید در لیست مازاد قرار بگیرن! گلر دوم پرسپولیس باید جزو بهترین ها باشه که در نبود گلر اصلی؛ خیال هواداران راحت باشه! عبدی هم که افت شدید کرده و میتونیم بجای این بازیکن؛ ۱ مهاجم تمام کننده بیاریم! شیخ و پریرا هم که دیگه تکلیفشون مشخصه! اگر بجای این ۴ تا؛ جایگزین خوبی پیدا کنیم؛ تیم قدرتمندتر از فصل قبل میشه❤❤❤🏆🏆🏆

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی