نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
پرسپولیس نباید در باد دبل قهرمانی بخوابد!/ نقل و انتقالات تابستانی جنگ است، هر تیمی ببرد قهرمان می‌شود
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

حمید درخشان پیشکسوت پرسپولیس معتقد است فصل نقل و انتقالات تابستانی بسیار حائز اهمیت است.

این روزها تیم‌های مختلف لیگ برتری مشغول یارگیری بوده و پرسپولیس نیز از این قاعده مستثنی نیست. رضا درویش و مدیران باشگاه پرسپولیس البته با مشکلاتی برای تمدید بازیکنان قدیمی‌مواجه شده اند. اغلب بازیکنان برای تمدید پول و تسویه سال گذشته را می‌خواهند در حالی که مدیرعامل پرسپولیس نیز مشکلات خاص خودش را دارد.

حمید درخشان در این رابطه می‌گوید: نقل و انتقالات تابستانی به نظر من یک جنگ است. هر تیمی‌بتواند آن را ببرد می‌تواند قهرمان لیگ برتر شود. به طور نمونه می‌توان به فصل گذشته اشاره کرد که رضا درویش خیلی زود نقل و انتقالات را شروع کرد و توانست علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، گئورگی گولسیانی، سروش رفیعی، سعید صادقی و ... را بخرد. همین خریدهای مناسب نقش تأثیرگذاری در قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی داشتند.

او ادامه می‌دهد: فکر می‌کنم همه پرسپولیسی‌ها با من هم عقیده باشند که نباید در باد دبل قهرمانی فصل گذشته خوابید. پرسپولیس فصل قبل عملکرد فوق العاده‌ای داشت و موفق شد هم در لیگ برتر و هم جام حذفی به عنوان قهرمانی برسد اما این عناوین تمام شد و به تاریخ پیوست. حالا لیگ بیست و سوم روبروی پرسپولیس است و قطعا کار نسبت به فصل گذشته سخت‌تر هم خواهد شد. این تیم دبل کرده و حالا همه تیم‌ها با تمام قوا جلوی پرسپولیس ظاهر می‌شوند بنابراین باید نسبت به فصل گذشته قوی‌تر هم شود. این موضوع را خود یحیی گل محمدی سرمربی تیم بهتر از هر کسی می‌داند.

کاپیتان اسبق پرسپولیس خاطرنشان می‌کند: شاید یکی از دلایل خداحافظی تلویحی یحیی گل محمدی همین موضوع بوده باشد. پرسپولیس فصل گذشته با قدرت دو جام قهرمانی کسب کرد اما تضمینی نیست که باز هم بتواند آن را تکرار کند مگر آن که از همین الان بار خود را ببندد. باید نفرات مؤثر و بازیکنان کلیدی حفظ و قرارداد آنها تمدید شود ضمن آن که این تیم به رغم شایستگی فراوان در برخی پُست‌ها نیاز به تقویت دارد. همه می‌دانند قهرمانی سخت است اما تکرار آن سخت‌تر و پرسپولیس هم اگر می‌خواهد قهرمانی خود را حفظ کند باید تقویت شود.

حمید درخشان ضمن اشاره به خبر دیر شروع شدن تمرینات پرسپولیس به دلیل مشکلات مالی، یادآور می‌شود: من نمی‌دانم این خبر تا چه اندازه‌ای صحت دارد؟ با این وجود تیمی‌مثل پرسپولیس با این همه طرفدار و افتخار نباید مشکل مالی داشته باشد. چرا سایر تیم‌های دولتی می‌توانند به راحتی با بازیکنان خود تمدید یا بازیکنان مورد نظر را بخرند اما پرسپولیس مشکل مالی دارد و نمی‌تواند؟ مگر پرسپولیس هم مثل برخی تیم‌ها دولتی نیست؟ متأسفانه مشکلات زیاد است و من نمی‌دانم نقش هیئت مدیره این وسط چیست؟ مهم ترین وظیفه هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس باید درآمدزایی باشد اما چرا یک بار به طور شفاف اعلام نمی‌کنند، این دوستان عضو هیئت مدیره چه کرده اند؟ اگر قرار است چند فرد غیر فوتبالی در هیئت مدیره باشگاه باشند اما درآمدی نداشته باشند یا کمکی نکنند چرا چند پیشکسوت عضو هیئت مدیره نشوند؟ پرسپولیس پیشکسوتان نامداری دارد که هر کدام اسم و رسم بزرگی دارند اما آنها خانه نشین شده و کسانی عضو هیئت مدیره می‌شوند که هیچ خروجی ندارند وگرنه باشگاه پرسپولیس نباید آن قدر با مشکل مالی مواجه شود که تمرینات آن به تعویق بیفتد.

پرسپولیس نباید در باد دبل قهرمانی بخوابد!/ نقل و انتقالات تابستانی جنگ است، هر تیمی ببرد قهرمان می‌شود

سرمربی سابق پرسپولیس در خصوص خرید شهاب زاهدی نیز تصریح می‌کند: شهاب زاهدی در مجارستان و اوکراین بازی کرده و گل‌هایی هم زده است اما خیلی بازی‌های او را مثل طارمی‌یا سردار آزمون ندیدیم. بنابراین درست نیست که قضاوت یا پیشداوری کنیم و باید لیگ و مسابقات پرسپولیس شروع شود تا او را در بازی‌های رسمی دیده و ارزیابی بهتری داشته باشیم. با این حال حتما مهاجم خوبی است که یحیی گل محمدی روی او دست گذاشته و به تازگی هم به تیم ملی دعوت شده است. شهاب زاهدی باید در فصل جدید ثابت کند و حتی شانس خودش برای حضور در جام ملت‌های آسیا را بالاتر ببرد.

حمید درخشان در مورد خریدهای خارجی پرسپولیس در فصل گذشته نیز می‌گوید: شیخ دیاباته که مشخص بود فوتبالش تمام شده است. از همان اول هم معلوم بود او به کار پرسپولیس نمی‌آید چرا که اگر کیفیت خود را از دست نداده و مصدوم نبود، قطری‌ها به این راحتی او را آزاد نمی‌کردند. دیاباته اما به هر حال به خاطر سابقه استقلالی توسط پرسپولیس خریداری شد که نتوانست انتظارات را برآورده کند. لئاندروپریرا هم آن انتظاری که از او می‌رفت برآورده نکرد. به نظر من مهاجمان ایرانی پرسپولیس با کیفیت‌تر از این مهاجم برزیلی هستند. در این میان گئورگی گولسیانی واقعا تأثیرگذار بود. او تنها خارجی مفید پرسپولیس در فصل گذشته بود که حالا قراردادش با این تیم به پایان رسیده است. من نمی‌دانم چرا قرارداد این مدافع باتجربه و خوب تمدید نمی‌شود. پرسپولیس اگر قهرمان شد بخش عمده‌ای از آن به عملکرد بی نقص دروازه بان و خط دفاعی این تیم برمی‌گشت که بخشی از آن گئورگی گولسیانی بود. امیدوارم مشکل تمدید قرارداد این مدافع گرجستانی حل شده و فصل آینده هم او در تیم پرسپولیس ماندگار شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • اس اس.تیم مردمی IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    قهرمانی های بولینگ باد نبود بادکنک بود که ترکید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی