نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات پرونده تازه فساد راضی هستید؟
نیما نکیسا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

هواداران پرسپولیس هنوز هم در شوک گل‌به‌خودی هستند که به واسطه پاس عجیب سروش رفیعی و جاگیری عجیب‌تر علیرضا بیرانوند وارد دروازه این تیم شد.

وقتی در اواخر نیمه اول بازی با ذوب آهن دروازه پرسپولیس به واسطه ناهماهنگی میان سروش رفیعی و علیرضا بیرانوند باز شد، اغلب هواداران این تیم ناخودآگاه به یاد صحنه‌ای در زمستان سال ۹۳ افتادند که محسن بنگر پاس به عقب داد و سوشا مکانی نتوانست توپ را مهار کند و پرسپولیس گل‌به‌خودی خورد. آن گل قطعا از یاد پرسپولیسی‌ها نمی‌رود ولی اگر چند سال به عقب‌تر برگردیم، یک گل‌به‌خودی دیگر را هم می‌بینیم که به واسطه ناهماهنگی دو چهره سرشناس پرسپولیس وارد دروازه تیم ملی فوتبال کشورمان شد.

پس از حضور آبرومندانه ایران در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه که با تحسین کارشناسان مواجه شد، ملی‌پوشان کشورمان که منصور پورحیدری فقید را به جای جلال طالبی بالای سر خود می‌دیدند، به عنوان مدعی شماره یک قهرمانی راهی بازی‌های آسیایی ۱۹۹۸ بانکوک شدند. همه‌چیز تا روز هفدهم آذر ماه سال ۱۳۷۷ خوب پیش می‌رفت و عمان به عنوان یکی از حریفان ما در مرحله دوم آن مسابقات که به صورت گروهی برگزار می‌شد، قاعدتا نمی‌توانست دردسر چندانی درست کند ولی بازی خوب حریف، بچه‌ها را شگفت‌زده کرد و همین مسئله موجب دستپاچگی آن‌ها شد.

در یکی از صحنه‌ها هنگامی که نادر محمدخانی قصد پاس رو به عقب را داشت، با نیما نکیسا قاطی کرد و حاصل این ناهماهنگی  دو بازیکن پرسپولیس گلی بود که وارد دروازه ایران شد و به نام محمدخانی ثبت گردید. منصور پورحیدری، پدر معنوی و یکی از اسطوره‌های باشگاه استقلال کنار زمین شوکه شده بود و بقیه ملی‌پوشان هم با حیرت صحنه را می‌دیدند. ناکامی وقتی تکمیل شد که بازی را در نهایت تعجب با نتیجه ۴ بر ۲ واگذار کردیم! البته همان مسابقه برای تیم ملی حکم زنگ بیدارباش را داشت و پس از آن تمام حریفان را یکی پس از دیگری شکست دادیم و مدال طلای بازی‌های آسیایی را بر گردن آویختیم.

این نکته را هم باید اشاره کرد که آن گل‌به‌خودی یک اتفاق سهوی بود و نباید ارزش‌های نادر محمدخانی و نیما نکیسا به عنوان ملی‌پوشان ما در جام جهانی را صرفا به واسطه این گل از یادها پاک کرد. به‌ویژه در مورد محمدخانی که یکی از بازیکنان واقعا خوب ایران در جام جهانی فرانسه محسوب می‌شد. اتفاقا منصور پورحیدری هم دقیقا به همین مسئله فکر کرد و با وجود آن گل، این مدافع با تجربه را تا انتهای مسابقات در ترکیب ثابت ایران نگه داشت.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • زیگزاگ IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    اسم نکیسا رو نیار حالمون... .
  • رسول IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    خدا بیامرزه منصور خان رو ببین چقدر مرد بود که با این که دفاع پرسپولیسی خرابکاری کرده بود ولی تا آخر بازی‌ها بهش فرصت داد چون میدونست دیگه هواسش جمع میمونه فکر نکنم دیگه اینجور مردی پیدا بشه با این خصوصیات خدا بیامرزتت اسطوره بیاد ماندنی
    • فرامرز IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
      شما احتمالاً بازی نادر محمدخانی رو یادتون نیست دفاعی نبود که بشه ازش گذشت نکته بعدی این که یک مربی باشخصیت نگاه با تعصب مثل تماشاگر نداره و رنگ پیراهن بازیکن رو در نظر نمی گیره دنبال بازیکنان هایی می ره که بهترین باشند کما این که علی پروین وقتی مربی تیم ملی بود بیشتر بازیکنانش استقلالی بودند در همین تیم بازی های آسیایی1998 که منصور خان مربیش بود اکثریت با قرمز ها بود برای نمونه علی کریمی اولین تجربه ملی شدنش در همین تیم بود
  • اشکان اتشگاه IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
    پرسپولیس همیشه گل به خودی رو اوانس به تیم های دیگر میدهد اینبار بازی استخلال ۲ کل به خودی می‌زنیم بازی ۶ به۲ پرسپولیس باز میبرد
  • شاهین از اهواز IR ۰۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    فعلآ نکیسا تو بورس بعضی از رسانه ها هست.بهر بهانه ای ازش تعریف میشه. البته که باید بشه!!
  • فرامرز IR ۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    برخلاف نظر شما یکی از دروازه بان هایی که به هیچ وجه حقش ملی پوش شدن نبود و به واسطه سلیقه اشتباه حاج مایلی ملی پوش شد همین نیما نکیسا بود شاهد این مدعا این که پس از حاج مایلی هم ملی پوش شدنش هم دیری نپایید و دقیقاً بعد از این بازی ایران عمان هم بهزاد غلامپور جانشینش در قفس توری تیم ملی در بازی های آسیایی 1998 شد و بعد ها جایش را برای همیشه در تیم ملی از دست داد و دیگر هیچکدام از مربیان تیم ملی او را دعوت نکردند یعنی در سن 23 سالگی که قاعدتاً اوج جوانی و درخشش یک دروازه‌بان باشد فوتبالش در واقع پایان یافت.
  • علی IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    اگه مربی لنگی بود میذاشتش کنار اما مرحوم پورحیدری نگاه ملی داشت باوجدان بودخدابیامرزدش
  • یدالله علیوندی IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۷
    مثلاینکه یا فراموش کردین یا رنگ بالاتر از وجدان است غلامپور ترسوترین وبی ثباترین دروازبان تتریخ ایران بوده وهست چون الان در استقلال کمترین حقوق را دارد وکمترین بار فنی چند روز دیگر وضع حسینی را خواهید دید چون غلامپور درسش میده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات پرونده تازه فساد راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی