نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟
مهدی مناجاتی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

مهدی مناجاتی پیشکسوت فوتبال ایران حرفی درباره رونالدو بر زبان آورد که محلی از منطق و استدلال نداشت.

از دیشب ویدیویی در فضای مجازی دست به دست می چرخد که مهدی مناجاتی پیشکسوت فوتبال ایران در رابطه با سفر رونالدو به تهران می گوید اصلا این بازیکن کی هست؟ (اینجا ببینید)

مناجاتی برای مخاطبان نسل جدید فوتبال شاید چهره ای ناشناخته باشد. درباره او می توانیم بگوییم علاوه بر طی کردن تمام رده های ملی، در سطح تیم های ملی نیز مربیگری کرده و جزو افرادی است که خیلی ها دوستش دارند. چهره ای خوش مشرب و دوست داشتنی که امروز نقش پدری در فوتبال کشور دارد و اتفاقا همین توقع هم از آقا مهدی مناجاتی می رود.

چقدر دوست داشتیم مناجاتی درباره رونالدو هم مثل چهره ها و نقش آفرینان فوتبال کشورمان سخن می گفت و در جایگاه یک پیشکسوت ارزنده، ضمن خوشامدگویی به یکی از اسطوره های فوتبال جهان، به نسل جدید ایران زمین تاکید می کرد مسیر موفقیت در بالاترین سطح را در زندگیِ ورزشی رونالدو جستجو کنند. کاش آقای مناجاتی پدرانه به جوانان توصیه می کرد اگر می خواهند در فوتبال موفق شوند باید مثل رونالدو باشند، مسیر لیونل مسی را در پیش بگیرند و مانند علی دایی خودمان، خیلی سخت کوشش کنند.

اینکه خطاب به خبرنگاران گفته شود رونالدو اصلا کی هست، نه فضیلتی برای پیشکسوتان ما به ارمغان می آورد نه نقش پدرانه آنها را در فوتبال جا می اندازد. ترجمه چنین صحبت هایی برای ستارگان بزرگ فوتبال دنیا از جمله رونالدو هم فاجعه ای فرهنگی برای ایران رقم می زند. در این زمینه بد نیست کمی فکر کنیم و راه درست را در پیش بگیریم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۰
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • مملی IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    از خصلت بد ما ایرانیها اینه که نه کسی رو میتونیم در اوج ببینیم نه در خاک ۹۰ درصد ما اخلاقمون اینجوریه که چون خودمون نمیتونیم بریم بالا دوست داریم یقیه رو درحد خودمون تنزل بدیم
    • سلام IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
      اتفاقاً خیلی جاها برعکسه و مرغ همسایه رو غاز می بینیم
  • خرد US ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    حسودی بد چیزی که گریبان ما ایرانیان شده بخاطر همین هست در این کشور بحران زده هیچی سرجاش نیست حتی اخلاق و معرفت
  • MD TR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    حضرات ادعای برگزاری جام ملتهای آسیا رو دارند، ادعای ورود میلیون میلیون گردشگر رو دارند، شعار گردشگری ورزشی می دهند اما جنبه، درک و فهم اولیه ترین موضوعات دنیای نوین رو ندارند. نه حرمت فرهنگ خودمون رو نگه می دارند و نه احترام سن و سال خودشون رو. فکرکردند این هم علی دائی هست که از مداح و حسن عباسی و ... بهش توهین کنند و بی پاسخ بمونه. تفاوت بازار بین المللی ورزشی، رویدادها و گردشگری(ورزشی) و غیره در درک همین مبانی اولیه است که حضرات علیرغم ادعاشون کاملا پرت تشریف دارند. سرهنگ مناجاتی تصور فرمودند که کریس رونالدو سرباز زیر دست ایشون هست.
  • شاهرخ خان: IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    اینا اگه نه باباشونو ندیده بودن ادعای پادشاهی میکردن!! آره رونالدو خوب نیست. سردار آزمون خوبه که نه تکنیک داره نه سرعت نه تحرک و نه قدرت بازیسازی. فوتبالیستهای نسل اولی ما کلا هیشکی غیرخودشون و نسل خودشونو قبول ندارن. اینا زمانی که آسیا فوتبال نداشت ابرقدرت آسیا بودن و فکر میکنن هنوز ایران ابرقدرت آسیاست در حالی که سرعت پیشرفت تیمهای آسیایی ۱۰۰ برابر تیمهای ایرانیه. ما وایسادیم سر جامون و در جا زدنیم و اینا روز به روز در حال دور شدن از ما هستن. تقصیر جناب سرهنگ نیست. تقصیر جناب سروانه (خبرنگار) که به این بشر اولیه نگفته رو چه حسابی این حرفو میزنی. خبرنگار نباید الکی از کنار هر حرف مصاحبه‌شونده بگذره. اینا رو اگه به چالش بکشی سریع می‌افتن به تته پته و اصلاح حرفای قبلیشون. دیدم که میگم. یارو رو ولش میکنی میگه ماردادونا هم عددی نبود!! خیلی از اینا مثل ذوالفقارنسب کلا مطالعه ورزشی ندارن و فوتبال نمی‌بینن و واسه همین فکر میکنن دنیا هنوز همون دنیای ۵۰ سال پیشه.
  • صداقت IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    شما حتی نظر متفاوت یک پیشکسوت رو هم تحمل نمی‌کنید. این حرف غلطه که رونالدو در مقابل ایران با همه مفاخر تاریخی اش عددی نیست؟! در شرایطی که یک سری رسانه ها مثل شما دنبال خودتحقیری در مقابل عربستانی ها هستید و کوچکترین مشکل داخلی رو موجب شرمساری مقابل رونالدو معرفی میکنید این حرف کامل معنا دار میشه.
  • جماعت IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    آقای"خبر ورزشی" شما نگران الگو برای بچه های ما نباش. نه علی دایی الگو هست نه بزرگتر از اون کریستین رونالدو. دمه آقای مناجاتی گرم.
  • سعید IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    مگه شما که رسانه پرمخاطب هستید حرفه ای عمل میکنید که پیشکسوت ها پدری کنن؟
  • شفاعت IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۳
    اصلا معلوم نیست صداقت،جماعت و سعید یکی نیستن
  • fred US ۰۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۴
    جناب مناجاتی حتما انسان خوبی در زندگی شخصی خود است. اما ایشان یکی از بهترین نسل های فوتبالی ایران را به در انتخابی جام جهانی ۹۰ به فنا داد. توجه کنید : عابدزاده , سجادی , پیوس , کرمانی , مرحوم قایقران , سید علی افتخاری , محرمی .... آن هم مقابل چینی که در آن زمان هیچ محلی از اعراب در فوتبال نداشت. ایشان بهتر بود به جای اینکه پرسش کند مگر رونالدو کی هست , پرسش می کرد بازیکنانی را که به فنا دادم کی ها بودند ؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی