نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
زنگ خطر برای آینده کشتی ایران/ جوان گمنام روس با پرچم بحرین دو ابر قدرت را برد و امشب مدعی مدال طلا است
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کشتی‌گیری با پرچم بحرین امشب برای مدال طلای ۹۷ کیلوگرم مبارزه می‌کند. این یک زنگ خطر است یا یک الگو برای امید؟

دیگر در جهان ورزش کمتر کسی است که هنوز به قدرت اسم‌ها باور داشته باشد. نیروی جوانی و شجاعت نترسیدن همیشه الگوی پیشرفت در ورزش بوده و با همین فرمول قهرمانان جدید مدام متولد می‌شوند. اگر اسم‌ها کاربرد داشتند هنوز زیدان باید بازی می‌کرد! در مسابقات کشتی بلگراد یک کشتی‌گیر جوان اهل روسیه که امکان پوشیدن دوبنده هیچ کدام از کشورهای متولد شده از شوروی سابق را نداشت و مثل بسیاری هم‌وطنانش پیشنهادی از کشورهای اروپایی هم به او نرسید، به ناچار برای حضور در مسابقات جهانی پرچم بحرین را انتخاب کرد.

تاج الدینوف امشب با پرچم بحرین مدال می‌گیرد و شانس بالایی برای طلا دارد اما حتی اگر قهرمان هم نشود درس بزرگی به کشتی ما داده است. روسها در هر وزن بیش از ۳۰ قهرمان بزرگ دارند که با پرچم کشورهای مختلف در مسابقات جهانی و المپیک برای مدال می‌آیند. ما نباید فریب پرچم بحرین را بخوریم اما فراموش هم نکنیم که اولاً همین قهرمان تا پایان دوران قهرمانی در مسابقات آسیایی هم رقیب خطرناک ماست، همان طور که در قهرمانی ۲۰۲۳ آسیا همین مجتبی گلیج ما را برد! و در ثانی حضور امثال او الگویی می‌شود برای جوانان آن کشور تا فردا آنها هم کشتی داشته باشند. عین اتفاقی که حضور امثال رونالدو و بنزما در فوتبال عربستان رقم می‌زنند. اما تاج الدینوف تا همین جا هم درس بزرگ دیگری به کشتی داده است. او در ۹۷ کیلو و در وزنی که دو قهرمان جهان و المپیک دو ستاره کشتی آمریکا و روسیه حضور داشتند هر دو نفر را برد و به فینال رسید!

میچیچ صربستان دیشب برنده مدال طلای ۵۷ کیلو شد. او هم سه بزرگ جهان در وزن خود را برد؛ زاهوربک اوگوئف، زلمان آباکارف و ری هیگوچی اما قهرمانی او به دل خیلی‌ها ننشست چرا که میزبان بود و می‌دانیم یک طلا سهم میزبان است  اما تاج الدینوف در ۹۷ کیلو بدون حرف و حدیث کایل اسنایدر آمریکایی و عبدالرشید سعدالله اف روس رابرد و جای هیچ گونه بحثی باقی نگذاشت!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • فرشید IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    کشتی تاج الدینوف در آسیا با گلیج خیلی کثیف بود.بارها خودشو به مصدومیت زد.گلیج اونو از نفس انداخته بود و روی یه غافلگیری۴امتیازی باخت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی