نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
پنجشنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
۲ |
۰
کلوب| وای بر این تعطیلات بی‌پایان!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

لیگ برتر در فصل بیست و سوم خود، مدتی است که در کما فرو رفته و انگار احیا کردن آن، کار هر شخصی نیست و از عهده و توان و دسترس ما هم خارج است!

شاید بیراه نگفته باشیم که اکثر تیم ها، حداقل نزدیک به یک ماه، در لیگ بازی نکردند و با برگزاری دیدار های تدارکاتی، آمادگی خود را برای برگشت به کوران مسابقات حفظ می کنند.

تعطیلات بیش از حد و اندازه، صدا و اعتراض همه را در آورده و فوتبالی ها، می دانند که این تعطیلات، به شدت به ضرر تیم ها از حیث فنی و آمادگی جسمانی، تمام خواهد شد! مسئولان سازمان لیگ با برگزاری هر تورنمنتی در سطح فوتبال آسیا، لیگ برتر را تا دو هفته تعطیل، اعلام می کنند؛ لیگ قهرمانان آسیا، بازی های آسیایی هانگژو، تعطیلات فیفا دی و حتی تاخیر بعضی از باشگاه ها در آماده سازی ورزشگاه ها، بی دلیل در توقف طولانی مدت رقابت های لیگ برتر نبود.

سه نماینده حاضر در لیگ قهرمانان آسیا، حد فاصل اولین تا دومین بازی خود، هیچ دیداری در لیگ برتر نداشتند؛ برای مثال پرسپولیس، پس از بازی با النصر، بدون برگزاری یک دیدار رسمی در لیگ، به مصاف الدحیل قطر می رود! در حالی که همین تیم الدحیل، بعد از کسب تساوی با استقلال تاجیکستان، رو در روی الغرافه قرار گرفت و پس از چهار روز، با تیم المرخیه بازی می‌کند. سایر تیم های مدعی هم شرایطی مشابه دارند. نمی دانیم چرا در سایر کشورهای آسیایی، لیگ به خاطر بازی های آسیایی، متوقف نمی شود و فقط ما هستیم که یک ماه، تیم های باشگاهی را در آب نمک می خوابانیم! آیا تاکنون چنین اتفاقاتی در عربستان، قطر، امارات، کره جنوبی و ژاپن افتاده است؟ 

از عجایب دیگر سازمان لیگ، این است که با انجام ناقص هفته پنجم، به سراغ هفته هفتم رفته و مشخص نیست که چرا هفته ششم، در این حین دود هوا شد و به نحوی، گم و گور شد! دربی هم که تنها خدا می داند در چه تاریخی، سرخابی ها به مصاف همدیگر می روند و اصلا شاید به گمان برخی ها، دربی شماره ۱۰۲ به فصل پاییز هم نرسد و یک شهرآورد با طعم پاییزی در زمین نفرین شده آزادی نبینیم! نامعلوم بودن تاریخ برخی دیدار ها، همه را کلافه کرده و توجیهات قدیمی و منسوخ شده سازمان لیگ هم کاربردی ندارند! قطعاً هر شانزده تیم لیگ از بابت کم کاری و اشتباه سازمان لیگ در برنامه ریزی بازی ها، ضربه سهمگینی خواهند خورد و ثمره اش را دیر یا زود، خواهیم دید.

اغلب آقایان در سازمان لیگ، فکر می کنند که با تعطیلی بیشتر دیدار های باشگاهی، نمایندگان کشور در رقابت‌های ملی و باشگاهی آسیایی، دست به درخشش می زنند ولی اصلا اینطور نیست و مطلع نیستند که با اعمال چنین مواردی، می توانند کیفیت فنی لیگ برتر را تا چندین درجه، به پایین صفر بیاورند! به قول مجتبی حسینی، سرمربی آلومینیوم اراک، شاید آن تیم ها، «تخم دو زرده» کرده اند که مسئولان سازمان لیگ، حاضرند به خاطر موفقیت همان سه تیم، بدون هیچ علت منطقی، لیگ را تعطیل کنند!

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • متا ورس! IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    نظم، انضباط، تنظیم شرایط! ✅تمرین، ریکاوری، تمرین✅
  • متا ورس! IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۶
    *زمان* منتظر زمین نمی ماند!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی