نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟
ریکاردو ساپینتو
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

جنجال ها و عصبانیت های غیرطبیعی ریکاردو ساپینتو در لیگ فوتبال قبرس، تاوان سنگینی برای این مربی داشت.

ریکاردو ساپینتو که معرف حضور همه اهالی فوتبال ایران است، یک فصل در استقلال مربیگری کرد. کارنامه او جدا از نتایجی که در استقلال ثبت شد، با خبر درگیری های هر هفته اش با داوران در رقابت های لیگ برتر مشخص است.

ساپینتو در واقع مسابقه ای نبود که یک جنجال تازه در فوتبال ما ایجاد نکند؛ او از این نظر هم به وجه خودش ضربه زد، هم استقلال را به کنج رینگ برد و امتیازهای زیادی را از این تیم دریغ کرد. وضعیت روحی و روانی او در طول مسابقات بدجوری به هم می ریخت؛ تا جایی که حتی یادمان می آید ساپینتو با تماشاگران تیم حریف نیز درگیر می شد.

پس از خروج ساپینتو از ایران، این مربی در لیگ قبرس و تیم آپوئل مشغول به کار شد. طبیعی بود که مردی با این خصوصیات که همه مشکلات را از داوران می بیند در قبرس هم با همه درگیر شود. در جریان دیدار برابر آنورتوسیس بود که ساپینتو با مربی حریف درگیر شد و داور ایتالیایی مسابقه نیز هر دو نفر را اخراج کرد. سرمربی سابق استقلال در ادامه با وارد کردن ضربه ای به شانه داور چهارم، او را هل داد، سپس با یکی دیگر از مربیان حریف دست به گریبان شد. او در پایان بازی و در نشست خبری نیز با سرمربی آنورتوسیس و یکی از هواداران رقیب درگیر شد تا گزارش ناظر بازی منجر به محرومیت شدید او شود.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال قبرس اما مانند آنچه در ایران رایج است اهل مماشات نبود و محرومیتی ۴ ماهه را برای ساپینتو در نظر گرفت. به این ترتیب ریکاردو ۱۷ بازی از حضور روی نیمکت تیم آپوئل محروم است تا به این ترتیب به همه ثابت شود مشکلات او در استقلال فقط مربوط به داوران نبود. این حرکت های غیرطبیعی و عصبانیت های انفجاری ساپینتو، حکم تبرئه را برای داوران دارد؛ چرا که مربیانی مانند او برای لذت بردن از فوتبال تلاش نمی کنند، بلکه آنها مربیگری می کنند تا سهم عمده ای در تشنج آفرینی داشته باشند!

استقلالی ها قطعا در آینده با تمام کج خلقی های استراماچونی، یادی از او خواهند کرد اما ساپینتو برای همیشه از فهرست مربیانی که شاید روزی شانس مربیگری در استقلال را داشته باشند حذف شد.

در همین ارتباط: ساپینتو از باشگاه قبرسی جدا می‌شود؟

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶
  • رضایاک اصلی۱۰ US ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    کیسائوپینتو مربی خوبی بود ولی نتونست تو کیسه حکومتی کار کنه. کیسه چون حکومتیه باید افرادی بیان که از جیب درانظار عمومی بزنن مثل بعضیا که قرارداد پنجاه میلیونی مینویسن یا چهار پنج میلیارد کمک میکنن به کیسه
    • میلاد IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
      حکومتی بودن الاستقلال بارها ثابت شده و همه دیدن که مربیانش به داروان گفتند دلقک و یا پول گرفته اما کسی جرات برخورد نداشت و نداره همیت الانم که از سقف رد شدن میگن قراردادامون ۴۰ یا ۵۰ میلیونیه و ما هم گوشامون ددازه
    • لنگ سوگلی حکومتی IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
      آخه لنگی ..ما مثل شما حکومتی سو گلی نیستیم که مسولین برای انتخاب مربی ، مدیر، بازیکن، امکانات برای لنگ حکومتی کلی وسواس و دقت نظر خرج بدن.. مثلا برانکو دلال کروات را چهار سال تمام و کمال حفظش کردن.. سر وقت پولش رو دادن.. همه میدونن که استقلال( تاج کبیر) بعد از انقلاب به دلایلی که همه میدونن همیشه ضعیف نگه داشته شد... الان یحیی هوچی تون هیچی تو چنته نداره چون بهترین بازیکنان داخلی و خارجی خوب رو براش گلچین کردن به هر حال شما فعلا در این چهل سال با جام های اسنپی و اهدایی تون حال کنید... مردم واقعیت ها را میدانن...خدا جای حق نشسته
  • کیسه سوراخ آسیا IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    البته اگر به سوابق قبل از حضور تو کیسه ساپی نگاهی بندازیم اوضاعش اینقدر بغرنج نبود...، و ظاهرا در تیم و مکتب کیسه هوچیگری و حمله و مقصر بودن همه غیر از خود رو یاد گرفته بنده خدا هرکی میاد تو کیسه😂
  • محمدطاها IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    ساپینتو از لحاظ فنی مربی خوبی بود استقلال فوتبال رو به جلو و تهاجمی به نمایش میذاشت اما دو تا مشکل اساسی داشت اول اینکه مرد بازیهای بزرگ نبود دوم اینکه رو اعصابش کنترل کافی نداشت حاشیه هاش زیاد بود و این شرایط رو برای استقلال سخت کرده بود و به تیم ضربه زد باعث شد جام رو از دست بدیم..
  • امیر IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    کج خلقی های استراماچونی!!!؟؟؟؟یعنی یه مربی و یا حتی یک فرد معمولی درخواست حقوق مندرج در قرارداد رسمی خود را بکند باید با این کلمات سخیف از او یاد کرد،مربی ای که انگشت کوچیکه استرا هم نمیشه الآن در حال قهر و ناز و آمدن و رفتن هست در حالیکه ۷ ساله همه ارکان در خدمتش هستن،اونوقت استرا با یکدهم قرارداد او شد فلان و بهمان؟مدیر محترم سایت،اگر استرا رو مثلث ظریف،جهرمی و سلطانیفر فراری نداده بودن میتونست تو همون سال اول قهرمان آسیا بشه،استرا فقط حق خودشو میخواست و هر چی هم گرفت نوش جونش.
  • من IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    ساپینتو با بازیکنان فعلی استقلال رده هشتم و نهم بود نکونام شاهکار کرده چقدر هم استقلالی واقعی و مرده
  • آبدارچی پاره وقت IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    متاسفم برای تحریریه ای که اینقدر یکجانبه و البته با سبقه رنگی به موضوع نگاه میکنه ، اینکه او در قبرس چه کاری کرده و میکنه چه ربطی به استقلال ، لیگ ایران و داوران ایران داره ؟ شما نه در مورد یک سرمربی بلکه در مورد هر آدم دیگری اینطوری قضاوت میکنین ؟ اگر او در قبرس با کسی درگیر نمیشد شما همینجا عین همین مطلب رو میگذاشتید وبا اقتدار عنوان میکردین که بعععله همه ش تقصیر داورها بوده که ساپینتو رو عصبانی میکردن ؟!! شما اون مربی مس کرمان یا مجتبی حسینی یا نقش داوری در فینال حذفی دربی رو الان کتمان کردین ؟ آیا ؟!
  • ع ق QA ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    اینا که این طرف را مقدس می دانستند البته او با غلامپور و چینی و و و
  • کیسه پاره حکومتی بی اصالت حقیر IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۴
    قبرسیها فهمیدند اما کیسه ها هنوز نفهمیدند یا للعجب
  • علی IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    هنوز هم ازش میترسی . اول برو اظهارات باشگاه قبرسی رو بخون بعد مطلب بنویس
  • mahdi IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۵
    ساپینتو هیجان بالایی داشت ولی همان چیزی بود که در ظاهر نشان میداد ولی برانکو با دست های پشت پرده و مافیا و فساد سیستماتیک فوتبال ایران را به سیرک تشبیه میکرد و کسی جرات نداشت به او چیزی بگوید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی