نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
احسان حاج صفی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

امیر قلعه‌نویی از نیاز تیم ملی به احسان حاج‌صفی و تجربه او حرف می‌زند؛ این نیاز دقیقا کجاست؟

کم نیستند کسانی که طی یکی دو سال اخیر خواهان خروج نام احسان حاج‌صفی از فهرست تیم ملی بودند. حتی قرار بود قبل از جام جهانی ۲۰۲۲ حاج‌صفی از تیم ملی کنار گذاشته شود اما می‌دانید که چه شد؛ فدراسیون تغییر کرد کیروش برگشت و باقی قضایا...

این روزها که ۱۰ پست تیم ملی مشخص شده تنها جایگاه احسان حاج‌صفی در دفاع چپ مورد تهدید است. فوتبالی‌ها هنوز نمی‌دانند و خود قلعه‌نویی هم هنوز تصمیم نگرفته که میلاد محمدی بازی کند یا حاج‌صفی!

در روزهایی که پیشکسوتان زیادی از سر خیرخواهی به حاج‌صفی پیشنهاد خداحافظی می‌دهند، سرمربی تیم ملی قبل از همین دو بازی آخر از نیازش به تجربه احسان حاج‌صفی گفت. قلعه‌نویی تنها به بعد فنی اشاره کرد که حاج‌صفی همین حالا در لیگ اروپا با مارسی بازی می‌کند. اما کیست که نداند کاپیتان در هر تیم ارزشی فراتر از یک بازیکن ساده دارد. به عبارت دیگر کاپیتان ممکن است حتی فیکس هم نباشد اما همیشه در تیم هست!

کاپیتان عصای دست مربی درون تیم است؛ هماهنگ‌کننده بازیکنان با کادرفنی؛ کاپیتان حتما با تجربه است و در مواقع بروز حواشی به بازیکنان جوان کمک می‌کند. خلاصه این‌که ارزش کاپیتان تنها به ارزش فنی او درون زمین نیست.

پرسپولیسی‌ها سیدجلال حسینی را کاپیتان ابدی می‌دانند، نه این‌که سید جلال تا ۴۰ سالگی بازی کرد بلکه به خاطر رفتارهایی که از او الگویی برای دیگران می‌ساخت. به یاد داریم در سال آخر بازی سیدجلال وقتی او بعد از دقیقه ۹۰ به عنوان یار تعویضی به زمین آمد، چنان استارتی زد که انگار یک بازیکن ۱۷ ساله برای اولین بار چند دقیقه فرصت خودنمایی دارد! سیدجلال هیچ نیازی به آن چند دقیقه نداشت. او با این حرکت می‌خواست به بازیکنان یاد بدهد که در هر شرایطی باید به پیراهن تیم تعصب داشته باشند و حتی اگر یک دقیقه به آن‌ها فرصت بازی می‌رسد، باید با تمام وجود بازی کنند.

و حالا نگاه کنید به دقیقه چهارم وقت‌های تلف‌شده در بازی ایران و ازبکستان که احسان حاج‌صفی به عنوان تعویضی لب خط می‌آید و بعد از رسیدن بازیکن چنان استارتی زد که معمولا کمتر از او دیده‌ایم و همه یاد سیدجلال افتادند. این ارزش کاپیتان در یک تیم است که با یک رفتار ساده و بدون کار فنی می‌تواند الگوی یک تیم باشد. حال حساب کنید او روی نیمکت یا بیرون زمین چقدر می‌تواند به جمع کردن یک تیم کمک کند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ساله بازی و تجربه IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
    بازیکنی مثل احسان که علاوه بر تجربه زیاد و در اوج پختگی که کاپیتان تیم هم هست چرا باید از تیم ملی خداحافظی کند وقتی می‌تواند مانند یک مربی کمک کند و تیم را از حاشیه ها دور کند و غیر از این است که بازیکنان ساخته می‌شوند که از آنها در موقع لزوم استفاده شود تیم ملی که محل کشف بازیکن نیست باشگاه ها باید بازیکن پروش دهند و معرفی کنند به تیم ملی که حتی بازیکن هم پروش دهند جای کاپیتان تیم حتی اگر روی نیمکت هم باشد فرق می‌کند این بازیکن سالها بازی کرده و تجربه پیدا کرده که الان تیم ازش استفاده کند نه اینکه در اوج آمادگی و پختگی بخاطر مسائل دیگر و علایق رنگی از تیم کنار گذاشته شود مطمئن باشید اگر کنی افت می‌کرد باشگاهای اروپایی یک لحظه در اخراجش از تیمشان کوتاهی نمی‌کردند کسانی که گیر دادن به احسان برای کیفیت آن نیست برای مسائل دیگر است که نیت خوب و خیر خواهی ندارند
  • فرامرز IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    وقتی می شد این حرف را پذیرفت که یک جوان گرایی همه جانبه در تیم ملی انجام می گرفت آن وقت این رفتار حاج صفی را درسی برای جوانان تازه ملی پوش شده تلقی کرد اما در واقعیت امر فرصت مغتنم پس از جام جهانی برای افزوده شدن نیروهای جوان عملا از دست رفته بازیکنان فعلی تیم ملی هم که با این رفتارهای سمبولیک حاج صفی به دلیل سال های زیاد هم بازی بودن با او آگاهند .
  • ناشناس IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    کی روش شاگرد تارتار هم نمی شود اگر سید جلال حسینی رادر بازی‌هایی آسیایی خودش برده بود قطعا قهرمان بود وسید جلال شانس گرفتن جام راهم داشت تیم ملی هم با برانکو واسکو چیچ بهترین نتایج را گرفت وان شاا۰۰۰ آقای قلعه نوعی با بکارگرفتن هافبک های قدرتمند دیگری می تواند موفق باشد کریمی اصلا موفق نبود روزبه چشمی برابر ولز شانسی شوت گل زد سعید عزت الهی حتی درجام جهانی ماقبل پنالتی داد وبازیهای ماقبل ناشیانه با مجیدحسینی بینی بیرانوند راشکستند درخصوص احسان حاج صفی متاسفانه جوان چپ پای قدرتمندجدید پیدانکردند تا کنار او باشد
  • رامین گودرزی IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
    درود بر شما- یاد دورو بودنش توی انتخابات فدراسیون فوتبال ایران افتادم-با کریمی به عنوان یک دوست و رفیق-وعضوی از خانواده فوتبال اومد اما در کمال ناجوانمردانه رای اش رو به کسی دیگه داد-خداییش دیگه با صخره فوتبال ایران سید جلال مقایسه اش نکنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی