نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
پرگل‌ترین پیروزی تاریخ تیم ملی به لطف گل‌زنی ستارگان استقلال و پرسپولیس/ هافبک سرخ حریف را ۶تایی کرد، فرهاد مجیدی هت‌تریک!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تیم ملی فوتبال کشورمان به لطف درخشش ستارگان استقلال و پرسپولیس در چهارم آذر ماه سال ۱۳۷۹ پرگل‌ترین پیروزی تاریخ خودش را کسب کرد. 

۲۳ سال قبل در چهارم آذر ماه سال ۷۹ تیم ملی فوتبال کشورمان در نخستین مرحله از پیکارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن به مصاف گوام رفت و این تیم را با نتیجه‌ای شکست داد که به پرگل‌ترین پیروزی تاریخ فوتبال ایران تبدیل شد.

تیم ملی که برای تقابل با گوام راهی تبریز شده بود، حریف آسیایی خود را با ۱۹ گل در هم کوبید. کریم باقری با زدن ۶ گل بهترین گلزن ما در آن مسابقه لقب گرفت و علی دایی و علی کریمی هم هر کدام ۴ بار دروازه این حریف نگون‌بخت را باز کردند. همچنین فرهاد مجیدی نیز هت‌تریک کرد. البته سهراب بختیاری‌زاده و علیرضا نیکبخت واحدی نیز دیگر استقلالی‌هایی بودند که در آن مسابقه موفق به گل‌زنی شدند.

نکته جالب توجه دیگر این‌که در آن بازی یک مربی برزیلی به نام ادمار براگا سرمربی‌گری موقت تیم ملی را بر عهده داشت و پس از آن زمینه برای حضور میروسلاو بلاژویچ روی نیمکت تیم ملی کشورمان فراهم شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۶
  • اکبر داداشی IR ۰۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    این چه تیتری است زدید فرهاد مجیدی آن موقع بازیکن بهمن کرج بود سهراب بختیاری‌زاده هم بازیکن فولاد بود استقلال یک جوری ستاره نابود کن است حیف از این ستاره ها که رفتند استقلال خراب شدند
    • محمد IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
      ای لنگ کاش از ۶۰ سال سنت خجالت می کشیدی که آخرش تحت پوشش کمیته امداد رفتی و جام آسیایی نگرفتی.
    • محمد IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
      ای لنگ کاش از ۶۰ سال سنت خجالت می کشیدی که آخرش تحت پوشش کمیته امداد رفتی و جام آسیایی نگرفتی.
    • کابوی IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
      کوچولوی عزیز فرهاد سال ۷۶ اومد استقلال و سال ۷۸ رفت راپیدوین و سال ۷۹ دوباره برگشت استقلال و اون بازی بازیکن استقلال بود
  • Amin IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    خبر ورزشی خودت خجالت نمیکشی بازیکنای تیم سوم پایتخت رو با کلا ۵ گل کنار ستارگان پرسپولیس کبیر با ۱۴ گل توی تیتر اصلیت میاری؟؟؟ مثلا باید میگفتی پر گل ترین برد تیم ملی با گلباران ستارگان پرسپولیس
    • من لنگی خیلی حقیرم IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
      چی میگی لنگی، تیمی کبیر حساب میشه که حداقل یه بار تو آسیا افتخار بیاره،کل افتخارات شما جام اسنپی و غیر معتبره در ضمن اسطوره زیاد دارید بقیشون رو نگفتی مثل شیث ،نصرتی
  • عباس یزدانی IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    کاش اون پیروزی های پرگل باز هم تکرار می شدند
  • محمد IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    کاش یه ذره پهلوان بودن رو از مرحوم دهداری یاد می گرفتند و این شکل تیم ملی یه ملت رو تحقیر نمی‌کردند هر ملتی شخصیت و جایگاه خودش رو داره و باید احترام آنان را بخاطر مردمش نگه می داشتند. چون از ضعیف بودن این تیم اطمینان داشتند و می‌دانستند توانایی شکست دادن ایران رو نداره میتونستند با چهار ، پنج گل بازی رو در بیارن.
  • محسن IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    جالبه پرسپولیس دوبار رفته فینال لیگ قهرمانان آسیا که کیسه تو چهارتا تیمشم نرفته بعد کیسه میشه متخصص آسیا 😂😂😂

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی