نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
استقلال گل خورد؛ زنگ خطر برای فوتبال ایران به صدا درآمد!/ دومینو اشتباهات از استقلال تا تیم ملی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

گلی که استقلال از گل گهر دریافت کرد یک زنگ خطر جدی برای کل فوتبال ما شد.

استقلال یک تیم معمولی در فوتبال ما نیست. تیمی با هواداران میلیونی که نتایجش به صورت مستقیم در زندگی روزمره افراد تاثیر می‌گذارد. پرافتخارترین باشگاه ما در آسیا و یکی از وزنه‌هایی که کل وجود فوتبال به آن بستگی دارد.

استقلال در طول تاریخ همیشه سهمی بزرگ در تیم ملی داشته و همین حالا هم در آستانه جام ملت‌های آسیا بازیکنان استقلال وزنه‌های مهمی برای سرمربی تیم ملی هستند که خود از بزرگان تاریخ این باشگاه است.

استقلال صدرنشین لیگ برتر ما هم هست و در کورس رقابت برای قهرمانی با رقبای قدرتمند همچون پرسپولیس و سپاهان به تک تک امتیازات بازی‌ها نیاز دارد. پس وقتی امتیازی به واسطه یک گل از دست می‌رود و آن گل به دلیل اشتباه فردی یک بازیکن باشد و آن بازیکن یک ملی پوش نامدار و با تجربه، دومینوار به کل فوتبال سرایت می‌کند.

استقلال از روزی که باشگاه گل گهر به لیگ برتر حرفه‌ای آمده معمولاً مقابل این تیم پیروز شده است. تیمی که با حضور نامداران استقلال روی نیمکت و درون زمین همیشه جدالش با آبی‌ها حساسیتی مضاعف داشته است. همین قدر که یادآوری کنیم امیر قلعه‌نویی سرمربی فعلی استقلال تیم ملی و پرافتخارترین مربی تاریخ باشگاه استقلال ۳ سال اخیر هدایت گل گهر را بر عهده داشت، بر اهمیت این مسابقه صحه می‌گذارد. استقلال بعد از چند تساوی متوالی خطر سپاهان را بیخ گوش خود در صدر جدول احساس می‌کرد و همه جوره این سه امتیاز برایش حیاتی بود اما مسابقه در نهایت ۱-۱ مساوی تمام شد.

به گلی که استقلال در دقیقه ۲۰ دریافت کرد نگاه کنید؛ یک ضربه ایستگاهی که در فوتبال امروز تمام مربیان و تیم‌ها برایش برنامه دارند و درصد بالایی از گل‌های به ثمر رسیده در فوتبال مدرن از روی ضربات ایستگاهی است، «جواد نکونام» هم همیشه برای این ضربات تمرینات ثابتی دارد. پس به ثمر رسیدن گل توسط حریفان استقلال روی ضربات ایستگاهی راهی ندارد مگر با استفاده از اشتباه فردی بازیکن! حالا به جریان گل و نحوه جاگیری مدافعان نگاه کنید؛ سیدحسین حسینی در جام جهانی سنگربان دوم تیم ملی بود و بعد مصدومیت بیرانوند به زمین آمد. حسینی از باسابقه ترین گلرهای حال حاضر فوتبال ما و کاپیتان باشگاه استقلال است، یعنی او باید در شرایط حساس نقطه اتکای سایر بازیکنان باشد و تیمش را جمع کند. الفبای دروازه‌بانی هم تکلیف دروازه‌بان در خروج‌ها را مشخص می‌کند اما دیدیم که حسینی از همین ناحیه ابتدایی گل خورد! رکورددار کلین شیت در لیگ برتر ایران نتوانست دروازه‌اش را بسته نگه دارد. حسینی در کسری از ثانیه بین خروج و بازگشت به دروازه مردد شد و همین زمان کوتاه در فوتبال حرفه‌ای کافیست تا تیم حریف شما را به بدترین شکل تنبیه کند. مدافع جلو کشیده گل گهر با یک ضربه کار را تمام کرد.

اما تنها حسینی مقصر این گل نبود، به نحوه جاگیری مدافعان استقلال در این ضربه ایستگاهی نگاه کنید. لحظه‌ای که توپ به منطقه خطر در محوطه جریمه استقلال رسید سه بازیکن حمله ور گل گهر با حسینی و دروازه استقلال تنها شده بودند. این یعنی ضعف یارگیری مدافعان، ضعف جاگیری بازیکنانی که در میانشان نام روزبه چشمی هم هست! کاپیتان دوم استقلال با کوهی از تجربه دومین ملی‌پوش قطعی استقلال در جام ملت‌های آسیا است، با سابقه بازی در دو جام جهانی. روزبه چشمی هم نتوانست خط دفاعش را رهبری کند و نتیجه این شد که  سه بازیکن سورمه‌ای پوش بدون اسکورت و بدون مراقبت با ۷ متر دروازه استقلال تنها شدند!

قطعاً این گل بارها توسط جواد نکونام و امیر قلعه‌نویی آنالیز خواهد شد چرا که این اشتباه در ادامه نباید تکرار شود، نه برای استقلال در لیگ برتر و نه برای تیم ملی در جام ملت‌های آسیا!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • علیرضا IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    همچین افاضاتی فقط از ذهن همین بنده خدا!!! میتونه بیاد بیرون نشون داده که بره رو سکوهای پرسپولیس کارایی خیلی خوبی داره واقعا دارین فوتبال و ارزششو به گند میکشین
    • سنگ پا IR ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      تیم ملی جای استفاده از بهترین بازیکنان و ویترین لیگ هر کشوره، ولی با این اوضاع بیانیه نویسی و اعتراض به داور و جدی نگرعتن اصول دفاع و نداشتن تاکتبک در خط هافبک و حمله، قطعا کار روزگار سختی در جام ملتها خواهیم داشت. یک لحظه تصور کنید با ۶ر سوت داور همه بازیکنان ما میریرن سر داور و یا مدتم ازش میخوان var چک کنه و یا خطا میکنن و فکر میکنن دیده نمیشه
  • کابوی موج سوار اصل تگزاس IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    نمیدونم چرا چشم دیدن بازیکنان استقلال در تیم ملی رو ندارید و از کجا پول گرفتید که انتقاد کنید تا دیگران به تیم ملی دعوت شوند!
  • ناشناس IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    سید جزو بهترین و با اخلاق ترین بازیکن هاست چرا در مورد گل خوردن بیرانوند نمی نویسید
    • Threem IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
      70 دقیقه بازی در جام جهانی افتخار کسب شده ۶ گل خورده یعنی حدودا هر ده دقیقه یک گل !!!!
  • ناشناس IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    بازی ولز سید تو دروازه بود بازی آمریکا اگر سید بود صعود می کردیم انگلیس تیم قدرتمندیه و هیچکی فکر نمی کرد بیرانوند در همون لحظه های اول گردن شکسته از بازی بیرون بیاد سید بیچاره اصلن انتظارش رو نداشت کی روش عوضی هم یه جوری با قضیه برخورد کرد و تو سرش زد بجای اینکه به دروازه بان روحیه دهد بی تجربه ترین سرمربی هم چنین رفتاری نمی کرد شاید بیرانوند هم تو دروازه بود بیشتر می خورد
  • ناصر IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    استقلال هر وقت گل بخوره زنگ خطر برای داورا،وزرا،فدراسیون،فیفا،ای اف سی،مردم مظلوم غزه،خدا بیامرز ناصر ملک مطیعی،سازمان انرژی اتمی،صنایع کشتی سازی،بیمه ی البرز،پیتزا زاپاتا،کنسولگری انگلیس در ژاپن به صدا در میاد چون همه مقصرن جز خودشون توهم غول بودن براشون شده باور

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی