نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
زلزله‌ای که فوتبال ایران را تکان داد/ خداحافظ عدالت، ترجیع‌بند همه تحلیل‌ها؛ فدراسیون فوتبال پاسخ این سوالات را بدهد!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رای اخیر کمیته استیناف فدراسیون فوتبال آنقدر بزرگ و مهم بود که پیامدهایش حالا حالاها فوتبال ایران را تحت الشعاع قرار دهد

کمیته استیناف فدراسیون فوتبال امتیازات سپاهان و پرسپولیس را برگرداند و با این رای زلزله‌ای در فوتبال ایران رخ داد. استقلال صدر جدول را از دست داد و پرسپولیس برای قهرمانی دوباره امیدوارتر شد. استقلالی‌ها به شکل طبیعی به این رای اعتراض کردند، پرسپولیسی‌ها هم از نگاه خود به این رای اعتراض داشتند و باشگاه شمس آذر هم خواهان بازگشت امتیازات کسر شده در ابتدای فصل است! طبیعی هم بود که بعد از این حکم چنین اتفاقاتی بیفتد و همه سردرگم و گیج شوند، هرکس به هر دلیلی با هر جریمه‌ای روبرو شده خواهان بخشش آن جریمه شود.

رای به این مهمی وقتی در سرنوشت صدر جدول و سه باشگاه بزرگ و پرطرفدار تاثیر بگذارد، به شکل طبیعی مورد تحلیل همه اهالی فوتبال قرار می‌گیرد. هرکس نظری دارد و با هر میزان اطلاعات حرفی می‌زند و لزوماً ما یا شما با تمام این نظرات می‌توانیم موافق نباشیم اما برآیند این نظرات خیلی مشخص است. جملاتی مثل «خداحافظی با عدالت» یا اینکه «دیگر از این فوتبال نمی‌شود توقع رقابت عادلانه داشت» ترجیع‌بند تکرار شده در تمامی این نظرات است. جالب اینکه بین برنده و بازنده هم فرقی نیست، درست مثل اشتباهات داوری که با هر نتیجه هر دو تیم نسبت به آن اعتراض دارند.

به عنوان مثال به این نمونه تحلیل‌ها دقت کنید؛ با این تاکید که گوینده مهم نیست، شما لپ کلام را دریابید:

*سقف کارگروه فرو ریخت؛ کلاهی که سرِ تیم‌های قانونمدار رفت!

*کمیته استیناف رأی به بازگشت امتیاز سپاهان و پرسپولیس داد تا مشخص شود ابزاری که کارگروه و فدراسیون در نظر گرفته‌اند ضمانت اجرایی نداشته و رکن قضایی فدراسیون آن را قبول ندارد.

*با این رأی مشخص شد که دیگر کسر پرونده در چنین پرونده‌هایی در کار نیست و حتی استقلال و تراکتور هم که پرونده‌شان در کمیته انضباطی در حال رسیدگی است با کسر امتیاز مواجه نخواهند شد.

*اکنون این پرسش به وجود می‌آید که فدراسیون با متخلفان چگونه برخورد خواهد کرد؟ آیا بهتر نبود قبل از تصمیم‌گیری درباره تعیین سقف قرارداد، ابزارهای برخورد با متخلفان هم پیش‌بینی و مشخص می‌شد چه جرایمی در انتظار تیم‌هایی است که قانون را رعایت نکرده‌اند؟

انصافاً آیا کسی جوابی برای این افراد دارد؟ کسی می‌تواند تکلیف این سوالات را مشخص کند؟ امیدواریم که یک نفر پیدا شود و همه را از این سردرگمی درآورد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۱
  • !!! IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    چرا چرند میگید؟!!!پرسپولیس ضرر کرد این رای علنا علیه پرسپولیس بود بعد می‌گید برای قهرمانی امیدوار شد؟
    • سنگ پا IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      از قدیم میگن هرچه بگندد نمکش میزنن ولی به روزی که بگندد نمک . این حکایت کمیته انضباطیه . چرا؟ .چون کمیته استیناف اعلام کرده حکم کمیته انضباطی برخلاف قانون و غیرقانونیه، و این وحشتناکترین رخداده . یعنی کمیته ای باید معیار بررسی و دادن حکم رو نص صریح قانون قرار بده ، اصلا به قاتون توجه نداشته و برخلاف قانون حکم داده . پس طبعا اعضا کمیته انضباطی نباید صلاحیت رسیدگی به سایر دعاوی رو داسته باشن و باید احکام صادره توسط این اعضا مجدد بررسی بشه و لین یعنی سرآغاز بک سلسله دعوا و ....
    • کلنگلیس IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      کمیته انضباتی مثل مجلس میمونه رای میده بعد یه کلاس ششمی میاد رای روبرمیگردونه خدابه خیرکنه آخرعاقبتمونو
    • امین IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
      پرفسور امتیاز کسر شده تیم پیروزی رو برگرداندند بعد میگی رای به ضرر تیم پیروزی بود
  • حاج قدرت IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    دوست عزیز نگارنده این مطلب! وقتی آدم ها در جا و جایگاهشان قرار نگیرند ( فرق نمی‌کند در چه حوزه ی) نتیجه ش وضع فعلی می‌شود!در فوتبالی که شخص اول آن در سیاه ترین پرونده تاریخ ورزش این کشور اگر متهم ردیف اول نباشد بل در مظان اتهام تقصیر است بطرز خلق لساعه در نزدیکی موعد جام جهانی سکاندار مهم ترین فدراسیون ورزشی کشور می‌شود...بقیه را همه می‌دانند! وقتی مبلغ قابل توجهی از مبالغ دریافتی از فیفا مفقود می‌شود کسی کک ش هم نمی‌گزد...بنظر من پس خرده نگیریم بر بی قانونی و..بل سلیقه ی و باندی عمل کردن است که شده این حال و روز !
  • جهان US ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
    هدف تضعیف تاج بود که به خواست خود رسیدند اما اگر زمین و زمان را بهم بدوزند هیچ تیمی تاکید میکنم هیچ تیمی همانگونه که در پنجاه و سه چهار سال گذشته نتوانسته درجام باشگاههای آسیا قهرمان شود جز تاج کبیر آسیا در پنجاه سال آینده نیز قهرمان آسیا نخواهد شد مگر باز باشگاه تاج آبروی فوتبال باشگاهی این کشور را بخرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی