نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟
بررسی یک انتظار؛ آیا می‌توانیم در دوحه قهرمان آسیا شویم؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تیم ملی با امید قهرمانی در جام ملت‌ها راهی دوحه شده است و بدون شک تلاش می‌کند به حسرت چندین دهه‌ای فوتبال ایران پایان دهد.

انتظار قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌ها چه زیاده‌خواهی باشد و چه منطقی انگیزه خوبی برای امیر قلعه‌نویی و ملی‌پوشان است که با امید در دوحه گام به میدان بگذارند و نمی‌شود منکر شد ایران همیشه در هر تورنمنتی که در آسیا برگزار شده مدعی قهرمانی بوده است.

دیدگاه‌ها در مورد تیم ملی فوتبال ایران متفاوت است؛ برخی چه در داخل و چه در خارج از کشور از ایران به عنوان مدعی قهرمانی در آسیا یاد می‌کنند و در سوی دیگر بسیاری هم از ژاپن و کره جنوبی به عنوان مدعیان اصلی قهرمانی یاد می‌کنند.

آیا ایران می‌تواند در جام ملت‌ها قهرمان شود؟

پیش از پاسخ به این سوال می‌توان به ایده جالب امیر قلعه‌نویی اشاره کرد که شانس موفقیت تیم ملی در جام ملت‌ها را افزایش می‌دهد. قلعه‌نویی در سال‌های اخیر در هر تیمی بوده اولویتش فوتبال تهاجمی بوده و به حمله بیش‌تر از دفاع در فوتبال اهمیت می‌دهد. این موضوع همان‌طور که اشاره شد ضریب موفقیت تیم ملی در دوحه را بیشتر می‌کند.

واقعیت این است فوتبال دفاعی تا جایی پیش می‌رود و جایی از حرکت می‌ایستد. به واقع فوتبال دفاعی هم موجب موفقیت می‌شود اما موفقیت در فوتبال دفاعی محدود است اما تیمی که تهاجمی فوتبال می‌کند، به موفقیت‌های غیرقابل پیش‌بینی دست پیدا می‌کند. در فوتبال جهان هم شاهد هستیم اکثر تیم‌هایی که در لیگ برتر یا تورنمنت‌های ملی قهرمان می‌شوند، تیم‌هایی هستند که فوتبال تهاجمی در اولویتشان بوده است.

تیم ملی در قطر

سردار آزمون و مهدی طارمی و دیگر مهره‌های تهاجمی از جمله علیرضا جهانبخش، مهدی قایدی و مهدی ترابی در بهترین وضعیت روحی و روانی و فنی خود قرار دارند و همه چیز مهیا است تا تیم ملی با ارایه بازی تهاجمی در آسیا روی سکو برود و خون تازه‌ای را وارد رگ‌های حیاتی فوتبال ایران کند. در سایه فوتبال تهاجمی البته که دفاع تیمی به تیم ملی کمک می‌کند که ضریب خود را برای قهرمانی بالاتر ببرد. این موضوع در بازی با ازبکستان به خوبی به تیم ملی ثابت شد که باید در سایه فوتبال تهاجمی به دفاع هم اهمیت بدهد و گرنه بازی دو بر صفر برده را با تساوی دو بر دو عوض خواهد کرد.

قهرمانی در جام ملت‌ها بدون شک باید ایده تیم ملی در دوحه باشد و ایده‌ای غیر از این شخصیت و قابلیت‌های فنی بازیکنان را زیر سوال خواهد برد. اما رسیدن به این مهم سخت است، به این خاطر که آسیا چند مدعی قهرمانی دیگر هم دارد: ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، عربستان و... ایران این بار برای رسیدن به این مهم یک گام جلوتر است چون می‌خواهد بی محابا و ترس فوتبال رو به جلو و تهاجمی بازی کند.

بیشتر بخوانید: درخواست مهدی طارمی در حضور میثاقی و اتفاق عجیبی که رخ داد/ وقتی کارشناسان عربی هم به تیم ملی ایران روی خوش نشان دادند/ جام به ایران می‌رسد؛ حتی با حضور ژاپن!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • سامان IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    سوال درست تر اینه : آیا کره و ژاپن و عربستان و استرالیا اجازه میدن روی دروازه شان موقعیت گل داشته باشیم؟ بنظر من که نه چون ازبکستان هم در نیمه دوم اجازه نداد
    • سیدجواد IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
      خوشبحال اونایی که گفتن ایران قهرمان میشه، کلا راحتن
    • علی رضا sss IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
      ایران بازیکنان خوبی داره که میتونن کارهای بزرگی انجام بدن اما خدایی تیم ژاپن منظم تر و بهترین تیم آسیا هستند و حتی اگه ایران ما قهرمان هم بشه نمی‌توانیم بر ضعف‌های که داریم سرپوش بگذاریم آرزویم قهرمانی ایران در جام ملتهاست
    • ن خ IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
      ایران که سر جای خودش آرژانتین هم دست قلعه و الهویی باشه هیچی نمیشه فقط دعا کنیم یک هشتم به تیمی غیر از ژاپن بخوریم با اختلاف یکی دو تا آبرومندانه ببازیم تموم شه بره که اگه به ژاپن بخوریم تی شرت سفیدمون میشه پرچم ژاپن!
    • ایران قهرمان میشه ..... IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
      این تیم همه چی داره ، هم سابقه و تجربه آسیایی و جهانی هم علم فوتبال، بچه ها چشم بسته هم میتونن و میدونن چه کاری باید انجام بدهند این تیم فقط یک چیز میخواد آمادگی و قدرت دوندگی بالا ، شک نکنین این تیم ملی قهرمان جام ملتها میشه ، این بچه ها همشون فوتبالبَلد هستن و با ژاپن و کره و ... نباید مقایسه بشن .
  • حميد کلاش IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    از درب عقب صندلي جلو قهرمان ميشيم
    • سلمان IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
      صندوق عقبیم
  • امیر IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    حتی فکرش را هم نکنید
  • حسینss IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    من به عنوان یک استقلالی،،نظرم اینه که آقای قلعه مربی خوب ولی مربی بازی‌های بزرگ نیست
  • محمد رسول IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    بقیه تیم ها هجومی نیستن و فقط اومدن نگاه کنن و فقط ما با بازیکنان درجه ۲ که هیچکدوم باشگاه معتبری ندارن یا اگه دارن مهره های نیمکت رو سفت میکنن بلدیم حمله و هجومی باشیم .
  • ع ق QA ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    من فکر می کنم بسیار بد عمل می کنیم و بد برخوردی با دو باند تاج و ساکت و همدستان و مظلومی و ماجدی و خطیر و سمیعی جعال خواهیم کرد
  • محسن IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    اگرهم بشویم روی شانس و اتفاق و قرعه ساده ای که داریم خواهد بود نه روی برنامه ریزی و سازماندهی و آینده نگری در فوتبال .
  • Farrez IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    مشخصه تیم هایی مثل ژاپن و کره جنوبی برنامه ریزی درستی تو فوتبال دارن و شانس بالایی دارن برای قهرمان شدن، ولی اینکه بیاییم خودمونو تحقیر کنیم و تیم ملی کشورمون رو تخریب کنیم اصلا کار درستی نیست . ما بازیکنای خوبی داریم و تو فوتبال هر اتفاقی ممکنه بیوفته با انرژی مثبتمون از تیم ملی ایران عزیزمون حمایت کنیم تا انشالله نتیجه ای خوب بگیریم زنده باد ایران و ایرانی
  • MIS قرمزته IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    در یک جهان موازی شاید ولی در حالت عادی خواب دیدن پنبه دانه است برای بزرگوار نجیب صحرا نشین
  • محمد رسول IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    تیم ۴۰ ساله ها میتونی هجومی بازی کنه اونوقت ژاپن و کره که تمام بازیکناش تو سطح یک لیگ‌های انگلیس و آلمان بازی میکنن نمیتونن واقعا ما از خود راضی هستیم
  • فرامرز IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    تیم هایی معمولاً قهرمان می شوند که اولویت شان بر مبنای هجوم باشد در این واقعیت شکی نیست اما توازنی هم باید بین دفاع و حمله وجود داشته باشد یعنی برای طرح ریزی یک حمله باید توپ را هم از حریف گرفت یعنی با یک کار دفاعی با سرعت زیاد هم توپ را پس گرفت وگرنه حمله فشل می شود به عبارت ساده تر نرخ باز پس گیری توپ باید بالا باشد .از طرف دیگر هم تیم نباید گل مفت بخورد وگرنه تمام رشته های تیم هر چند که خوب گل هم بزند پنبه می شود این واقعیت ها یعنی دفاع و حمله دو فاز جدا از هم نیستند یعنی لازم و ملزوم همند.البته تیم هایی هم مانند یونان در یورو 2004 یا ایتالیا در جام جهانی 1982 بوده اند که اولویت شان بر دفاع بوده و با ضد حمله گل زدند و قهرمان هم شدنداما اینها استثنا ست و هرگز استثنا جای قانون را نمی گیرد.
  • آبادانی IN ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱
    من به شخصه با استخدام اقای قلعه نویی به عنوان سرمربی تیم ملی مخالف بودم. و ترجیح میدادم بین گزینه های داخلی اقای گل محمدی یا نکونام سرمربی شوند چون به روزتر هستند. اما به هر حال اقای قلعه نویی هم مزایایی دارند از جمله اینکه توانایی کار با ستاره ها را دارند. اگر انالیزور خوبی در کنارشان داشته باشند به نظر من با توجه به کیفیت بازیکنان ، ما شانس اول قهرمانی هستیم. ژاپن معمولا در جام ملت ها ضعیفتر از جام جهانی بازی میکند
  • امید IR ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    چی کاشتی توقع برداشت داری؟شما الان ایران قهرمان بشه ک محاله قانون طبیعت و هر قانون دیگه یعنی پشم.تمام
  • ناشناس IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    ببین خبر ورزشی جان وقتی من از دایی و اغتشاشات حرف میزنم دلم میخواهد کسی بیاید جواب سوال من را بدهد خب معلوم است که خوانندگان در برابر این موضوع لال هستند و حرفی هم برای گفتن ندارید و تنها به لایک زدن رو می‌آورند خب اینکه نشد جواب البته گفتن اینکه اسطوره و یا مرد بزرگی است برای خیلی‌ها عجیب است
    • رضا IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
      چه ربطی به اغتشاشات داره
    • Amir IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
      خوانندگان مطلب شما لال نیستند ، منتهی اینقدر شعور و فهم دارند که هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد ، از لحن برخورد شما با دیگر خوانندگان شخصیت خودتان را نمایش میدهید.
  • سام FI ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    یک مُشت تازه به دوران رسیده که فقط به فکر حواله‌های خودروهای خودشون هستند، امیدوارم با سر به سنگ بخورن که این تو بمیری‌ها از اون تو بمیری‌ها نیست
  • سیسیلی ضد مافیا IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    به نظربنده بعد ژاپن و استرالیا ،ایران شانس قهرمانی است.ما اگر به فینال هم برویم زحمات بازیکنان و قلعه قابل تقدیر خواهد بود.زیرا در45سال اخیر حتی به فینال نرفته ایم قهرمانی بماند.تا فینال هم فقط کره را پیش رو داریم.به نظر من کره با از دست دادن بنتو و آوردن کلینزمن ضعیفتر شده است و کلینزمن هیچگاه مربی موفقی نبوده است.اگر تا فینال یکی از قدرتهای آسیا را نبریم پس برای چه می رویم.در45سال اخیر ما با حبیبی دهداری مایلی برانکو و کیروش به آسانی سوم جام ملتهای آسیا شده ایم.بنابراین کسانی که حضور در نیمه نهایی را نتیجه خوبی مینامند از الان دنبال توجیه ناکامی تیم ملی و حمایت از قلعه هستند و نظر آنها اعتبار فنی ندارد.
  • م.ر. IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    با سلام (خیر) خداحافظ
  • داریوش US ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    بایدواقع بین باشیم تیم ملی باوجودژاپن وکره جنوبی هیچ شانسی برای قهرمانی نداره اونم بامربیگری قلعه نوعی
  • هومن IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    اول از گروه‌ بیاید بالا بعد فکر قهرمانی کنید
  • نسل سوخته IR ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    فوتبال تهاجمی مقابل تیم های ضعیف جواب میده نه تیم های ژاپن و کره. اون هم بدون بازی دوستانه با تیم های مطرح و قوی.
  • محمد US ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۲
    لزومی نداره مرحله گروهی به بازیکن های اصلی فشار بیاریم، بردهای اقتصادی و خسته نکردن بازیکن ها در دور گروهی، رمز رسیدن به فینال است.
    • امید IR ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
      درود ب شرفت.دقیقا.اگه قرار باشه فلسطین رو با۱ گل ببریم بهتره تا ۶ ت گل با سردار و سامان و مهدی.حذفی تازه شروع دوئل هاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی