نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
جزئیات تازه از یک معامله بزرگ/ نشان شیرکوهی روی پیراهن بارسلونا؛ پول کافی در حساب کاتالان‌ها
منبع: Forbes
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

باشگاه بارسلونا و پوما به معامله‌ای نزدیک می‌شوند که می‌تواند در هر فصل ۲۱۶ میلیون دلار به جیب باشگاه کاتالانی سرازیر کند.

باشگاه بارسلونا و کمپانی پوما در آستانه دستیابی به یک توافق تاریخی هستند که، به گزارش اسپورت، طبق آن حدود ۲۱۶ میلیون دلار (۲۰۰ میلیون یورو) در هر فصل به کاتالان‌ها پرداخت می‌شود. اگر این معامله انجام شود، می‌تواند به سودآورترین قرارداد اسپانسر کیت در فوتبال تبدیل شود. حداقل ۱۲۴.۵ میلیون دلار (۱۱۵ میلیون یورو) در سال برای بلوگرانا تثبیت خواهد شد، اما این رقم می‌تواند به ۲۱۶ میلیون دلار افزایش یابد.

با این حال، یک مانع بزرگ این است که به دلیل قرارداد فعلی قهرمان لالیگا با نایکی، هر گونه توافقی که بین بارسا و پوما حاصل شده، نمی‌تواند بیشتر از این پیش برود. نایکی از سال ۱۹۹۸ پیراهن‌ها و لباس‌های بارسا را تامین می‌کند و این غول پوشاک ورزشی در حال حاضر حداقل ۱۱۴.۷۵ میلیون دلار (۱۰۵ میلیون یورو) در هر دوره به کاتالان‌ها پرداخت می‌کند که بر اساس متغیرها می‌تواند به ۱۶۹ میلیون دلار (۱۵۵ میلیون یورو) برسد.

اسپورت گزارش می‌دهد که پوما تا زمانی که رابطه بین بارسا و نایکی قطع نشود هیچ سندی را امضا نخواهد کرد، اما در صورتی که باشگاه بتواند از رابطه خود با این شرکت آمریکایی خارج شود، حاضر است پاداشی ارائه دهد. نایکی معتقد است که اگر بارسا در ماه‌های آینده قطع همکاری کند ۳۷۸ میلیون دلار (۳۵۰ میلیون یورو) ضرر خواهد کرد و قصد ندارد بدون دریافت غرامت چنین ضربه سهمگینی را متحمل شود. بارسا همزمان که در حال مذاکره با پوما است، در تلاش است تا چنین مشکلاتی را با نایکی حل کند.

پوما متعهد شده که بر روی افزایش موفقیت بارسا در بازار تجارت الکترونیک نه تنها در سطح اروپایی بلکه در سراسر جهان کار کند. پیش از این، اخباری مبنی بر نزدیک شدن بارسا و پوما به معامله‌ای به ارزش بیش از ۸۲۰ میلیون دلار منتشر شد، که مبلغی را که شرکت آلمانی به منچسترسیتی می‌پردازد را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. در سال ۲۰۱۹، پوما موافقت کرد که ۸۲۴ میلیون دلار (۶۵۰ میلیون پوند) به مدت ۱۰ سال یا بهتر بگوییم کمی بیش از ۸۲ میلیون دلار در سال را به منچسترسیتی پرداخت کند.

اعتقاد بر این است که منچستریونایتد و آدیداس در حال حاضر پردرآمدترین قرارداد اسپانسری کیت را دارند. ارزش قرارداد آنها ۱.۱۴ میلیارد دلار (۹۰۰ میلیون پوند) است و شیاطین سرخ ۱۱۴ میلیون دلار برای هر فصل دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی