نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
تقی عسگری شیرجه
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تقی عسگری ستاره‌های امروز و جمعیت هواداران را تحت تاثیر قرار داد و در آستانه ۱۰۰ سالگی در رقابت‌های قهرمانی جهانی در دوحه از روی تخته شیرجه پرید.

تقی عسگری در آستانه ۱۰۰ سالگی به شیرجه بازگشت تا رسانه‌های خارجی هم به این اتفاق خاص واکنش نشان دهند.

تقی عسگری کیست؟

تقی عسگری در اولین بازی‌های آسیایی در سال ۱۹۵۱ مدال نقره و طلا گرفت و در سال ۱۳۴۴ در ۴۱ سالگی به عنوان پدر شیرجه ایران بازنشسته شد. او در سال ۱۳۴۹ مربی تیم ملی شیرجه ایران شد و تا سال ۱۳۶۳ در این سمت ماند و از سال ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۷ رئیس کمیته شیرجه فدراسیون شنای ایران بوده است. عسگری در ۱۰۰ سالگی، قبل از آغاز مسابقات قهرمانی جهانی ورزش‌های آبی در دوحه از روی سکوی پرش ۳ متری پرید و مدال طلا گرفت و گفت که عشقش به شیرجه همچون گذشته پابرجاست.

زندگی حرفه‌ای عسگری ۷۳ سال پیش به اوج رسید. او در آن سال در افتتاحیه بازی‌های آسیایی دهلی نو در شش رویداد دو مدال به دست آورد. از آن زمان، تعداد شرکت‌کنندگان در رویداد ورزشی این قاره از ۴۸۹ به ۱۱٬۹۳۵ در سال ۲۰۲۲ افزایش یافت.

تقی عسگری قهرمان شیرجه

تقی عسگری شیرجه

عسگری به وبسایت ورلدآکواتیکس گفت: اولین باری که در سال ۱۹۵۱ در مسابقات شرکت کردم سطح غواصی در ایران بسیار بالا بود. اما در سال ۱۹۷۴ که بازی‌ها در تهران برگزار شد، شناگران چینی وارد این ورزش زیبا شدند و پیشرفت زیادی کردند. ما نتوانستیم به آن‌ها برسیم زیرا در همان سطحی که شروع کردیم مانده بودیم.

تقی عسگری درباره خداحافظی خود از عرصه قهرمانی گفت: در رده ملی به مدال طلا رسیدم و پس از آن از ورزش خداحافظی کردم، اما حداقل با مدال طلا.

پدر شیرجه ایران در مورد بازگشتش به ورزش در چنین صحنه بزرگی افزود: از نوجوانی تا به امروز عشق شیرجه داشتم. همیشه عاشق شیرجه بودم. هیچ چیز از سال ۱۹۵۱ تا الان تغییر نکرده، به جز عملکردم.

بیشتر بخوانید: تصاویر| قطری‌ها میخکوب شدند/ شیرجه اسطوره ایران در ۱۰۰ سالگی!

شیرجه پیرمرد در ۱۰۰ سالگی

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • علی IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۷
    یه عکس بهتر از این بنده خدا می گذاشتید.
  • فتاحی هستم FR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۸
    سلامت باشی انشالله

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی