نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟
گلی که ایران را راهی فینال نکرد اما ستاره تیم ملی را به ستاره پرسپولیس رساند
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

گلی که سردار آزمون در دقیقه ۴ به قطر زد اگرچه ما را به فینال نبرد اما او را به رتبه دوم تاریخ رساند.

جام ملت‌های آسیا برای ما تمام شد و برای هفتمین بار در مرحله نیمه نهایی اسیر طلسم شده و به فینال نرسیدیم. حالا این حسرت تا دوره بعد ۵۱ ساله خواهد شد. سردار آزمون در این تورنمنت بدون تردید ستاره ما بود. بازیکنی که برابر امارات و ژاپن پاس‌های گل طلایی و فراتر از سطح آسیا داد و در غیاب مهدی طارمی افت کرده یا محروم، به تنهایی جور خط حمله ما را کشید.

سردار در این تورنمنت در بازی اول و آخر گل زد. او برابر فلسطین در شروع نیمه دوم به زمین آمد و ۱۰ دقیقه بعد گل چهارم ما را زد. سردار دروازه امارات را هم باز کرد اما داور آن گل را آفساید گرفت و در نهایت در نیمه نهایی برابر قطر در دقیقه ۴ گل زود هنگامی زد که همه ما را به شکستن طلسم فینال امیدوار کرد. حالا گل سردار پرپر شده و تیم ملی هم به خانه بازگشته و جام هم در قطر ماند اما سردار با همین دو گل خود را در تاریخ فوتبال ایران جاودانه کرد. تا قبل از این تورنمنت سردار با ۴۹ گل ملی نفر سوم در تاریخ بهترین گلزنان فوتبال ایران بود.

علی دایی با ۱۰۹ گل و کریم باقری با ۵۱ گل ملی بیش از دو دهه صدرنشینان بلامنازع این فهرست بودند اما با ظهور سردار آزمون و مهدی طارمی همه احساس کردند که این دو لااقل به رکورد کریم باقری خواهند رسید. حالا سردار با ۵۱ گل ملی همسایه آقا کریم باقری شده است. با توجه به اینکه باقری در ۸۸ بازی ملی ۵۱ گل زد، سردار با عدد ۸۰ بازی ملی بالاتر از او قرار می‌گیرد اما فراموش نکنیم که کریم باقری یک هافبک بود و از این نظر کار بسیار سخت‌تری برای گلزنی و رسیدن به رکوردها در پیش داشت.

در حال حاضر بعد از دایی، سردار و باقری، مهدی طارمی با ۴۷ گل ملی در ۸۲ بازی ملی نفر چهارم تاریخ است که با توجه به شرایط او خیلی زود خود را به کریم باقری رسانده و چه خوشبخت است فوتبال ما که در کنار هماهنگی بی‌نظیر سردار و طارمی رقابت شخصی آنها را هم دارد. دو بازیکن که شاید فصل آینده در سری آ ایتالیا با لباس رم و اینترمیلان رقابت شخصی خود را وارد یکی از معتبرترین لیگ‌های جهان نیز کنند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • فرهاد IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
    فراموش نکنیم سردار بدون پنالتی این تعداد گل زده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

زیباترین گل هفته از نظر شما؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی