نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
۴۶
برگزاری ال‌کلاسیکو در کشتی ایران/ سرشاخ شدن حسن یزدانی با کامران قاسم‌پور
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

کشتی ایران چه با حسن یزدانی، چه کامران قاسم‌پور و یا حتی هادی وفایی‌پور فقط باید دنبال کسب نشان طلای ۸۶ کیلوگرم بازی‌های المپیک باشد.

تیم ملی کشتی آزاد کشورمان همه تلاشش را خواهد کرد که با شش سهمیه کامل راهی پاریس شود. رحمان عموزاد در ۶۵ کیلو، حسن یزدانی در ۸۶ کیلو و امیرحسین زارع در ۱۲۵ کیلوگرم سهمیه حضور در المپیک را در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد گرفتند و حالا با احمد جوان در ۵۷ کیلو، یونس امامی در ۷۴ کیلو و امیرعلی آذرپیرا در ۹۷ کیلوگرم دنبال کسب سهمیه المپیک در مسابقات گزینشی آسیایی که ۳۱ فروردین تا ۲ اردیبهشت ماه در بیشکک برگزار می‌شود، خواهیم بود.

از جمع سه کشتی‌گیری که سهمیه المپیک را در صربستان گرفتند، رحمان عموزاد و امیرحسین زارع حضور خود در المپیک را قطعی کردند، اما در مورد حسن یزدانی مرد ۹ مداله کشتی ایران شرایط متفاوتی در چرخه المپیک در جریان است.

این کشتی‌گیر بعد از کسب مدال نقره جهانی و طلای بازی‌های آسیایی تصمیم گرفت کتفش را جراحی کند. اینطور که بعداً مشخص شد حضور او در هر دو مسابقه نیز با کتف آسیب‌دیده بود که بعد از آن به تصمیم خودش و انتخاب پزشک نیز که از سوی خودش اتفاق افتاد، کتفش را جراحی کرد و برای چند ماه از کشتی و حضور در مسابقه دور شد که اگر این جراحی نبود، احتمالاً او هم مثل سایر مدال‌آوران تا اینجای کار وارد چرخه شده و چه بسا المپیکی شدنش را هم قطعی کرده بود.

به این ترتیب در چرخه انتخابی تیم ملی در سال ۲۰۲۴ در مورد حسن یزدانی شرایط ویژه‌اش مدنظر قرار گرفت و عنوان شد که او هر زمان شرایط حضور در مسابقه را پیدا کند، وارد چرخه خواهد شد.

اینطور که خودش و مربیان عنوان کردند، حسن یزدانی اواخر فروردین یا اوایل اردیبهشت قادر به بازگشت به تشک خواهد بود و از آن زمان رفته رفته می‌تواند مرور فن و تمرین کشتی را آغاز کند، در حالی که در این ایام نیز برای آنکه خودش را به المپیک برساند، به شدت و به صورت کاملاً منظم تمرین بدنسازی، فیزیوتراپی، آب درمانی و... را پیگیری کرده و دست از تلاش مستمر برای بازگشت برنداشته است.

مسئله مهم کیفیت بازگشت او و وضعیت کتفش بعد از جراحی و طی دوره نقاهت است و اینکه چه چیزی می‌تواند کیفیت بازگشت حسن یزدانی را پیش از حضور در میدان مهم و سنگینی چون المپیک نشان دهد، حضور در مسابقه و رویارویی با حریفان است.

در این بین اتفاقاتی در روزهای اخیر رخ داده که با هم مرورش می‌کنیم. حالا دیگر به نظر حضور کامران قاسم‌پور در وزن ۸۶ کیلوگرم و ورودش به چرخه این وزن المپیکی قطعی به نظر می‌رسد.

از آن سو، حسن یزدانی که در این ماه‌ها در خانه (جویبار) تمرین کرده و فقط یک بار پیش از پایان سال، زمانی که برای پیگیری کارهای پزشکی‌اش به تهران آمده و سری هم به اردوی تیم ملی زد، ابتدا در برنامه پایانی سال تلویزیون شرکت کرده و از آمادگی‌اش برای بازگشت به تیم ملی خبر داد. در ادامه نیز در اردوی تیم ملی حاضر شد و این در حالی بود که مربی‌اش همت مسلمی هم طی مصاحبه‌ای جنجالی، گفته بود کامران قاسم‌پور جایی در چرخه ۸۶ کیلوگرم تیم ملی در سال ۲۰۲۴ نخواهد داشت!

این در حالی است که وضعیت هر دو کشتی‌گیر به نوعی شبیه به هم بوده، با این تفاوت که حسن یزدانی بعد از بازی‌های آسیایی اساساً به دلیل جراحی در هیچ مسابقه‌ای حاضر نبوده، اما کامران قاسم‌پور با وزن ۹۷ کیلوگرم به چرخه ورود داشته و در ادامه مشخص شد که وزن و شرایط جسمانی او مناسب این وزن نبوده وگرنه کدام چرخه و کدام فدراسیون و کادر فنی است که به قهرمانی چون کامران قاسم‌پور که قبلاً خودش را در ۹۲ کیلوگرم با دو قهرمانی متوالی جهان اثبات کرده، فرصت حضور در وزن المپیکی مناسبش را ندهد؟

برگزاری ال‌کلاسیکو در کشتی ایران/ سرشاخ شدن حسن یزدانی با کامران قاسم‌پور

مسئله کشتی این نیست که حسن یزدانی نماینده ۸۶ کیلوگرم ایران در بازی‌های المپیک است یا کامران قاسم‌پور و یا حتی هادی وفایی‌پور؛ مسئله امروز کشتی این است که در این وزن مسابقه انتخابی تعیین‌کننده نماینده المپیکی ایران باشد و به واسطه مدال و افتخارات قبلی کشتی‌گیر، ملی‌پوش انتخاب نشود. همانطور که رحمان عموزاد و امیرحسین زارع نیز که سهمیه المپیک را گرفته بودند، با شکست حریفان مستقیم‌شان صاحب دوبنده تیم ملی در المپیک شدند.

کسب ۹ مدال المپیک و جهانی هرچند حسن یزدانی را به تافته‌ای جدا بافته در کشتی ایران بدل کرده و او اکنون رکورددار مدال در تاریخ کشتی ایران است، اما در المپیک به مدال‌های قبلی حسن یزدانی، مدالی تعلق نخواهد گرفت و چیزی که اهمیت دارد وضعیت کتف این کشتی‌گیر است که صرفاً در میدان مسابقه مشخص خواهد شد آیا او را بار دیگر برای کسب مدال همراهی خواهد کرد یا خیر.

قبلاً هم گفتیم، باز هم می‌گوییم، از فدراسیون علیرضا دبیر که خودش تجربه شرایط مشابه با حسن یزدانی را در المپیک ۲۰۰۴ آتن دارد، انتظار می‌رود در وضعیت کنونی ۸۶ کیلوگرم، بهترین تصمیم را اتخاذ کند. علیرضا دبیرِ جوان، بعد از جراحی کتف اصرار داشت که بدون مسابقه انتخابی به المپیک آتن برود، چون اعتقاد داشت کتف او فقط یک بار برای کشتی گرفتن در این سطح جواب می‌دهد و این مسابقه باید المپیک باشد.

آن کورتون‌های هر روزه که اثرش برای همیشه بر کتف قهرمان المپیک ۲۰۰۰ سیدنی ماند و درمان دردناکی که بعد از جراحی انجام داد، صرفاً برای این بود که می‌خواست اولین دو طلایی تاریخ کشتی ایران در المپیک شود. او ۱۰ روز مانده به اعزام کاروان ورزش ایران به آتن، خودش هم فهمید که کتفش جواب نمی‌دهد، اما دیگر دیر شده بود و زمانی که گفت این کتف بیرون می‌زند، کمیته ملی المپیک اعلام کرد که اسم‌ها به IOC اعلام شده و قابل تغییر نیست. انصراف دیرهنگام دبیر، افاقه نکرد، در عین حال وزن بدن اصغر بذری هم ۸۰ کیلوگرم بود و کادر فنی وقت تیم ملی از او هم بابت حضور در المپیک به خاطر نتایج رقم خورده در جام اوماخانوف، مطمئن نبود؛ به این ترتیب دبیر به آتن رفت و باخت تلخی را آنجا تجربه کرد که تا سال‌ها به تنهایی تاوانش را داد.

برگزاری ال‌کلاسیکو در کشتی ایران/ سرشاخ شدن حسن یزدانی با کامران قاسم‌پور

حسن یزدانی قهرمان بزرگ کشتی ایران است، قهرمانی دوست‌داشتنی که امیدوار هستیم بعد از مصاحبه غیرحرفه‌ای مربی‌اش، حضور در برنامه نوروزی تلویزیون و بازگشت به اردوی تیم ملی، گام بعدی‌اش اصرار برای حضور در المپیک بدون مسابقه انتخابی نباشد.

در عین حال هم از علیرضا دبیر انتظار می‌رود در این زمینه به دنبال برقراری عدالت در ۸۶ کیلوگرم باشد. کشتی ایران در المپیک باید به دنبال کسب مدال طلا باشد، چه با حسن یزدانی، چه کامران قاسم‌پور و چه هادی وفایی‌پور.

و چگونه بهترین نفر برای حضور در بازی‌های المپیک انتخاب خواهد شد؟ در کشتی انتخاب برترین‌ها صرفاً با مسابقه انتخابی در شرایط برابر اتفاق می‌افتد، نه حضور در برنامه تلویزیونی و مصاحبه مربی.

حسن یزدانی در این سال‌ها همیشه پایبند به مسابقه انتخابی بوده است، هیچ‌گاه از مسابقه انتخابی فرار نکرده و بدون آنکه حق کسی پشت خط او پایمال شده باشد، صاحب دوبنده تیم ملی شده است، ۹ مدال هم از این رهگذر از آن خود کرده است.

حالا باید ثابت شود که کتف او کاملاً آماده مبارزه است، که با کتف سالم در سال‌های قبل - حتی اگر بر این باور باشیم که کتف آسیب‌دیده‌اش در جهانی ۲۰۲۳ منجر به ضربه فنی شدن مقابل دیوید تیلور شد - چندین مرتبه شکست را مقابل حریف مستقیمش که کشتی‌گیر آمریکایی بوده، تجربه کرده است.

کشتی ایران در سال المپیک روزهای حساسی را پیش رو دارد که قطعاً حساسیت اتفاقاتی که بعد از این در ۸۶ کیلوگرم رقم می‌خورد، بیش از همه اوزان است.

انتخاب ملی‌پوش در شرایطی عادلانه، بهترین نفر را روانه المپیک خواهد کرد، المپیکی که بار دیگر همه نگاه‌ها در آن به کشتی است.

بیشتر بخوانید: دلیل امتناع حسن یزدانی از حضور در اردوی تیم ملی/ همت مسلمی: حسن من را به عنوان مربی می‌خواهد نه مربی دیگری را

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۸
  • سید مرتضی علم الهدی IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    بهترین متن را نوشتید.ما حسن را دوست داریم و انشالله بتونه طلای المپیک را بگیره.اما باید بتونه با آمادگی کامل شرکت کنه و البته کامران و وفایی پور را ببرد.اگه نشد کامران انشالله باید بتونه طلا را بگیره.
  • momhammadm IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    چرته باو، استخونای حسن می ارزه به صدتا ازین کشتی گیرهای پیزوری، وقتی یه ادم ریاکار و تسبیح به دست میشه رئیس فدراسیون اخرش میشه این
  • محمد IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    سلام ،بااین ایده ودیدگاه موافقم وبهترین تصمیم می تواندباشد.
  • محبوبیان IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    باتوجه به اینکه حسن یزدانی بعل از عمل کتف از شرایط ارمانی به دور هستش و قطعا انگیزه کامران قاسم پور دلاور برای احقاق و اثبات دوران کشتی گیری خودش دراین وزن بسیار بالا هستش وبا توجه به ناکامی های چندین بار حسن در مقابل تیلور باید در این وزن انتخابی صورت بگیرد و در صورت برد کامران انشالله در المپیک حضور پیدا کند وشانس خودش رو در مقابل تیلور امتحان کنه
  • حمیدرضا پیرمرادیان IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    سلام به نظر بنده کامران تیلور رو ویبره کشتی حسن در برابر تیلور رو شده مگر اینکه تغییر تاکتیک دهد و زیر ندهد به هیچ وجه و با دستانش تیلور رو کنترل کند و در حالت سرپا روی بیاره به فنون فرنگی
  • علی IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    بعد از حسن عزیز بهترین فرد جایگزین برای ۸۶تا فقطو فقط کامران هست چون کامران انگیزه بیشتری برای المپیک داره
  • فرخ IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    حسن که شاه است ولی کامران به احتمال زیاد تیلور میبره هرچند از تیلور اژدهای شاخدار ساختیم وناخواسته یه ترسی تو دل بجه ها افتاده چه حسن چه کامران ولی باید کامران پشتشو به خاک برسونه چون توانشو را داره
  • نادر US ۱۷:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    به نظر من دایره طلایی یا همان تشک کشتی بهترین جا برای انتخاب یک کشتی گیر شایسته و درخور اعزام به المپیک میباشد.
  • دکترامین امینی IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    جهان پهلوان حسن یزدانی عالی است اما اکنون تحت مداوا و تداوم و بازیابی است و باید برای سال های بعد سلامت یابد با توجه به اینکه 16 درصد شانس برد در مقابل تیلور داشته است وانگهی کامران عزیز نیز کشتی گیر این وزن نیست ناگزیر بالابردن روحیه روحیه پهلوان وفائی پور را باید در دستورکار داشت و در نهایت پهلوان وفائی پور به امید خدا تیلور را شکست خواهد داد اجازه میدان به پهلوان جدید مروت و جوانمردی است
    • دکتر ارنست IR ۰۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      پهلوون وفایی پور قسم میخورم دور اول اوت میشه... لطفا احساسی صحبت نکنید... وفایی برای دوجا عالیه... یکی باد زدن بچه ها تو کرواسی که انصافا عالی بود کنار محسن کاوه... و کشتی تو زمین خاکیهای هند که برای شما پهلوون ساختش.... مرد مومن المپیک مگه بچه بازیه... سطح میخواد... کامران عالیه ولی بدنش به حسن نمیخوره انتخابی هم میگیرن و بازم کامران بازندس
  • شامیل IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    نه تنها من نوعی کل ایران پهلوان حسن آقا یزدانی رادوست دارند ولی اگر عدالت رعایت کنیم،بهترین راه انتخابی بین حسن یزدانی وهادی وفایی و کامران قاسمپور انجام شود تا آماده ترین کشتی گیر راهی المپیک شود تا انشاالله بامدال طلا به کشور عزیزمان برگردند
  • محمد IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    حسن یزدانی با تمام ویژگی های خوبی که داره ولی قدرت بدنی لازم رو برای مقابله با تیلوری که واقعا قدرت بدنیش مثل سگ هست نداره، ولی کامران قاسم پور وقعا قدرت بدنی فوق العاده ای داره و میتونه مقابل تیلور حرف ها برای گفتن داشته باشه، ولی با این حال امیدوارم کاملا عادلانه هرکسی که حقش هست برای وزن ۸۶ کیلوگرم انتخاب بشه.
  • تیلورررررررر IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    جدی میفرماییییییید؟؟؟؟؟
  • حبیب IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    هادی وکامران حتا نمی توانند یک امتیاز از حسن بگیرند اگر حسن نتونه خودش میکشه کنار
  • اس اس US ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    اگه یه عده به مصدومیت کتف حسن که جراحی کرده ناامید هستن فقط بخاطراینه که شاید در اولین یا دومین کشتی المپیک که فشردگی خاص خودشو داره حریفاش به کتف جراحی شده فشارهای وحشتناک بیارن و مصدوم بشه دیگه همه‌آرزوهای کامران هادی و حسن و اهالی کشتی برباد میره...
  • امیر IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    چرا میخواید حق وفایی پور رو بخورید؟ یک چرخه انتخاباتی تعریف کردید مطابق اون جلو برید. در این چرخه قاسمپور وجود ندارد. چرا اصرار دارید یک کشتی گیر وزن بالا رو بیارید سر این وزن. اگر خدایی نکرده یزدانی نرسه حق وفایی پوره, حقخوری هیچ وقت جواب نمیده و آه مظلوم همه چیو بهم میزنه
  • حامد IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    وقتی قاسمپور نتونه حسن رو ببره میخواد تیلور رو شکست بده حرفایی میزنید شما
  • سالار حسن یزدانی IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
    من قلبن دوست دارم شیرشاه به میدون المپیک بره و این بار مثله شیر که طعمه خودشو روی زمین میچرخونه و خاک مالش میکنه همین بلارو سر دیوید تیلور بیاره.... ولی از طرفیم دلهوره و استرس دارم نکنه داش حسن بخاطر کتفه داغونش این بارم از اون آمریکاییه اوغده ای شکست بوخوره که اگه زبونم لال این اتفاق بی افته هم خوده داش حسن داغون میشه هم یه ملت دلشکسته و غمگین میشه... ازخدا میخام که بهترین اتفاق رغم بوخوره چون هم حسن هم کامران دوست داشتنیو قابل احترام هستن برای ایرانو ایرانی
  • مجتبی DE ۰۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    کلام بسیار درست و حساب شده ای رو نوشتند نویسنده محترم عرض چند نکته قابل تامل و تفکره: ۱- حضور قهرمانانه آقای قاسم پور در وزن غیر المپیکی ۹۲ کیلو، و نتایج بی نظیر ایشون، دال بر توانمندی و کشتی بی نظیر ایشون هست و هیچ ممانعتی ایشون بابت حضور در وزن المپیکی ۸۶ کیلو ندارند ۲- آقای مسلمی متاسفانه خیلی بی اخلاقی کردند و گفتند کامران به حسن می گفت من رو در انتخابی ها با امتیاز کمتر ببر! مسابقات برگزار شده موجود هست و که با اختلاف بسیار ناچیز و به سختی حسن یزدانی موفق به شکست کامران میشد، حتی اگر در اوایل حضور حرفه ای کامران در انتخابی این حرف مطرح شده بود بین دو رفیق که محال ممکن هست، آقای یزدانی رفاقت رو زیر سوال برد و این راز رو نباید میگفت شما هم بی اخلاقی کردید و قهرمان ملی کشور رو زیر سوال بردید، آقای مسلمی شما فکر میکنید در چه سطحی هستید؟ ۳- جناب مسلمی مطمئن باشید اگه شما از قدرت و سطح فنی قاسم پور نمی ترسیدید، دنبال حاشیه برای عدم حضور کامران در این وزن نبودید، قطعا همه چی در زمین انتخابی مشخص خواهد شد، شما بجای مصاحبه های غیر مرتبط روی مسابقه انتخابی یزدانی و قاسم پور کار میکردید
  • مجتبی DE ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    جناب مسلمی شما اگه راهکاری برای برد تیلور داشتید این ۷ ۸ سال ارائه میدادید، حداقل حسن ۵۰٪ تمریناتش رو تو شهر و باشگاه خودش پیش شما انجام میداد، شما که ادعای راهکار رو دارید تا الان چرا اقدام نکردید با تمام احترامی که برای یزدانی قائلم، از این حرکت آقای مسلمی بابت حرف هایی که بر علیه کامران زده شد بسیار ناراحت شدم، آقای یزدانی چرا شما با مسلمی برخورد نکردید، این اخلاق پهلوانی هست که یک مربی سطح پایه بیاد بهترین و فنی ترین کشتی دو سه سال اخیر ما رو زیر سوال ببره؟! آقای قاسم پور بهترین نماد کشتی اصیل ایرانی هست آقای یزدانی با تمام احترامی که برای شما قائلم و ممنون زحمات شما بابت قهرمانی هاتون هستم ولی شکست های پی در پی و عملکرد ضعیف شما مقابل تیلور روحیه همه ما رو جریحه دار کرده، چطور شما به خودت نهیب نمی زدی، تیلور تاکتیک خاصی نداره، شما ۷ ۸ سال فرصت داشتی آقای یزدانی، زودتر باید به فکر انتقام و جبران شکست هات از تیلور می افتادی نه اینکه بعد از ۵ شکست و با کتف عمل کرده بگید من تیلور رو تو المپیک ضربه میکنم؟!
  • علیرضا IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    ایکاش حسن آقا و مربی اش به این اصل برسند که این همه مدال رو کسب کرده با عنایت به شکست نه یکبار بلکه با چهار بار اونم بدون عمل کتف از تیلور ، خدا رو خوش نمیاد این خاطره های شیرین تبدیل به یک نکته تاریکی در اذهان ملت بزرگ مون نسبت به پهلوان حسن یزدانی بشه ، تنها کسی که میتونه طلای المپیک بگیره و قدرت فائق اومدن به تیلور داره پهلوان کامران قاسمپور
  • علی IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    چرخه انتخابی برگذار بشه ک حق ب حق دار برسه هر کسی اماده تر باشه حق اونه..حسن اقا پهلوانه اگه بدونه نمیتونه کشتی بگیره خودش مردانگی داره ب نفع هادی و کامران کنار میکشه.فقط باید ب فکر برد تیلور بود تو هر شرایطی واقعا دیگه داری حساس میشه تو کشتی دنیا برد تیلور مقابل کشتی حسن اقا و ایران..با کوری خوندن تیلور بدتر میشه و این اصلا خوب نیس
  • علیرضا IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    انتخابی بهترین راه واسه تعیین کشتی گیره،هر کی تو انتخابی اول شد ناز شصتش ،ایشالاکه طلای86کیلو واسه کشور عزیزم باشه،اگه با پهلوون یزدانی باشه شیرینیش صد برابره
  • احمد IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    حسن با حال مصدومیت هم می‌تونه کامران و هادی رو ببره ولی قبول کنیم تیلور یه استثناست درست مثل آرتور تایمازوف
  • علی IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    بهترین کشتی گیر ایران از لحاظ کیفیت مدال حمید سوریان هستش که هفت طلای جهان و المپیک داره ،،،انقدر دوستان مازندرانی تو بوق نکنن یزدانی بهترین کشتی گیر تاریخ ایرانه!!!
    • شهرام US ۰۷:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
      احتمالا شما هم یکی از اون بچه محلای ۰۰۰۰۰به دست اقای دبیر هستیاگرنه اگه مازندران تو کشتی ایران نباشه شما ها دیگه چی دارید بگید
  • قربان IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    بنظرم تنها کسی‌که می تونه تیلور را ببر کامران هست وتمام وحسن آقا هرگز نمی تونه تیلور را بب ه چون ضعف او را تیلور میدونه‌ چند بار فرصت داشت
  • Aah IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    حالا همه واسه ما کارشناس کشتی شدن،بزارید خودشون میدونند چیکار کنند،این چیزا توی کشتی عادیه و همیشه در اوزان مختلف بین آمریکا و روسیه و ایران کل کل وجود داشته و داره،پهلوون علیرضا حیدری هم گربه سیاه داشت،در اوزان مختلف بین روس و آمریکا هم وجود داره،،اصلا قشنگی کشتی همینه،من فقط زیبایی میبینم و بس،کل کل بوده و خواهد بود که باعث قشنگی و پیشرفت میشه،،ضمنا همشون پهلوون هستند و ربطی به سیاست و کشور نداره،اسنایدر وباروژ و رسول خادم و دبیر و یه لشگر روس هم نداره،از اول بوده حتی زمان تختی
    • رضا IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
      افرین
  • مهدی حسینی IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    درود بر تمامی هموطنان عزیزم.. بعنوان یک ایرانی وطن پرست و کسی که حداقل ده سال خاک تشک کشتی رو خوردم... اینجانب نظرم روی کامران قاسمپوره.. چراکه تجربه میدان‌های بزرگ رو داره زیر گیر قهاریست وبدنش برای این وزن فوق العاده است... متاسفانه یزدانی از لحاظ روحی در مقابل تیلور مشکل داره سوای هموطن بودن.. یزدانی رو نمیذارند کشتی خودش رو بگیره..واین تاکتیک های مختلف باعث باختش شده است..اما وزن کامران در شرایط نرمال نود کیلو هست ووقتی که وزن کشی تموم بشه دوباره وزنش برمیگرده علاوه بر اون زیر گیری هست که راحت از رقیبانش از هردوپا زیر میگیره ودیدیم که کاکس که بارها تیلور رو برده چطوری با ان بدن قدرتمند در مقابل کامران کشتی رو میباخت...من روی تجربه ای که دارم وکشتی هاییکه از تیلور وکامران دیدم به جرأت میگم در صورت انتخاب شدن کامران در وزن 86نوید طلای المپیک را به هموطنان عزیزم میدم.. هادی وفایی پور عزیز مطمئن باشید اگر انتخاب بشه.. حتماً حتماً حذف خواهد شد.. المپیک میدان بزرگیست وتنها قدرت بدنی ملاک نیست بلکه تجربه و تکنیک و نحوه میدان داری و حفظ امتیازات بسیار مهم وحیاتیست چیزی که در حیطه کار کامرا
  • Aaaa IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
    مطمئن باشید کامران توان کشتی گرفتن با تیلور رو نداره، قول میدم یزدانی تو انتخابی با این وضعیتم راحت کامران رو ببره ،بهترین کشتیگیر حال حاضر دنیا تیلوره و تنها کسی که میتونه باهاش کشتی بگیره یزدانیه ، حالا اینکه میبره یا میبازه نمیدونم ولی اینو بدونین کامران خودشم میدونه در حد این دو نفر نیست با اینکه کشتیگیر خیلی خوبیه
  • Hhh IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۹
    نایفونف روس با خود شرط کرده که از تایلور وحسن در المپیک انتقام بگیره اگر نایفونف تایلور را ببره و حسن نایفونوف را ببره تایلور حدف میشه
  • مهرداد IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۰
    نام قهرمان وقتی پایدار میمونه که در اوج باشه وکناره گیری کنه
  • حمزه UA ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۲
    از اینکه حسن آقا چند بار بدون شکست رسید به تیلور بر کسی پوشیده نیست.اما من تمرینات تیلور رو دنبال کردم که خیلی خاص هست و در کل تمام کشتی گیران آمریکایی ب لحاظ قدرت بدنی جلوتر از بقیه هستند لذا پیشنهاد میکنم تلاش کنیم که کشتی گیران عزیزمان نیز ب گونه ایی برنامه داشته باشند تا ب سطح آمادگی جسمانی آمریکایی ها برسند در غیر اینصورت در چند سال آینده ممکنه دستمان در تمامی اوزان ب مدال طلا نرسد علمی شدن ورزش در تمام رشته موجب عقب ماندنمون شده و مجبوریم بگیم غیرت ایرانی
  • محمد IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
    به عنوان فردی که سالها در میدان کشتی بودم عرض میکنم لطفا از کانالیزه سازی و دو قطبی سازی وزن 86 کیلو خودداری کنید، حسن یزدانی یکی از قدرت های بلامنازع جهان کشتی هست، مشکل اصلی حسن در یک سیستم تنفسی و بدنسازی مربوط میشه ما در المپیک باید به حسن یزدانی اعتماد کنیم، در ضمن کادر فنی بهتر از همه شرایط و موقعیت و توانایی حسن یزدانی رو چک خواهد کرد، متاسفانه مدتی هست جریانی دوقطبی به دنبال فضاسازی در وزن 86 کیلوگرم هست و‌اونهم با این دیدگاه که عزیز بزرگوار حاج کامران عزیز توانایی زیرگیری بالایی دارند و حتما نسخه تیلور پیچیده میشه، یه همین جهت آزمون و‌خطا کنیم؟ علم ورزش در این زمان چه میگوید؟ نکات فنی زیادی وجود دارد ، بنظر بنده حاج حسن آقای یزدانی با توسعه تمرینات هوازی و توسعه توانایی بدنسازی فشرده و سنگین و با اتکا هوشیاری بالا و تکنیک های ناب خودش توانایی شکست و عبور از تیلور رو‌ دارند، به قهرمانمان اعتماد کنیم، اراده حسن ستودنی هست. قطعا قهرمان المپیک خواهد شد
  • رحمت IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۳
    باسلام و عرض ادب خدمت نویسنده محترم...باید به عرض برسانم که آقای دبیر و مربیان محترم این تصمیم را بزارند نزد پهلوان حسن که صد در صد اخلاق پهلوانی حسن قبول نمیکنه که با کتف آسیب دیده در مسابقات المپیک شرکت کنه و مقامات خودش را زیر سوال ببره.بیاییدهم فدراسیون وهم مربیان یک پهلوان و قهرمان دیگری هم بسازیم و روی نقاط ضعف تیلور کار کنیم.البته قصد جسارت ندارم ظاهراً با این فرمونی که فدراسیون و مربیان ملی ما پیش برن خدا بیامرز پهلوان تختی هم بیاد از تیلور شکست میخوره..ول کنید تیلور را.فکرراه کار و پیدا کردن ضعف تیلور بوده و تقویت قوای پهلوانان کشتی خودمون باشیم...به امید اینکه روز پیروزی در المپیک... ارادتمند شما
  • عادل RO ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    قضیه خیلی ساده س، شانس برد حسن آقای یزدانی با کتف سالم و حضور مستمر در مسابقات و تمرینات حدودا ۱۶ درصده، که بسیار ناچیزه. با توجه به مصدومیت و دوری از میدان این درصد کمتر هم شده. آیا فرستادن کشتی گیر با مثلا ده درصد شانس برد ، عاقلانه س؟ اینهمه قهرمان جهان و المپیک در این کشور، بشینن با همفکری و انالیز تیلور ، ببینن کی در ایران قادر به استفاده از نقاط ضعف اونه و همونو بفرستن، انتخابی تو این کشتی خاص کاربردی نداره، باید کسی باشه که طبق انالیز مناسب تشخیص داده بشه برا شکست تیلور.
  • عادل RO ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۵
    قضیه خیلی ساده س، شانس برد حسن آقای یزدانی با کتف سالم و حضور مستمر در مسابقات و تمرینات حدودا ۱۶ درصده، که بسیار ناچیزه. با توجه به مصدومیت و دوری از میدان این درصد کمتر هم شده. آیا فرستادن کشتی گیر با مثلا ده درصد شانس برد ، عاقلانه س؟ اینهمه قهرمان جهان و المپیک در این کشور، بشینن با همفکری و انالیز تیلور ، ببینن کی در ایران قادر به استفاده از نقاط ضعف اونه و همونو بفرستن، انتخابی تو این کشتی خاص کاربردی نداره، باید کسی باشه که طبق انالیز مناسب تشخیص داده بشه برا شکست تیلور.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی