نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۱
۲ |
۳
اسطوره آلمانی درگذشت
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اسطوره آلمانی و قهرمان جام‌جهانی در ۷۸ سالگی از دنیا رفت.

برند هولتسبین در تاریخ ۱۵ آوریل در ۷۸ سالگی به دلیل بیماری از دنیا رفت. هولتسبین (متولد ۹ مارس ۱۹۴۶) بین سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۸۱ در ۴۲۰ بازی برای آینتراخت فرانکفورت به میدان رفت و تنها کارل هاینتس کوربل، یورگن گرابوفسکی و برند نیکل بازی‌های بیشتری با پیراهن آینتراخت انجام دادند.

این مهاجم با ۱۶۰ گل در بوندسلیگا در صدر جدول گلزنان تاریخ باشگاه قرار دارد. او همچنین در سه نوبت (۱۹۷۴، ۱۹۷۵ و ۱۹۸۱) قهرمان جام حذفی آلمان شد و همچنین در قهرمانی جام یوفا در سال ۱۹۸۰ به آینتراخت کمک کرد. او در سال ۱۹۷۴ قهرمانی جام جهانی را نیز با تیم ملی آلمان غربی تجربه کرد.

هولتسبین پس از ترک آینتراخت در سال ۱۹۸۱، چند سالی را در ایالات متحده با تیم‌های فورت لادردیل استریکرز، ممفیس آمریکنز و بالتیمور بلاست گذراند. او پس از بازنشستگی به فرانکفورت بازگشت و به عنوان مدیر کل و معاون رئیس‌ باشگاه مشغول به کار شد. عقاب‌ها شش سال متوالی تحت سرپرستی او در دهه ۱۹۹۰ به اروپا راه یافتند.

او در سالهای اخیر به دلیل بیماری تنها می‌توانست آینتراخت محبوبش را از طریق تلویزیون دنبال کند، اما نام او برای همیشه در والدشتادیون به یادگار خواهد ماند.

اسطوره آلمانی درگذشت

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • اصغری IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
    یادش بخیر ! فینال جام جهانی در آلمان..... ابتدا روی "کرایف" خطا شد و پنالتی. هلند 1 بر صفر جلو افتاد. سپس بر روی "هولزنباین" مرحوم خطا شد و پنالتی. و بازی یک بر یک شد.... گل پیروزی آلمان هم "گردمولر" به ثمر رسوند. عجب فینالی بود...!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی