نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟
آقای مدیر پرسپولیسی! در حدی نیستی که در مورد استقلال حرف بزنی؛ سر جای خودت بنشین!/ کاش وقتی کنار علی پروین قدم می‌زدی خیلی چیزها را یاد می‌گرفتی
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

صمد مرفاوی سرمربی اسبق استقلال به خبرورزشی گفت: گروهی از مدیران غیر فوتبالی پرسپولیس از گل یامگا در دقایق تلف شده ناراحت شدند و حرف‌هایی زدند که اصلاً با منطق فوتبال جور در نمی‌آید.

با وجود اینکه روزها از برگزاری دربی پایتخت می‌گذرد، رابطه استقلال و پرسپولیس هنوز با یکدیگر شکرآب است. پیرامون این مسئله و سایر اتفاقات مربوط به استقلال با صمد مرفاوی سرمربی و مدیرفنی اسبق آبی‌پوشان همکلام شدیم که حرف های او را در زیر می خوانید:

استقلال بعد از بازی با پرسپولیس به روند مساوی‌های متوالی خود خاتمه داد و مقتدرانه نساجی را برد به نظر می‌رسد این تیم روی غلطک افتاده است.
خوشبختانه تفکرات و استراتژی تدوین شده توسط کادر فنی به خوبی در استقلال جا افتاده و به نظر می‌رسد وضعیت میان سرمربی و مدیرعامل هم کاملاً بهتر شده است. استقلال از نظر فنی در قیاس با ابتدای فصل پیشرفت کرده و هماهنگی میان نفرات افزایش پیدا کرده است. همه در استقلال صبوری کردند تا به این مرحله برسند که داریم می‌بینیم. شرایط تاکتیکی خوبی در تیم حکمفرما شده است.الان استقلال وضعیت خوبی دارد ولی برای قهرمانی یک نکته بسیار مهم باید مدنظر قرار بگیرد.

چه نکته‌ای؟
من اصلاً منکر توانایی‌های بازیکنان کنونی استقلال نیستم. دم همه آنها گرم که تا اینجای کار صدر نشین هستند اما واقعیت فوتبال این است که استقلال باید برای نیم فصل دوم تقویت شود. باید نفرات جدیدی در کنار این بازیکنان قرار بگیرند تا شرایط بهتری حاکم شود فراموش نکنیم در دور برگشت کار دشوارتر می‌شود.

دوباره بحث قهرمانی نیم فصل مطرح است و عده‌ای از کارشناسان می‌ترسند این مسئله به تیم لطمه بزند چون اساساً چیزی به نام قهرمانی نیم فصل وجود خارجی ندارد.
امیر قلعه نویی همیشه می‌گفت به قهرمان نیم فصل جام نمی‌دهند. من هم اعتقادی به قهرمانی نیم فصل ندارم هر فصل فقط یک قهرمان دارد که در انتهای مسابقات مشخص می‌شود. استقلال هنوز رقبای بسیار جدی دارد که در کورس قهرمانی هستند. سپاهان و پرسپولیس.

نکته اینجاست که با وجود امتیازات فراوانی که پرسپولیس در این هفته‌ها از دست داده، شما هنوز با قاطعیت از پرسپولیس به عنوان یکی از مدعیان جدی قهرمانی یاد می‌کنید.
بله دقیقاً. پرسپولیس تیم بزرگی است و هنوز هم می‌گویم برای قهرمانی همین فصل خیلی شانس دارد به همین خاطر استقلالی‌ها تحت هیچ شرایطی نباید از پرسپولیس غافل شوند. پرسپولیس تیم بزرگ و با هواداری است که چهره‌های بسیار سرشناسی را هم تحویل فوتبال ایران داده است اما گاهی اوقات از برخی افراد که فوتبالی نیستند و در این باشگاه سمت دارند، حرف‌هایی می‌شنویم که واقعاً عجیب است.

مثلاً چه حرف‌هایی؟
این رفتارها و شکایت‌هایی که بعد از دربی مطرح شد واقعاً در حد محلات است. گروهی از مدیران غیر فوتبالی پرسپولیس از گل یامگا در دقایق تلف شده ناراحت شدند و حرف‌هایی زدند که اصلاً با منطق فوتبال جور در نمی‌آید. برای مثال، یکی از مدیران این باشگاه بلافاصله پس از پایان بازی مصاحبه کرد و گفت: "استقلالی‌ها به خاطر باز کردن دروازه پرسپولیس دور افتخار می‌زدند!" آقای مدیر تو اصلاً در این فوتبال عددی نیستی. شما اصلاً در حدی نیستی که پیرامون استقلال صحبت کنی. استقلال آنقدر قهرمانی دارد که احتیاجی به این رفتارها ندارد. استقلال قهرمان آسیا شده آن وقت به خاطر یک گل دور افتخار بزند؟ اگر آدمی مثل حمید درخشان، یحیی گل محمدی و یا افشین پیروانی بیایند و در مورد پرسپولیس صحبت کنند، آدم می‌پذیرد چون سال‌ها برای فوتبال ما زحمت کشیده‌اند و در جام جهانی حضور یافته‌اند ولی آقای مدیر تو عددی نیستی که راجع به استقلال حرف بزنی بهتر است سر جایت بنشینی. یا یک مثال دیگر، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس پس از پایان بازی می‌آید و حرف‌هایی می‌زند که واقعاً در شأن فوتبال ایران نیست.آقای مدیرعامل! شما سال‌هاست در کنار علی پروین راه می‌روی، مرد بزرگی که گردن فوتبال حق دارد و مربی خود من هم بوده است. خودم خیلی به علی آقا ارادت دارم .ای کاش شما از راه رفتن کنار پروین خیلی چیزها را یاد می‌گرفتی. علی آقا وقتی بازی تمام می‌شد دیگر حرفی نمی‌زد و می‌رفت سراغ مسابقه بعدی ولی متاسفانه برخی مدیران غیر فوتبالی پرسپولیس در این روزها رفتارهایی از خودشان نشان دادند که...

آقای مدیر پرسپولیسی! در حدی نیستی که در مورد استقلال حرف بزنی؛ سر جای خودت بنشین!/ کاش وقتی کنار علی پروین قدم می زدی خیلی چیزها را یاد می گرفتی

البته در مورد کمک داور ویدیویی هم سر و صدای بسیار زیادی راه افتاد.
بله اگر کمک داور ویدیویی نبود پرسپولیسی‌ها دوباره می‌گفتند ما بازی را بردیم اما به لطف همین تکنولوژی پنالتی استقلال به درستی تشخیص داده شد. نمی‌شود که بعضی آقایان از همه چیز فقط به نفع خودشان استفاده کنند وقتی به نفعشان است می‌گویند VAR خوب است اما وقتی به ضررشان باشد، می‌گویند این تکنولوژی خوب نیست! کمک داور ویدیویی تکنولوژی بسیار مدرنی است که الان در فوتبال جهان استفاده می‌شود.

شما خودتان فوروارد ثابت استقلال تیم ملی بوده‌اید و خیلی دلمان می‌خواهد نظرتان در مورد گوستاوو بلانکو را بدانیم.
ببینید، هر مربی تفکراتی دارد که بر اساس آن تیمش را جلو می‌برد. من همیشه به افکار مربیان احترام می‌گذارم به همین خاطر تفکر و اعتقاد خودم در مورد بلانکو را بیان نمی‌کنم چون این بازیکن مورد تایید جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال است. امیدوارم بلانکو روز به روز بهتر شده و بیشتر به تیم کمک کند.

نظرتان در مورد مهرداد محمدی چیست؟ بازیکنی که به عنوان وینگر به استقلال آمد اما حالا در قالب یک مهاجم خیلی خوب بازی می‌کند و به تیم ملی هم دعوت شده.
مهرداد بازیکن خوب و شایسته‌ای است. او توانایی‌هایش را نشان داده می‌تواند باز هم به استقلال کمک کند اما معتقدم گاهی اوقات باید گذشت بیشتری داشته باشد و در موقعیت‌هایی که می‌تواند پاس بدهد، این کار را بکند.

برسیم به یک ماجرای تاریخی. این روزها در سی و دومین سالگرد رسیدن استقلال به فینال جام باشگاه‌های آسیا قرار داریم. اتفاقی که دی ماه سال ۱۳۷۰ به وقوع پیوست و استقلال با وجود شایستگی فراوان و ستارگان و سرمربی بزرگی که در اختیار داشت، فینال را به الهلال عربستان باخت و نایب قهرمان شد. شما در آن مقطع بازیکن فیکس استقلال و تیم ملی بودید، از آن مسابقه برایمان بگویید.
واقعا حیف شد. یک قدم تا ستاره سوم فاصله داشتیم. فقط یک قدم. باور کن همین الان بعد از ۳۲ سال که در موردش صحبت می‌کنم باز هم حسرت مسابقه نهایی مقابل الهلال عربستان را می‌خورم. ما یک قدم با قهرمانی فاصله داشتیم و اگر آن بازی را می‌بردیم، استقلال حالا سه ستاره بود.

در مورد آن مسابقه دو بحث هنوز هم مطرح است. اول اینکه می‌گویند اگر شاهرخ بیانی در جدال نیمه نهایی محروم نمی‌شد، می‌توانستیم الهلال را ببریم و نکته دوم هم اینکه بسیاری از هواداران استقلال حسرت می‌خورند که چرا احمدرضاعابدزاده نتوانست در ضیافت پنالتی‌ها مانند همیشه موفق عمل کند.
من اصلاً کسی را متهم نمی‌کنم و آن شکست را گردن هیچکس نمی‌اندازمو آقای بیانی کاپیتان ما بود و بازیکن بسیار موثری هم تلقی می‌شد. عابدزاده هم همینطور. ما در مسابقه فینال ابتدا با یک گل جلو افتادیم اما گل بدی خوردیم. کلاً در آن مسابقات گل‌های بدی خوردیم. وقتی در فینال کار به پنالتی کشیده شد، متاسفانه چند ضربه ما خراب شد. من، عباس سرخاب و رضا حسن‌زاده نتوانستیم گل بزنیم.

البته ظاهرا وقتی کار به پنالتی کشیده شد برخی بازیکنان استقلال به منصور پورحیدری فقید گفتند که نمی‌توانند پنالتی بزنند چون به لحاظ روحی آمادگی آن را ندارند.
بله یکسری از بازیکنان گفتند ما نمی‌توانیم پنالتی بزنیم. خب به هر حال با توجه به فشار بازی این مسئله طبیعی است.

و به عنوان سوال آخر، ایا استقلال روزی می‌تواند دوباره قهرمان آسیا شود؟
این مسئله غیر ممکن نیست اما باید بپذیریم که سخت است. کشورهای رقیب ما در آسیا از ما جلو زده‌اند و خیلی سریع‌تر پیش می‌روند. استقلال برای قهرمانی در آسیا نیازمند برنامه‌ریزی است. اگر بخواهم حقیقت را بگویم باید اذعان کرد که این تیم کنونی استقلال در شرایط فعلی نمی‌تواند قهرمان آسیا شود بلکه باید چند سال حفظ شود، ساختار محکم‌تری پیدا کند، به لحاظ بازیکنان و جذب نفرات جدید تقویت شود، امکانات بیشتری هم برایش در نظر گرفته شود تا بتواند ستاره سوم را به دست آورد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳۷
  • حاج ۳لسچ IR ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    خیر مقدم به اسطوره فوتبال جهان صمد مرفاوی که پرچم تو قطب شمال برده بالا و شده مربی تیم ملی جوانان قطب شمال🤣واقعا تحلیل های ایشون باعث سونامی تو خط استوا و خشکسالی تو قطب شمال شده!🤣🤣🤣🤣
    • هاشم IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      😁😆😁😆😁
    • لنگی سوز IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      خوش امدگویی به یحیی بگو تا قهر نکرده به همین فرمون برید جام اسنپی که چه عرض کنم از صدر تا ذیل باید برای توپ جمع کن اسنپی ثبت نام کنن
    • لنگ بیخاصیت IR ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      آقا صمد لنگی جماعت رحم ومروت ندارد چون منطق نمی فهمد فقط لنگ را می بیند وخلاص
    • حاج ۳لسچ IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      دوست چیز سوزم! ما به همه خوش امدمیگم به شما هم بصورت VIPخیر مقدم عرض میکنیم که با دواکانت "مجدانه" تلاش میکنی کمتر حرص بخور خشکسالی آتش بگیری با چی خانوش ت کنیم !🤣🤣🤣🤣
    • شمسعلی US ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      همه دیدن جناب چکش با پنالتی مشکوک دقایق تلف شده دور افتخار که زدن هیچی جشن قهرمانی هم گرفتن😂 جنبه مساوی کردن با قدرت اول فوتبال ایران یعنی پرسپولیس، ندارین تقصیر کسی نیست
    • شاهین IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      اِاِاِ وا شمسی جون، النگوهات نشکنه شما خودشو ناراحت نکن، قلب ما و لنگیا میشکنه یه وقت بیشتر فرو میرین تو ته جدول لنگی عزیز!! نبینم کسی به اسطوره و عزیز و دوست داشتنیمان آقای صمد گل حرفی بزنها؟؟ چیه چون صند مرفاوبی سرور و سالارتونه و ته جدولین گریتون گرفته این هوچیگرها رو میکنید؟؟ نه یایا گلممد جان گلابیتون مربی خولیه و حتما قطب جنوب رو تو خوزستان فتح کرده و پرچم زده؟؟ گریه کنید لنگیان گریه کنید یایا گلممد جان گلابی فاتح قطب جنوب تو اهواز مقابل تیم خوب استقلال اهواز 😅😅😅😅😅😅😅😅
  • کیان IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    کمک‌ داور ویدیویی دربی هم مثل داوران دربی ها به نفع کیسه حکومتی بودند اگر دقیقه ۲۰ پنالتی روی زاهدی را میگرفتند و دقیقه ۶۰ هم بازیکن کیسه را هم اخراج میکردند نتیجه خوب معلوم بود برد پرسپولیس و عزاداری شما ، کیسه بدون ویدئو و با ویدئو در این یکصد دربی به کمک این مدیران ورزشی حکومتی اش هم بارها از چنگ پرسپولیس فرار کردند !!!! فعلا خوشحال باشید با یک پنالتی جعلی در آخرین دقیقه بازی بازهم از چنگ پرسپولیس فرار کردید !!!
    • لنگی سوز IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      خخخخخخخخخ اخ از جام اسنپی البته تیم حکومتی رو خوب اومدی به جان عزیز جناب فرشچیان بگذریم که خفت داش غلام هم بهتون ابلاغ شده بلاخره سوزش باید یه جوری عنوان بشه
    • محمد IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      وی ای آر فرمایشی . قشنگ مشخصه که میخوان جامو بدن به جعلتقلال ، مثل فدراسیون ماجدی . جمعش کنید ای مسخره بازی رو
  • مافیای سرخ IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    آقای مرفاوی خدا پدرت رو بیامرزه که راجع به فرد معلوم الحال حرف زدی. اون آدم هیچ سابقه ورزشی نداره و برای اینکه توسط هواداران پرسپولیس دیده بشه فقط بلده عین بچه های مدرسه ای کری بخونه
  • نادر IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    واقعا آقای مرفاوی خجالت نمی‌کشید اینطور اظهار نظر میکنید خیا پنالتی رو شهاب رو ندیدید خطای اخراج صد درصد رو ی شهاب رو ندیدید.خوشحالی کمیته داوری رو ندیدید..وار که زبون‌نداره بگه کدوم‌حقیقت داره لین داوران هستند که باید با عدالت آنچه را که حق است اعلام کنند یعنی بازهم اراده دا ران تو‌کاره .آقای مرفاوی شما بهیچ عنوان حق ندارید در باره پرسپولیس کبیر حرفی بزنبد
    • ali.h IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      کدوم پنالتی, پرسپولیسر اصلا به ۱۸ استقلال رسیذ که پنالتی بگیره. لامصب دیگه از داوری ها و کمیته داوران شما نباید حرف بزنید ، همه ایران دیدن این فصل چند بار به نفعتون گرفت ، البته میدونم با شناختی که از شما دارم همه متوهم هستند. افشاریان هم همونیه که همه عالم آدم میگفتن توپ که به دست بازیکن پرسپولیس خورد تو دربی پارسال پنالتی بود ، گردن نمیگرفت . حالا استقلالی شد ؟! وجدانا یه حساب کنید جند امتیاز با داوری یا در واقع ناداوری اوردید.‌‌.
  • عدالت خواه IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    افشین فرشچیان.؟!!!!😳
    • کیان IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      اگر افشین پیروانی فرشی بودن خوب مثل خلیل زاده رئیس هیئت مدیره وقت کیسه که رئیس اتاق بازرگان هم بودند به زندان می رفتند و یا مثل حاج‌فتل مدیر وقت کیسه حکومتی چکهای آن هم دوبار پاس می شدند مرفاوی از جماعت کمپ‌منقلی کیسه خودش یک عقب افتاده ذهنی هستند که‌ فقط آموزش دیدند برای این کیسه حکومتی فلیتر شکنی کنند !!!
  • علی IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    باهم قدخودت حرف بزن بازیکن قدیمی استقلال
    • لنگی سوز IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
      داداش کوچیکه هم یقه لنگ رو گرفت البته لطف داور در اعلام پنالتی هم در قصر در رفتن لنگ بی اثر نبود
  • حسن IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    صمد آقا یه سوال اگر آبی‌ها یک روز از پرسپولیس حرف نزنند اون روز آفتاب غروب نمیکنه چرا فکر میکنید فقط شما حق صحبت دارید واما وی آی ار وقتی خوبه که داور بیطرف باشه افشاریان زرنگ بود که پشتک وارو نزد یه پنالتی نیمه اول واخراج دقیقه شصت به نفع تیم حکومتی ابی‌...اما لپ کلام فدراسیون از چی می‌ترسه که مکالمه اطاق وی آی ار وموعود رو پخش نمیکنه میدونی چرا چون اونوقت شماها فقط هیس
    • لنگی سوز IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      اره والا از نتایج تیم سوکلی لنگ در لیگ و اسیا مشخصه آی اسنپ در بست نبود گلو اون روز فحش میدادید و حیا کن رها کن میگفتید امروز تخم کفتر خوردید زبون باز کردید کارشناس شدید گلو جوجه اخر پاییز میشمارن
  • اشنا IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    حرف زدنش که معطلیه مصاحبه کننده هم خیلی باید حوصله داشته باشه که یک کلمه مثل استخوان در گلو ازش حرف بکشه چیکاره هست که اینو بجان بقیه میندازید خوشتون میاد از دو بر هم زدن . مربی به این میگن که هیچ جامی را ندیده
  • داریوش IR ۲۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    شما هم که از این تساوی مثل هاشمی نسب ، از خوشحالی داشتین غش می‌کردین
  • سید FR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    ۱نور آب ۱۴ تیمی رده ۱۲ !!!! اینور آب هنوز از کسر امتیاز خبری نیست برای سپاهان و پرسپولیس لیس سه روزه امتیاز کسر کردند برای تیم عالی فدراسیون دوماه گذشت .... یادتون باشه غحرمان نمی شوید !!! پوکر ....
    • روشا IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      بنده خداتیم استقلال آنقدرریشه اش قویه که برای احترام به قوانین پیشتازهست کسرامتیازشماهابرای خلافیه که باشگاهتون انجام دادحالاباشگاه شماتوبلخ گنه کرده چرابایدگردن استقلال روبزنندبرید یادبگیریدمثل استقلال بزرگ واقعی بشیدنه کیک
  • هوادار سپاهان IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    سوال اخر که ایا استقلال می‌تواند قهرمان آسیا شود خیلی چرت و مزخرف بود استقلال اولا در قهرمانی لیگ و جام حذفی هم مانده چه رسد به اینکه قهرمان آسیا شود درضمن امسال استقلال برای بار سوم از آسیا حذف و به دسته سه که سابقه انهم دارد سقوط خواهد کزد .
  • Ali IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    آقای مرفاوی توراهم مثل خودشان کرده اند ؟؟؟مگر تو وآنهایی که دورت هستند چه هستید ؟؟؟فردی که به دیگران احترام نگذارد خودش قابل احترام نیست چرا؟؟چون درخانواده اش بهش اعتباری نداده واحترام نگذاشته اند،این شده که مانند آن عروسک سخنگو که گفت شما درحد ما نیستید !!،که ازجهتی درست گفته چون خودش هیچ درهیچ هست پس کمترین حدازاحترام وادب ندارد وبدینگونه چون ازنظرادب بقیه ازو بهتر وبالاترهستند وخود را میبیند احساس حقارت میکند ومجبور میشود حرفی بزند بلکه چندی هم شده بعضی متوجه اوشوند ،وسرانجام مصداق شعرمعروف است که : معیوب پی عیب کسان میگردد ازکوزه همان برون تراودکه دراوست .
  • سسسس US ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    آقای مرفاوی شماکه ازآقای بادامکی بعنوان یک مدیرجوان اینهمه ایرادمیگیری چراخودتونمیسازی چرادروغ میگی تاقبل ازجوانان این مقاله خیلی دوستان داشتم ولی شماهم ثابت کردین که مکتب شماهم عین باقی استقلالیهابرپایه دروغ وتهمت به رقیب واطرافیان هست قبل النصیحه دیگران خودتواصلاح کن
  • ع ق QA ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۲
    می گما اینا چه شونه؟! این آقا در حد و اندازه اون پیش کسوته که بگه دهنت را ببند ؟! خودش چرا دهنش وله امثال این منفور های باند دوپینگ تیمی جک تری دی و تعویض خون و ملق با ماشین زنها را ساکت کنید
  • حمیدرضا IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    خدا جای حق نشسته و حق کل تیمهارو از پرسولیس گرفته هیچکس از پرسپولیس راضی نیست جاء الحق و ذهق الباطل ان الباطل کان ذهوقا
  • مهناز کشاورز IE ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    سلام ببینید از ابتدای شروع لیگ کاملا و بطور واضح معلوم بود قرار نیست پرسپولیس قهرمان این فصل شود ، بهرحال آبروی استقلال در خطر بود و می‌بایست یه جورایی اعاده حیثیت بشه ، کمک دوار ویدئویی هم آوردن برای ماست مالی ، چون اصلا قوانینش رعایت نشد ، همه اینا به کنار ، رفتار زشت ، شنیع ، و بی کلاس نکونام آبروی نداشته استقلال رو برای همیشه برد ، آخه کدوم تیم برای مساوی دور استادیوم راه میره و خوشحالی میکنه ، در مجموع استقلالی ها از صدر تا ذیل رفتارشون خیلی چیپ و بی کلاس و چاله میدونیه، شأن یک تیم ایرانی اصیل را ندارند ۷۶۹
  • گلی جون IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    توپ جمع گنه گنار زمین پر یسپولیس حق نظر درمورداستقلال داره پس دهنتوببند
  • Mmmm IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    خیلی شما پیروزی چیا خوبید هرسال داد و بیاد نمیزارن شما قهرمان شید داوری فلان مستند درست میکنید میرید پیش وزیر مثل سال اول برانکو وقتی که اوضاع براتون خوبه داوری ها حرف نداره..... اما با ۲۰ تا گل زده قهرمان ایران میشید خیلی زیباست مثل طوفان سرخ اسیایی که به خودتون میبندید مشتی نسیم هم نمیشه بهتون گفت چون قهرمانی ندارید خودتونو کمتر گول بزنید تیمی پاکه یک دهم قهرمانی های کشورش تو اسیا هم داشته باشع نتیجه گرفتن تو اسیا تو ایران یه تناقض بزرگه قشنگ معلومه داخل براتون مهندسی میشه هرسال
  • شاهین از اهواز IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    اقای مرفاوی شما درست میگویید مسئول پرسپولیس فوتبالی نیست.مسئول استقلال چی؟ ایا او حق دارد جعل امضا کند و وقتی لو رفت بگوید کار پرسپولیسی هاست؟ اگر بگویید استقلالی ها ازشون انتظاری نیست خواهشن پرسپولیسی ها رعایت کنند.این یه حرفیه.اما هیچ نامی از هوچی های آبی نیارید و تیم رقیب را زیرسوال ببرید؟ چه کسی این حق را بشما داده؟ اگر دور زدن دور استادیوم بخاطر یک مساوی هدیه ای براتون کسر شان داره این را به نکومال و بازیکنانتون بگویید.مثل اینکه یادتان رفت زمان فرهاد مجیدی در اصفهان هم همینکار را کردند که آنسال پیشکسوتان آبی به مجیدی و کادر خودشان تشر زدند و همین ادعای پوچ شما که استقلال بزرگ است و نباید بخاطر مساوی شادی کند و دور افتخار بزند.متوجه هستم که نکومال اجازه اظهار نظر به هیچکدامتان نمیدهد. پس سکوت کنید و حرمت خود را نگهدارید. جواب های هوی است...🤭
  • ناشناس IR ۰۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    اقاصمدکسی دیگه برای توتره خردنمیکنه دستمالتوبزارجیبت تمام
  • mamamd IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    خطیر جعلی چی خخخخ
  • نیکزاد IR ۰۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    آقای مرفای کاری به پنالتیها ندارم خداوکیلی صحنه ای که باوجود وار حامدی فر رو اخراج نکردن چه توجیهی داری.تو فینال حذفی قبل گل مساوی استقلال پنالتی روی آل کثیر شد و داور نگرفت حالا اونجا وار نبود مام گفتیم داور ندید ولی این دربی از هزار باخت برا استقلال بدتر بود
  • سهراب IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    بابا یکی اینو از برق بکشه اینو دیگه کجای دلمون بذاریم
  • فرهاد IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    صمدآقا،،خواهشأدیگه ازvarحرف نزنیدتااون نیمچه آبرویی هم که داریدهم مالیده نشه،بله،پرسپولیسیهابایدهم بگن بازی میبردیم وحقشون بردبودچون دقیقه۷۹گل زدندوبااون افتضاح داوری یه پنالتی وبهتره بگیم بازهم یه پنالتی برای استقلال گرفتن ونجاتش دادن،شماهاچراخودتونوزدین به ندیدن؟یاکه کورهستید،یاکه نفهم؟اگه دقیقه۲۰پنالتی براپرسپولیس گرفته بودن واگه گل میشدودقیقه۶۰استقلال۱۰نفره میشد،وبایدهم میشد،شماخودت بگو،چه بلایی سراستقلال میامد؟۱۱نفره داشتن پرس ودفاع میکردن،به خطیرگیرمیدی ولی خلط مطلب میکنی،،،خجالت هم خوب چیزیه
  • رضا IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    اون دو ستاره خاری توی چشم لنگیاس.
    • کیان IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      از نظر هواداران فوتبال دوران بازیهای دوجانبه آماتور با یاران کمکی و آویزان نمودن ستاره جعلی نیم قرن است‌ به پایان رسیده شما این جماعت کیسه حکومتی هنوز هم در امجدیه هستید و منتظر گلزنی بازیکن کمکی امثال غلام وفا خواه بازیکن عقاب تهران هستید !!!؟ این کیسه دولتی ۶ تایی دسته ۳ تهران را حتی به لیگ حرفه ای آسیا هم راه نمیدهند آن وقت خار چشم دیگران است‌ !!!؟
    • سهراب IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
      شما یه عکس از تیم کیسه بذار که پیراهنشون یه ستاره داشته باشه دومی روی سر ما جا داره اون ستاره ها هم جعلیه که عمو فتل براتون در آورده مثل همه کارهاتون که یا فتو شاپه یا جعل تاریخ و سند
  • بی نام IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    همش مهمل بافتی خیالباف دوباره فکرمیکنی با این حرفهای بی اساس وپایه بهت پست میدن
  • ناشناس IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    چرا در مورد اخراج بازیکن استقلال نظر ندادی پس شما که فوتبالی هستی چرا یک طرفه قضاوت می کنی و حرف می زنی چون اگه بازیکن استقلال اخراج میشد شاید سه چهار تا گل میخوردید
  • پوریا US ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    خطیر جاعل حق امضا مهر اثر انگشت سربرگ فدراسیون در حدی هستش که راجع به پرسپولیس حرف بزنه؟
  • پرسپولیسی قشقایی IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    استقلال اگه چیزی هم داره فقط با جعل اسناد بدست آورده🤣🤣
  • مهدی عشقپولیسی IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    میگم این هوچیگران آبی چراگیردادن به حرف پرسپولیسیها؟ خب اگه حرف پرسپولیسیهااینقدربراشون مهمه یکی ازحرفهای ماهم اینه که چرابازیکن کیسه دقیقه۶۰اخراج نشداینکه به سودکیسه بودکه هوچیگری میکنن میگن پرسپولیس به پنالتی اعتراض داره البته اعتراض هم وارده چون وی ای آرفقط بعنوان یک مترسک دربازی قرارگرفته بودوتمام واکنشهای داورقبل ازدربی به نفع کیسه صادرشده بود
  • حسن کیانی IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    فضای باشگاه استقلال طوری هست هر کسی وارد فضای این باشگاه مافیایی می‌شود دچار بیماری روانی خطرناک آبی می‌شود و تا آخر عمر هذیانگو و چرندگو می‌شود و این به خاطر فساد سازمان یافته در بدو تأسیس این باشگاه حکومتی می باشد و راه علاج و چاره و درمان ندارد
  • حسین IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    به به جناب مرفاوی هم برای هوا خوری از غار بیرون اومده، اصلا کجای فوتبال هستی که شر و ور میگی
  • استقلالی IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    بد میسوزونی لنگیارو
  • المیرا ساناز رزا تاااااجی IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    واااااار باشد پیزوریهای لنگ به کمر از صحنه روزگار محو خواهند شد . 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
  • سعید IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    ببخشید شما به جا نمیاریم
  • آرش پرویزی IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    شیر مادر و نان پدر حلالت باشه عمو صمد سرطلایی کل حرفاش حقیقت داشت خصوصا قهوه ای کردن مدیرعامل لنگ پس هنوزم اگه پاش بیفته پیشکسوتای تاج کبیر دست به شمشیرن👌👌👌 خدا حفظتون کنه برامون
  • محمد IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    دوستان عزیز کاری نداشته باشید پرسپولسیی ها هرچه قدر دوست دارند پشت سر استقلال حرف بزنند نگران نباشید چون اونی پست سره حرف می زند که همه در پشت سره
  • امیر مختار IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    جناب آقای مرفاوی از شما انتظار نمی رود که چنین حرف بزنی بله var کاملا تیم شما را در آغوش گرفت از دقیقه شصت هم بگو که بازیکن شما بایس اخراج میشد ولی اشتباه داوری و دخالت نکردن داور var باعث شد که بازیکن سی دقیقه اضافه تو زمین باشه و اگه اخراجی را می دادین الان اینجوری مثل بلبل حرف نمی زدین
  • ن TR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    صمد آقا، واقعیت، صدر کذایی در جدول با یک بازی کمتر و کسر امتیاز از پرسپولیس و سپاهان هست. امثال شماها بارها ثابت کردین بهترین نژاد کبک در جهان هستین! جعل و کذب و هوچیگری با تیم‌تون عجین‌شده هست از کیسه همان برون تراود که در اوست...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی