نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
خداحافظی ستاره پرسپولیس در ورزشگاه خالی/ شبی که پرسپولیس جام را به سپاهان تقدیم کرد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

یکی از تلخ‌ترین روزهای هواداران پرسپولیس در دهه ۹۰ شمسی، پانزدهم اردیبهشت سال ۱۳۹۲ بود.

سازمان لیگ برای پانزدهم اردیبهشت سال ۱۳۹۲ تصمیم عجیبی اتخاذ کرد؛ در آن روز استقلال مهمان فولاد خوزستان بود و اگر مسابقه را می‌برد قهرمان لیگ دوازدهم حرفه‌ای می‌شد و حدودا نیم ساعت پس از پایان آن مسابقه که اتفاقا با قهرمانی آبی‌پوشان نیز توام گردید، پرسپولیس و سپاهان در ورزشگاه آزادی برگزارکننده فینال جام حذفی شدند! شکل عجیب از برنامه‌ریزی که هنوز پس از گذشت ۱۱ سال تکرار نشده است.

دقایقی بعد از قهرمانی استقلال، پرسپولیس در حضور انبوه تماشاگرانش و با هدایت یحیی گل‌محمدی به مصاف سپاهان رفت تا به واسطه پیروزی در آن بازی دستش از کاپ قهرمانی در آن فصل کوتاه نماند. شاگردان یحیی گل‌محمدی توسط کریم انصاری‌فرد به گل رسیدند و تا آستانه قهرمانی هم پیش رفتند اما سپاهانی‌ها کار را به تساوی کشاندند و در نهایت مسابقه به ضیافت پنالتی‌ها رفت. پرسپولیس در ضربات پنالتی مغلوب سپاهان شد و جام را در تهران تقدیم طلایی‌پوشان اصفهانی کرد تا روز بسیار تلخی برای هوادارانش رقم بخورد.

در این روز قرار بود مهدی مهدوی‌کیا نیز از فوتبال خداحافظی کند و خیلی‌ها فکر می‌کردند او با قهرمانی چنین کاری را انجام خواهد داد اما شکست پرسپولیس موجب شد مهدوی‌کیا در حالی مستطیل سبز را ترک کند که بخش وسیعی از هواداران پرسپولیس ورزشگاه آزادی را ترک کرده بودند. تلخی صحنه خداحافظی ستاره پرسپولیس در استادیوم خالی آن‌قدر سنگین بود که این باشگاه چند ماه بعد هنگامی که ستارگان میلان به ایران آمدند، دوباره برای مهدوی‌کیا بازی خداحافظی ترتیب داد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی