نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟
چرا بوفون پیراهن شماره ۸۸ را می‌پوشید؟/ باور عجیب جی‌جی درباره ۴ توپ
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شماره‌های پیراهن بازیکنان در فوتبال داستان‌های عجیبی دارند، و برخی از فوتبالیست‌ها دوست دارند با شماره پیراهن خود پیامی را هم ارسال کنند.

جانلوئیجی بوفون از برترین دروازه‌بانان ایتالیا و جهان بوده است. بوفون در مواقعی دست از پوشیدن شماره ۱ معمول دروازه‌بانان می‌کشید و شماره‌های عجیبی بر تن می‌کرد. او زمانی که در پارما بود تصمیم گرفت پیراهن شماره ۸۸ را بپوشد.

موجی در ایتالیا شکل گرفت و او متهم به استفاده از نماد نئونازی شد. منتقدان که اغلب از جامعه یهودی ایتالیا بودند معتقد بودند که H هشتمین حرف از الفباست و ۸۸ نماد HH به معنی Heil Hitler است. بوفون اما تمام این اتهامات را رد کرد و وابستگی‌اش به هر حذب و گروه را انکار کرد و گفت: «به این دلیل شماره ۸۸ را انتخاب کردم چون نماد ۴ توپ روی هم و در ایتالیا به معنی قدرت و اراده و شجاعت است. من نیاز به شجاعت دارم تا بتوانم جایگاهم در فوتبال ایتالیا را پس بگیرم و به همین دلیل این شماره را برداشتم.»

این مطلب درباره عجیب‌ترین شماره‌هایی که ستاره‌ها و اسطوره‌های فوتبال انتخاب کرده‌اند را بخوانید: شماره پیراهن‌های خاص و عجیب بازیکنان فوتبال/ از بازیکنی که «صفر» می‌پوشید تا شماره ۶۹ مرموز/ هر عدد یک پشت‌پرده!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی