نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟
امیر قلعه نویی - تیم ملی فوتبال ایران
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

همه آنهایی که درباره تیم ملی می نویسند روی یک نقطه اشتراک نظر دارند؛ موفقیت فوتبال ایران

تیم ملی ایران علاوه بر کادرفنی پر و پیمانی که در حال حاضر در اختیار دارد، گروهی متشکل از مخالفان قطعی سرمربی سابق را هم در خود جمع کرده است. منهای سرمربی، مشاوران تازه وارد نیز جملگی مصاحبه‌هایی در آرشیو دارند که اگر قرار به بازنشر باشد، روزهای تلخ فوتبال کشور را دوباره یادآوری می‌کند.

تیمی متشکل از جمع اضداد در حال حاضر، مسولیت فوتبال کشور را پذیرفته و از این پس، همه می‌خواهند بدانند بعد از آن روزهای ناراحت کننده ای که به تعبیر این منتقدان گذشت، تیم ملی در جام ملت‌های آسیا چه خواهد کرد و چه کارنامه ای بر جا خواهد گذاشت؟

تکرار خاطرات تلخ دیدار ایران و ژاپن در مصاحبه امیر قلعه نویی با خبرنگاران، تداعی کننده بازی ایران و کره جنوبی هم می‌تواند باشد؛ در جایی که سال‌ها بابت شکست در ضربات پنالتی در جام ملت‌های سال ۲۰۰۷ از عملکرد کادرفنی و تیم ملی به شدت دفاع شد و آن باخت را هیچ احدالناسی در کارنامه خود منظور نکرد.

هیچ دعوایی با کادرفنی تیم ملی در کار نیست، هیچ بحثی به جز موفقیت فوتبال ایران وجود ندارد/ باید از گذشته‌ها درس گرفت؛ باید جام بگیریم

حالا که قرار است از گذشته‌ها درس عبرت بگیریم، باید به این جمع بندی کوتاه برسیم که به هر طریقی، از هر راه و روش تازه یا تاریخ مصرف گذشته ای باید این تیم ملی را از دوران کی روش بهتر اداره کرد؛ تا جایی که حتی نتایج ما در آسیا نیز خیره کننده تر از گذشته باشد.

این نه یک توقع بیخودی که منطقِ ساده همان منتقدانی است که پیشتر عملکرد تیم ملی را تقبیح می‌کردند، سرمربی وقت را قبول نداشتند و کارنامه فوتبال ما را در جام ملت‌ها و جام جهانی، مردود قلمداد می‌کردند. در غیر این صورت تیم ملی را نباید وجه المصالحه دعواهای بی حاصل قرار داد. تیم ملی متعلق به همه ایرانی‌هاست؛ موفقیتش هم به نام ایران است و افرادی که در این راه، موفق می‌شوند بی تردید شایسته تقدیر خواهند بود.

هیچ دعوایی در کار نیست؛ مسئله فقط موفقیت تیم ملی ایران است و بس...

بیشتر بخوانید: پاسخ مهم قلعه‌نویی درباره سرباز پرسپولیس/ افرادی که مغرضانه می‌نویسند با من مشکل دارند/ کنعانی‌زادگان را خط زدم اما...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۴
  • فرامرز IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    در فوتبال هیچ بایدی وجود ندارد به قول مصطفی دنیزلی فوتبال گارانتی ندارد چون در بالاترین سطحش هم رویدادهای پیش بینی نشده ای وجود دارد که بیرون از دست مربی ست و کل معادلات را بر هم می زنند.مثلا روزی روز تیم شما نیست هر چه می کنید توپ های تان وارد دروازه حریف نمی شود در عوض در خنده دار ترین وضع دروازه تان باز می شود این تازه در خوش بینانه ترین وضع است که مربی یا بازیکنان تیم برتر هیچ اشتباهی نداشته باشند بماند که اگر پای اشتباه هم این وسط باشد که چون انسان هستند وقوع اشتباه هم دور از ذهن نیست چون فوتبال بازی انسان هاست و به قول هوشی مین رهبر پیشین ویتنام تنها انسان مرده است که اشتباه نمی کند.بحث عبرت گرفتن از گذشته ها هم مطرح نیست چون حوادث فوتبالی که واو به واو و نعل به نعل تکرار نمی شوند و پیش بینی پذیر نیستند که بشود حدس زد و هر حادثه و رویدادی در نوع خودش منحصر به فرد است.به قول ظریفی فوتبال عین زندگی ست روزی بد بازی می کنی و می بری روزی خوب بازی می کنی و می بازی.
    • عادل IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
      عزيز دل برادر !! صحبت شما کاملآ متين ومنطقی است و فوتبالی است ولی همين جمعی که در تيم ملی حال حاضر وجود دارند باخت تصادفی به عراق و لبنان را سالها برسر کيروش کوبيدند و صحبتی از بردمقابل کره و قطر و ... نمی کردند . ازنگاه آنها کيروش مربی شکست خورده ائی بود چون برای ايران جام نياورد . حالا اين گوی واين ميدان ............! به اميد حضور در فينال جام ملت های آسيا ..
  • مافیای سرخ IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    مافیای رسانه چقدر تلاش داره عکس سرباز فراری لونگ رو به تیم میلی بچسبونه
  • بهرام IT ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    کجا بابا باید جام بگیریم!!اون ژاپن را در جام جهانی ندیدی اگر در ضربات پنالتی به کرواسی نمی باخت( که نمی بایست هم می باخت)جزو چهار تیم نهایی جام جهانی میشد.استرالیا را ندیدی چطور جلوی قدرتهای دنیا سرافراز بازی کرد.ما هم مثل که نه بلکه بدتر از همیشه امان تازه افتخار هم میکردند که از انگلیس فقط شش تا خورده اند؟؟؟با اون بازی کردنشان مقابل آمریکای در و پیت....ول کن آقا جان هی جام,جام ...کدام جام....
  • بهرام IT ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    همین سردار آزمون به درد نخور که چند ماه دیگه در رم هم درست مثل همان لورکوزن عذرش را خواهند خواست تا بلکه غرضی به یک جایی بره و از شرش خلاص بشوند تنها کاری که در جام جهانی برای ما کرد این بود که یکبار در بازی مقابل انگلیس فرصت صد در صد گلزنی و تک به تک با دروازه بان انکلیس را به تیر دروازه کوبید و دوباره مقابل ولز هم یک تک به تک با دروازه بان ولز را به تیر دروازه کوبید و هدر داد. و تمام و دیگه کاری بیش از این برای ما انجام نداد و طارمی هم که مقابل آمریکا همه دیدید چطور افتضاح کرد،حالا با امثال اینها شما می خواهی قهرمان جام ملتها بشوی؟؟اینها را فقط شش ماه باید باهاشان صحبت بکنی که آقا تو را به پیغمبر چشمات را باز کن و ضربه به توپ بزن که بدانی توپ کجا میره...هههههه جام هم میخواهیم.
  • زیگزاگ IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    ژنرال با دعوت فرمایشی سرلک، عده ی زیادی از طرفداران خودشو از دست داد. وای اگه در جام ملتها نتیجه نگیره.فقط قهرمانی این هوادار تیم ملی رو راضی میکنه.هند و ویتنام نیستیم که به صرف حضور ، اکتفا کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی