نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟
۲۰
از پرسپولیس به خاطر انتشار فیلم علیه استقلال شکایت کرده‌ایم/ پرسپولیس ۲۰ شکایت از ما کرد و به جایی نرسید!
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

محمدرضا بختیاری معاون حقوقی و امور بین‌الملل باشگاه استقلال گفت: برای هواداران عزیز پرسپولیس احترام قائلم و اطمینان دارم که آنها نیز دوست دارند قهرمان لیگ در فضایی عادلانه مشخص شود.

این روزها تقابل رسانه‌ای میان استقلال و پرسپولیس به اوج خود رسیده و حتی کار به انتشار فیلم هم کشیده شده است. در همین رابطه محمدرضا بختیاری معاون حقوقی و امور بین‌الملل باشگاه استقلال طی مصاحبه اختصاصی با خبرورزشی پیرامون موارد فوق و همچنین شایعات دیگر مطرح شده توضیحات جامعی به ما داد.

ابتدا از شایعه محرومیت استقلال به واسطه عدم توافق با باشگاه سانتا کلارا آغاز کنیم. این قضیه صحت دارد؟
نه. به عنوان فرد مسئول در باشگاه استقلال با صراحت به خبرورزشی می‌گویم که تحت هیچ شرایطی صحت ندارد و پیرامون آن به شما اطلاعات شفاف هم ارائه می‌کنم تا خیال هواداران محترم استقلال از هر بابت جمع شود. متاسفانه برخی کانال‌ها در فضای مجازی بازی کثیف رسانه‌ای علیه استقلال به راه انداخته‌اند در حالی که تمام مدارک پیرامون قضیه سانتا کلارا سر موقع ارائه و بارگذاری هم شده است.

یعنی استقلال از این بابت مشکلی ندارد؟
اصلاً مشکلی ندارد. ببینید، طبق قانون چون حکم قطعی در مورد پرونده محمد محبی و باشگاه سانتا کلارا قبل از ۱۱ دی ۱۴۰۲ به باشگاه استقلال ابلاغ شد، ما برای دریافت مجوز حرفه‌ای حتماً باید پرونده را تا ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ می‌بستیم و برای بستن آن دو روش مد نظر قرار دارد که هر دو مورد تایید فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا است. روش اول اینکه مطالبات فرد یا باشگاه طلبکار را بپردازیم و شیوه دوم هم گرفتن مهلت از طلبکاران برای عبور از این مرحله است. ما روز دوم فروردین امسال موفق به عقد یک صلح نامه با باشگاه سانتا کلارا شدیم و عملاً قرار شد مطالبات این باشگاه پرتغالی را به صورت اقساطی بپردازیم. سانتا کلارا این صلح نامه را پذیرفت و آن را به رویت و تایید فیفا هم رساندیم بنابراین برای عبور از این مرحله مشکلی نداشتیم و اسناد  قبل از یازدهم فروردین آپلود شدند و هیچ پیامی مبنی بر پذیرفته نشدن آنها به باشگاه استقلال نیامد پس این خبر که می‌گویند استقلال به خاطر داستان سانتاکلارا محروم می‌شود تحت هیچ شرایطی درست نیست. از طرف دیگر ما یک توافق سه جانبه هم با فدراسیون فوتبال خودمان و کنفدراسیون فوتبال آسیا انجام دادیم که بتوانیم مطالبات سانتا کلارا را بپردازیم. در واقع از دو روش جلو رفتیم و محکم کاری کردیم تا بعدا جای هیچ مشکلی نماند.

چه توافقی؟
پرتغالی‌ها ۵۰۰ هزار یورو طلبکار شده بودند که قرار شد ۳۰۰ هزار یورو از محل مطالبات استقلال در فیفا پرداخت شود و ۲۰۰ هزار یورو دیگر نیز از پولی که استقلال در کنفدراسیون فوتبال آسیا دارد و به خاطر تحریم‌ها نمی‌تواند به ایران منتقل کند، پرداخت شود. البته این پول به فدراسیون فوتبال داده می‌شود و آنها طی تعامل با فیفا آن را به پرتغالی‌ها می‌رسانند. حواسمان باشد که این اصلاً به معنای کمک مالی  فدراسیون به استقلال نیست بلکه ما از فدراسیون کمک گرفتیم تا پول خودمان را به سانتا کلارا برساند و پرونده بسته شود. ما پول و کمک غیر قانونی از فدراسیون نگرفته ایم.اگر با این روش پرداخت شد که هیچ اما اگر نشد هم توافق پرداخت قسطی به تایید رسیده و سر زمان معین اجرایی می شود.

با این تفاسیر یعنی استقلال پنجم خرداد مشکلی برای دریافت مجوز حرفه‌ای نخواهد داشت؟
همه کارها طبق روال جلو رفته و ما هیچ دغدغه‌ای نداریم. باور نمی‌کنید اما بعد از ۳۰ سال، این اولین سالی است که استقلال به این تمیزی کارهایش را انجام داده و در واقع به لحاظ اسناد مالی و کارهای انجام شده به جرات می‌توانم بگویم تمیزترین سال برای باشگاه استقلال بوده است. ما دیون ناشی از بدهی‌های مالیاتی را پرداخت کردیم و کارهای مربوط به تسویه حساب با سازمان تامین اجتماعی هم انجام شد به طوری که الان حتی به نوعی طلبکار هم هستیم. هواداران استقلال از این بابت خیالشان راحت باشد.

و برسیم به ماجرای فیلمی که باشگاه پرسپولیس در روز بازی استقلال مقابل فولاد پیرامون بحث داوری‌ها منتشر کرد. پس از انتشار این فیلم گروهی از هواداران استقلال منتقد باشگاه شدند که چرا از پرسپولیس شکایت نکرده است.
من دغدغه هواداران استقلال را به طور کامل درک می‌کنم و به آنها اطمینان می‌دهم که پیگیر کار هستیم. در مورد انتقاد آنها باید خطاب به این عزیزان بگویم که استقلال ساکت ننشست و بابت آن فیلم هم به کمیته اخلاق و هم به کمیته انضباطی شکایت کرده‌ایم ولی بنابر دلایلی ترجیح دادیم قضیه تا امروز رسانه‌ای نشود. اینکه ماجرا رسانه‌ای نشد به معنای پیگیر نبودن استقلال نیست. از پرسپولیس به خاطر فیلم منتشر شده شکایت کرده‌ایم و تا آخرین قدم هم کار را از طریق قانون جلو می‌بریم. این نکته را هم به شما بگویم که استقلال تا الان چیزی حدود ۲۰ شکایت از پرسپولیس داشته ولی همه آنها را با استدلال رد کرده است. البته برای هواداران عزیز پرسپولیس احترام قائلم و اطمینان دارم که آنها نیز دوست دارند قهرمان لیگ در فضایی عادلانه مشخص شود.

بیشتر بخوانید: نمی‌دانم خود نکونام از این استقلال راضی است یا نه!/ به جز سیلوا بقیه در حد این تیم نیستند/ ضیایی می‌گوید در جوانان استقلال بازی کرده اما...

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۹
  • کیسه پاره حکومتی بی اصالت حقیر IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    فضایی عادلانه ؟؟؟؟؟!!!!!!!
    • هادی IR ۰۶:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      متاسفانه بجای شکایت به فدراسیون و کمیته عنظباطی باید از این دو رکن به قوه قضائیه شکایت میکردن که وظیفه این قوه هست که به ارکان یا سازمان های که فساد دارن ورود کنه حتی اگه خصوصی یا سازمان مستقل باشه و فیفا پشتشون باشه
    • لنگ بی عصالت حسرت کشای 60 ساله IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      شکایت از کی به کی کردین شما دارین وقت تلف میکنید اینا یه عمره که از همه چی مصون هستن تیم حکومتی لنگ هر نوع فسادی که دلش بخاد میکنه دیگه فساد از پرونده طارمی واضح تر نداشتیم که باید میرفتن یه لیگ پایین تر حتی جریمه هم نشدن اونم فقط خود طارمی 4 ماه جریمه شد تیمی که یه عمره داره با داوری و کمیته فاسد داوران و سکه دادن به انواع مسئول برگزاری مسابقه تو فضای بی عدالتی امتیاز جمع میکنه و قهرمانشون میکنن انتظار عدالت دارین ؟ شما فکر میکنید چرا اینا 60 ساله نمیتونن تو آسیا قهرمان بشن ؟ چون اونجا کسی نیست براشون پدری بکنه چون اونجا کمیته فاسدداوران نیست تا کمکشون بکنه اونجا اقای تاج و دوستان لنگی که هم عضو فدراسیون هستن هم عضو هیدت مدیره لنگ نیستن .. اونجا دیگه عابر بانک متخلف و دوستانش که الان بند یک اوین هستن دیگه نیستن دشمنان لنگی این گوشه ای از تیم مفسد شما هست فکر نکنید ما تاجیها نمیتونیم جواب بدیم احترام میزاریم
  • سعید IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    تیم دوچرخه ازسوراخ دیوارم شکایت میکنه خخ
  • ناشناس IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    از چی میخواهید شکایت کنید پخش فیلمی که داور به شما کمک کرد
  • ع ق QA ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    خوب همین بجایی نرسیدن شکایتها توجه ها را به باند آبی فدراسیون و افشاریان و جاودا
  • diako IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    آقای بختیاری عزیز ، منکه فامیل نزدیکت هستم میدونم خودت و خانوادت پرسپولیسی هستین ، چرا و چطور توی مجموعه استقلال راه یافتی برای من سواله ؟
  • سینا US ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    تا وقتی تاج و فدراسیونش و کمیته انظباطی و اخلاق و داوری.. که برای استقلال هستند و به نفع استقلال کار می‌کنند.. 20شکایت که هیچی.. 200شکایت هم از شما بشه.. هیچ اتفاقی برای شما نمیوفته... برید هر کاری دوست دارید انجام بدین.. هر حرفی هم میخواهید بزنید.. شما تاج بابارو دارین...
  • 🕳oil 🛢 IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    راستی چرا استقلال جلوی بزرگ و کوچیک تیمشون نمیگیره که درباره پرسپولیس صحبت نکنند از رئیس هیئت مدیره گرفته تا دربان باشگاه از مربی تا پیشکسوت از عضو هیئت مدیره گرفته تا سخنگوی این هیئت از آبدارچی گرفته تا مربی و سرمربی و کلا کل ارکان باشگاه و تیم همه فقط هم و غمشان این است که یک مصاحبه داشته باشند و در آن مستقیم و غیرمستقیم درباره پرسپولیس صحبت کنند 🕳
  • بامداد IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    آب که سر بالا رفت قورباغه ابوعطا می خونه، شما چند شکایت کردین؟ الان از چی شکایت کردین از تکه های جمع شده فوتبال برتر؟ این شکایت داره؟ اگر این جای جدول هستین از گل به خودی میثم تیموری و پاس گل رو به عقب بابک مرادی به مهاجم تونه در دو شهرآورد رفت و برگشت داوری سر پرسپولیس را برید؟ در دو بازی رفت و برگشت با شمس آذر داور سر شمس آذر را برید گل گهر بیچاره هر سال دو بار در بازی با شما قربانی میشه سیلوا با دو دست روی مهاجم استقلال خوزستان فشار آورد چشمی پای شهباززاده را در محوطه جریمه داغون کرد داور پنالتی نگرفت پنج داور کارمند حقوق بگیر باشگاه کیسه هستن
  • عادل IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    اشاره قشنگ آقای بختیاری، از مافیا به مافیا شکایت کنی معلومه که اثری نداره!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما پرسپولیس شایسته قهرمانی لیگ برتر بود؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی