نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟
۰
شنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

‌شب پنجم معتبرترین تورنمنت باشگاهی دنیا در شرایطی به پایان رسید که در سرمای استخوان خردکن سرزمین‌های شمالی، هنرنمایی مهاجم ایرانی روستوف زمینه‌ساز بردی رؤیایی برای نایب‌قهرمان روسیه در اولین تجربه اروپایی‌‌اش آن هم برابر یکی از پرافتخارترین تیم‌های قاره سبز شد تا در چند روز گذشته در صدر اخبار بیشتر رسانه‌های معتبر اروپا و روسیه قرار بگیرد.

آزمون در بین ۵ ستاره نقل و انتقالات اروپا

به گزارش خبرورزشی، در جدال برابر بایرنمونیخ پرستاره، سردار آزمون نه تنها برای دومین هفته متوالی در لیگ قهرمانان اروپا گلزنی کرد تا شروعکننده جشنواره گل تیمش در ثبت اولین برد تاریخ خود در این رقابتها باشد، بلکه با باز کردن دروازه بهترین تیم آلمانی تاریخ چمپیونزلیگ آن هم با مدافعان سرشناسش، خود را یک استعداد ناب ایرانی معرفی کرد تا بیشتر در تنور داغ شایعات نقل و انتقالاتی فوتبال اروپا قرار گیرد.

نابودی باواریاییها با دریبل کشویی مسی ایران

روستوف در حالی موفق شد در سرمای 15- درجه روسیه با نتیجه 3-2 از سد بایرنمونیخ بگذرد و اولین برد اروپاییاش را جشن بگیرد که گل تساوی دقایق پایانی نیمه اول توسط سردار آزمون مهاجم خوشتکنیک ایرانی، نقش بسزایی در این برد داشت. سایت sportsru در تحلیل خود از این نمایش روستوف نوشت: «کمتر کسی تصور میکرد روستوف بتواند بایرن را شکست دهد اما این اتفاق افتاد آن هم بعد از دریبل کشویی سردار آزمون در آخرین دقیقه نیمه اول و گل زیبایی که مسی ایرانیها وارد دروازه بایرن کرد تا اعتماد به نفس به اردوی میزبان بازگشته و روستوف برای زنده نگه داشتن امیدهایش در رقابتهای اروپایی این 3 امتیاز طلایی را به حساب خود واریز کرده و بالاتر از آیندهوون در جایگاه سوم جدول گروه D لیگ قهرمانان جای بگیرد». این سایت روسی تنها رسانهای نبود که به دریبل کشویی سردار آزمون اشاره کرد بلکه بیشتر سایتهای اروپایی که صحنه گلهای به ثمر رسیده در این هفته را پوشش دادند،  گل آزمون به بایرنمونیخ را در بین بهترین گلهای هفته قرار دادند.

سردار جزو پنج سوژه نقل و انتقالاتی ESPN

از مدتها قبل شایعه جدایی سردار آزمون از روستوف و حضورش در باشگاههای بزرگ اروپا نقل محافل شده بود اما گلزنی این بازیکن در دومین بازی متوالی برابر بایرنمونیخ باعث شد تا این نگاهها به پدیده جدید فوتبال ایران بیشتر از همیشه شود. سایت معتبر ESPN آمریکا در جدیدترین گزارش خود در اقدامی جالب نام سردار آزمون را با توجه به تمام هجمه شایعاتی که در فوتبال اروپا شنیده میشود، در صدر فهرست 5 بازیکن طلایی بازار ژانویه قرار داد و نوشت: «مهاجم 22 ساله روستوف این روزها بیشتر از هر بازیکنی در اروپا مشتری دارد حتی بیشتر از بازیکنانی همچون جفری کوندوگبیا از اینترمیلان و پیرامریک اوبامیانگ از دورتموند. با این هجمه خبری قطعاً باید منتظر فروش این بازیکن به یک باشگاه بزرگ از سوی روستوف باشیم چون روسها توان حفظ این بازیکن مقابل پیشنهادات وسوسهکننده باشگاههای متمول انگلیسی، ایتالیایی، آلمانی و... را ندارند».

هتتریک سردار در گلزنی به فینالیستها

گلزنی به بایرنمونیخ نه تنها باعث شد تا سردار آزمون به مرد محبوب طرفداران روستوف تبدیل شود بلکه رکوردی جالبتوجه برای مهاجم ایرانی به ثبت رساند که رسیدن به این رکورد برای هر بازیکنی میتواند یک آرزو باشد. آزمون در پلیآف لیگ قهرمانان به آژاکس آمستردام گل زد و در مرحله گروهی موفق شد در دو هفته متوالی قفل دروازه اتلتیکومادرید و بایرنمونیخ را باز کند تا رکورد گلزنی به سه فینالیست لیگ قهرمانان اروپا را به نام خود ثبت کند؛ فینالیستهایی که هرکدامشان عناوین قهرمانی زیادی هم در اروپا داشتند اما مقابل تکنیک و قدرت سرزنی مثالزدنی پدیده فوتبال ایران و آسیا کم آوردند تا سردار رکورددار شود. سایت هلندی ووتهبال با اشاره به این موفقیت از آزمون به عنوان کسی نام برد که با توجه به شرایط سنی فعلی میتواند رکوردهای زیادی را جابهجا کند و هر باشگاهی بتواند او را به خدمت بگیرد، سرمایهگذاری شیرینی انجام داده است.

تمجید فیفا، یوفا و AFC از سردار

بعد از بازیهای هفته پنجم لیگ قهرمانان اروپا درخشش سردار در ترکیب روستوف باعث شد تا تعریف و تمجیدها از این بازیکن به اوج خود برسد تا جایی که توئیت رسمی فیفا، یوفا و AFC با اشاره به گلزنی این بازیکن به بایرن آمار درخشان این بازیکن در بازیهای اروپایی را منتشر کردند. توئیت رسمی چمپیونزلیگ در مطلبی عجیب آماری اشتباه از آزمون منتشر کرد و نوشت: «سردار در چهارمین بازی اروپایی خود سه بار موفق به گلزنی شده است». این آمار در حالی روی توئیت رسمی مسابقات قرار گرفت که آزمون در چهار بازی گذشته تنها دو بار به اتلتیکو و بایرن گل زده بود و تکگل او در پلیآف به آژاکس در آمارهای این فصل شمرده نمیشود اما با این حال تمجیدهای فیفا و AFC از این بازیکن جالب توجهتر بود به خصوص تمجید فیفا که سردار را جانشین مناسبی برای علی دایی، بهترین گلزن ملی جهان دانسته بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی