نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟
۰
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

اولين دوره مسابقات كشتي آزاد و فرنگي اوزان غيرالمپيكي‌هاي قهرماني جهان به ميزباني بوداپست برگزار و با معرفي نفرات برتر به پايان رسيد.

حسين‌خانی؛ تنها مدال‌آور برنزی ايران در بوداپست

این رقابتها برای اولین بار بعد از بازیهای المپیك 2016 – برزیل در اوزان 61 و 70 كیلوی كشتی آزاد، 71 و 80 كیلوی كشتی فرنگی با شركت نمایندگان 28 كشور برگزار شد و در پایان دیدارهای هر دو رشته، مصطفی حسینخانی آزادكار 70 كیلوی كشورمان با كسب مدال برنز این وزن، تنها مدالآور كاروان اعزامی كشتی كشورمان از رقابتهای مجارستان شد.

به گزارش خبرورزشی بهنام احسانپور دیگر آزادكار اعزامی تیم ما هم در 61 كیلو هرچند دستش از كسب مدال كوتاه ماند ولی با حضور در دیدار ردهبندی و به دستآوردن عنوان پنجم، موفق شد 6 امتیاز برای تیم دو نفره كشتی آزاد كشورمان كسب كند تا در مجموع از 20 امتیاز ممكن 14 امتیاز نصیب تیم ایران شود. تیم كشتی آزاد روسیه با كسب یك مدال طلا، یك برنز و 18 امتیاز، بیشترین مدال و امتیاز را در پیكارهای كشتی آزاد از آن خود ساخت. بعد از روسیه، تیم آمریكا با یك مدال طلا، یك عنوان هفتمی و 14 امتیاز به همراه تیم كشتی آزاد كشورمان كه یك مدال برنز، یك عنوان پنجمی و 14 امتیاز كسب كرد، در ردههای بعدی امتیازی قرار گرفتند. در كشتی آزاد لوگان استیبر، بكا لومیتادزه، احمد چاكایف و احمد نبی گوارزتیلوف از آمریكا، گرجستان، روسیه و آذربایجان عناوین اول تا سوم 61 كیلو و ماگومد قربان علی اف، نورلانبكجانوف، مصطفی حسینخانی و المان دوگدوبرگ از روسیه، قزاقستان، ایران و قرقیزستان عناوین اول تا سوم 70 كیلو را به دست آوردند. در كشتی فرنگی از جمع 20 امتیاز ممكن، افشین بیابانگرد و یوسف قادریان در اوزان 71 و 80 كیلو عنوانی بهتر نوزدهمی اوزان خود به دست نیاوردند و نه تنها دستشان از كسب مدال كوتاه ماند، بلكه هیچ امتیازی هم برای كشورمان كسب نكردند. بالینت كورپاسی، دانیل كاتاراگا، حسن علیاف و لی كوجوكاری از مجارستان، مولداوی، آذربایجان و رومانی در 71 كیلو، رمضان آباچاریف، اصلان آتم، جونیبك اوتابكوف و لازلو زابو از روسیه، تركیه، ازبكستان و مجارستان  در80 كیلو، عناوین اول تا سوم را به دست آوردند.

 مصطفی حسینخانی تنها مدالآور كاروان اعزامی كشتی كشورمان از میدان جهانی مجارستان، در دیدار ردهبندی مقابل رشید قرباناف ازبكستانی نفر سوم جهان و قهرمان بازیهای آسیایی، در حالی كه چشم و صورتش با ضربات حریف تركیهای در دیدار قبل از مسابقه با ازبكستان، متورم و كبود شده بود، در نهایت با پیروزی یك – یك مدال برنز 70 كیلو را برگردن آویخت. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی