نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟
۰
سه‌شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سردار ایرانی؟ سردار ترکمن؟ سرباز ایران؟ مسی آسیا؟ مسی خاورمیانه؟ علی دایی جدید؟ اینها فقط گوشه‌ای از القاب پسر 22 ساله‌ای است که حالا پرچمدار اعتبار فوتبال ما در اروپا شده. پسرک ترکمنی که وقتی کی‌روش در آستانه جام جهانی برزیل، به دلیل کمبود تجربه، روی نامش قلم قرمز کشید، گریه کرد، حالا گریه تیم‌های بزرگ دنیا را درمی‌آورد.

سردار ایرانی نصف زلاتــان، نصف مســی

به گزارش خبرورزشی، سردار آزمون... به احترام این نام باید ایستاد... سالها پیش مردم گنبد، ترکمن صحرا، بندرترکمن و شهرهای مجاور، به افتخار یک آزمون دیگر هورا میکشیدند، به افتخار خلیل آزمون، والیبالیستی که وقتی روی تور و حریف آوار میشد، کار حریف تمام بود. خلیل را یک سالن تشویق میکرد و پسرش را یک ایران...

پسری که ایرانیها میگویند میتواند علی دایی جدیدی باشد و تمام رکوردهای گلزنی را جابهجا کند و خارجیها اعتقاد دارند تلفیقی از مسی و زلاتان است. روی هوا زلاتان، روی زمین مسی...

گامهای بلندش مثل ایبرا، حرکات غیرقابل پیشبینیاش شکل لئو اما قربان بردیف، پرورشدهنده واقعی سردار، میگوید او هم از زلاتان بهتر میشود و هم از مسی، به شرطی که عجله نکند...

اتفاقاً سردار هیچ عجلهای ندارد. تعریفها و تمجیدها او را هوایی نمیکند که اگر قرار بود تحت تأثیر این حرفها باشد، هرگز در روزی که لیورپول او را خواسته بود، نمیگفت من هیچ پیشنهادی ندارم. آخرین باری که یک سرمربی بزرگ اروپایی ناچار شد برای یک بازیکن ایرانی کنفرانس بگذارد، به سال هزار و سیصد و درشکه برمیگردد، به آن روزی که برند شوستر، عصیانگر بزرگ تاریخ فوتبال آلمان، خسته و عاصی از طغیانهای خداداد عزیزی، روبهروی خبرنگاران آلمانی نشست و گفت: «این بازیکن ایرانی در زمین خیلی خوب است اما لابد من خیلی بدم که نمیتوانم با او کار کنم!»

این بار اما سردار، سرمربی لیورپول را وادار کرده دربارهاش حرف بزند. بعد از گلزنی آزمون مقابل بایرن مونیخ فشار هواداران لیورپول برای جذب سردار، کلوپ را وادار کرد کنفرانس بگذارد و حرف بزند و تلویحاً بگوید آزمون زیر ذرهبین او است.

اگر عملکرد چند ماه اخیر سردار را نگاه کنید، متوجه میشوید او بیدلیل زیر ذرهبین نبوده است. سردار ظرف 6 ماه، 11 گل ملی و باشگاهی زده است. مرور این گلها خالی از لطف نیست.

گل نابغه

7 آذر 1395؛ روستوف 2- آنژی صفر (لیگ روسیه)

سردار دقیقه 41 این بازی با ضربه پای راست از روی خط محوطه جریمه دروازه حریف را باز کرد. یک گل استثنایی از نابغه ایرانی...

پودر بوآتنگ!

3 آذر 1395؛ روستوف 3- بایرن مونیخ 2 (لیگ قهرمانان)

دقیقه 44 سردار با حرکتی مسیوار «پودر» بوآتنگ درست کرد. وقتی سردار با چرخش استادانه و ضربه پای راست دروازه بایرن را گشود، خاکروبههای بوآتنگ را باید از روی زمین جمع  میکردی.

سرطلایی

16 آبان 1395؛ روستوف 4- آرسنال تولا یک (لیگ روسیه)

این بار دقیقه 36، تایم طلایی پسر طلایی فوتبال ایران بود که پشت محوطه 6 قدم با ضربه سر توپ را به زاویه مخالف فرستاد و گلزنی کرد.

گل لالیگایی

11 آبان 1395؛ اتلتیکومادرید 2- روستوف یک (لیگ قهرمانان)

سردار آزمون در دقیقه 30 بازی با ضربه پای راست و در موقعیت تک به تک دروازه یکی از سلاطین لالیگا و غولهای اروپا که خیلی سخت گل میخورد را باز کرد.

گل زلاتانی

20 مهر 1395؛ ایران یک- کرهجنوبی صفر (انتخابی جامجهانی)

سرضرب، بدون مکث، بدون توقف... یک گل زلاتانی از پسری که تلفیق مسی و زلاتان است. ایرانیها از تماشای این گل سیر نمیشوند. گل دقیقه 25 سردار با نوک پای چپ.

قویتر نبود؟

3 شهریور 1395؛ روستوف 4- آژاکس یک (مقدماتی لیگ قهرمانان)

صابون سردار به تن آژاکس هم خورد، قویتر نبود؟! این بار دقیقه 34 با ضربه سر از پشت محوطه 6 قدم باز هم به زاویه مخالف... این پسر بینظیر است.

با چشم باز

13 مرداد 1395؛ اندرلخت صفر- روستوف 2 (مقدماتی لیگ قهرمانان)

این بار در تقابل با حریف بلژیکی، سردار در دقیقه 47 بازی با ضربه بغل پای چپ دروازه را باز کرد. باز هم با چشم باز، بازهم به زاویه مخالف.

آب خوردن

18 خرداد 1395؛ ایران 6- قرقیزستان صفر (دوستانه)

یک بازی ملی آسان و یک گل مثل آب خوردن... سردار دقیقه 87 این بازی با ضربه پای راست از روی خط 6 قدم دروازه حریف را باز کرد.

گل سریع

13 خرداد 1395؛ مقدونیه یک- ایران 3 (دوستانه)

دقیقه 61 بازی سردار هتتریک کرد، او گل سوم ایران و خودش را از حوالی نقطه پنالتی با پای راست به ثمر رساند، روی یک پاس عمقی و حرکتی سرعتی...

فرار و توپربایی

13 خرداد 1395؛ همان بازی مقدونیه و ایران

دقیقه 20 همان بازی مقدونیه و ایران، سردار از زمین خودی فرار کرد و با توپربایی و عبور از مدافع حریف در حالت تک به تک با پای راست دروازه را باز کرد.

گل جاگیری!

13 خرداد 1395؛ باز هم همان بازی مقدونیه و ایران

هشتمین دقیقه بازی، هشتمین دقیقه دیداری که با هتتریک سردار همراه بود، آزمون روی یک ارسال از جناح راست با بغل پای راست و البته با جاگیری عالی از داخل محوطه 6 قدم گلزنی کرد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی