نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟
۰
پنجشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۱
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

«هویت و شخصیت فوتبال ایران نیاز به بازسازی مجدد دارد. مباحث گسترده فساد و دعواهای مدیریتی به شدت به شخصیت و وجهه فرهنگی فوتبال صدمه زده و باید این وضع اصلاح شود.»

این تازهترین اظهارنظر وزیری است که میخواهد به جای دخالت مستقیم در فوتبال، کلاننگر باشد و نقش نظارتی وزارت بر این رشته ورزشی را پررنگ کند اما همین حرف و اشاره به شدت درست مسعود سلطانیفر جای سؤال دارد، سؤالی که پاسخش نقشهراه پیش پای مسئولان میگذارد؛  - آنچه دیروز وزیر ورزش و جوانان در حاشیه نشست مشترک خود با هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال به زبان آورد، تأکید و تأیید است یا خواسته و دستور؟!

اگر فقط تأیید و تأکید است که بعید میدانیم، گرهای از گرههای کور فوتبال باز نمیکند چون کیست که نداند فساد مثل دعواهای مدیریتی و مثل حواشی دیگر بیشترین لطمه را به فوتبال زده است اما اگر دستور و خواسته وزیر است که تصور میکنیم چنین باشد، چه کسی قرار است این خواسته را اجرا کند؟ وزیر ورزش و جوانان، خواسته یا دستور داده وضع موجود اصلاح شود و فوتبال با پاکسازی فساد و پایان دعواهای مدیریتی و کنترل حاشیهها، شخصیت و وجهه فرهنگی خود را بازیابد... حالا مسئول اجرای این دستور کیست؟ چه کسی و چه گروهی قرار است شخصیت تخریبشده فوتبال را احیا کند؟ سران فوتبال اگر دوست دارند کسی خارج از فوتبال نیاید و مشغول مبارزه با فساد نشود، خودشان باید پاکسازی را شروع کنند. هرجا ردی و نشانهای و سرنخی از فساد است، باید اصلاح، ترمیم و حتی حذف شود. آلودگیهای فوتبال را باید با تذکر، با تشر، با قدرت و البته بدون تعارف کم کرد. اگر امروز خود فوتبالیها، پاکسازی را از خودشان شروع نکنند، دعواهای مدیریتی را همچنان ادامه بدهند و اگر توان کنترل حواشی را نداشته باشند، فردا هم حق گلایه ندارند که چرا کسی از خارج گود میآید و میخواهد پرچمدار مبارزه با آلودگیهای فوتبال باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی