۰
یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تازه رسیدیم به جایی که هفته‌ها پیش باید می‌رسیدیم! تازه رسیدیم به خلق ناممکن‌ها! تازه رسیدیم به پدیدآوری ممکن‌ها! تازه رسیده‌ایم به جایی که همه می‌بازند! به روزی که اول تراکتور و سپس پرسپولیس مغلوب می‌شوند!

تازه رسیدهایم به روز کمنظیری که در فولادشهر، جای سوزن انداختن هم نیست! دوباره اصفهان را میبینیم که «حالاحالاها» با بقیه بزرگان و با همه لیگ برتر کار دارد!

ذوبآهن چند سال و چندین سال بود که نگین انگشتری فوتبال ایران نبود! ذوبآهن چند سال و چندین سال بود در کانون توجهی این همه فراگیر قرار نداشت! ذوبآهن از چه روزی بزرگ بودن و بزرگ بازی کردن را از خاطر برده بود؟ ذوبآهن چند سال بود چنین خاطرهای نداشت؟

جمعه 26 آذر 95 روز خاصی شد! جمعه 26 آذر 95، برای فوتبال ایران، روز قشنگی شد! روز پیروزی فوتبال خوب! روز دوباره و مکرری برای فرمول برد- برد! روزی که پرسپولیس و تراکتور باختند اما بازنده نشدند!

 تازه رسیدهایم به جایی که از اول باید به آن میرسیدیم! به جایی که هیچ بزرگی «اماننامه» ندارد و هیچ صدرنشینی، در «امان» نیست! همه میتوانند ببرند- به یمن فوتبال درستی که بازی میکنند- و همه میتوانند ببازند، تحت تأثیر بازی خوب حریفشان! مثل سپاهان که تراکتور را نقرهداغ کرد و مثل ذوبآهن که به پرسپولیس درسی قدیمی را یادآوری کرد:

...گل نزنی، گل میخوری! بازی را نبری، خود را میبازانی! بخت یکبار در خانهات را میزند!

ذوبآهن از همین قاعده استفاده کرد و برنده شد! ذوبآهن از گل نزدنهای پرسپولیس، کمال فایده را برد! از کندی حرکات دفاعیاش! از فضای خالی مانده جلوی دفاعش! از بازی «از خود راضی» هافبکهای غرور گرفتهاش! از حرکات فضاسازانه مرتضی تبریزی و کاپیتان مهدی رجبزاده در مرکز دیوار شلوغ و پرکاری که جلال حسینی ستون اصلی آن بود، والا که واویلا!

 پرسپولیس کار خودش را کرد! ذوبآهن هم کار خودش را انجام داد! پرسپولیس باز هم گلهای آسان فراوانی را نزد؛ ذوبآهن، نقاب از چهره خود برداشت! ذوبآهن «روی» واقعیاش را نشان داد:

پنجمین برد پیدرپی، در پنجمین بازی پشت سر هم! 5 بازی و 5 برد! 5 بازی در لیگ و کسب 15 امتیاز! 5 برد و 11 گل زده و تنها یک گل خورده! کارنامه ذوبآهن کامل است و تکمیل است!

پرسپولیس هم روی واقعیاش را به رخ کشید! هنر گل نزدنش را! هنر فرصتسوزیاش را و هنر بد استفاده کردنش از مهرههایش را!

آیا برانکو دانسته است که «بازینسازی» هافبکهایش و بازی کند و کمتحرک اینان که پاس میدهند و میایستند، که خوب پاس میدهند ولی بد حرکت میکنند، عاملی است برای کم گل زدنهای پرسپولیس؟

آیا برانکو لزوم حرکتی تازه را در خط هافبک تیمش، باور کرده و «گرا»ی مهم را در فولادشهر داده است؟!

از 5 بازی آخر ذوبآهن گفتیم که با 5 برد و 15 امتیاز، توأم شد! از 5 بازی اخیر پرسپولیس هم بگوییم که با 10 امتیاز و 4 گل زده و 3 گل خورده، پس از ذوب و بعد از تراکتور قرار دارد!

«تیم امیر» که پاشنه آشیلش برابر سپاهان لو رفت، در 5 بازی آخرش 3 برد، یک باخت و یک تساوی دارد!10 امتیاز و 8 گل زده! 10 امتیاز و 4 گل خورده!

تراکتور و پرسپولیس حالا باخت هم دارند! در جدول لیگ برتر، تیمی که نباخته باشد، نداریم و این همان امتیازی است که از 4 مرداد تا 25 آذر، برای رسیدن به آن صبورانه پیکار کردهایم! پیکاری که نتیجهاش، ارتقای کیفی فوتبالی است که پرسپولیس و تراکتور، ارائه میدهند!

دو تیمی که مثل بقیه، به نمایش ذوبآهن رشک میبرند و غبطه میخورند!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی