۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

پرسپولیس و تراکتورسازی به فاصله 2 امتیازی از یکدیگر، صدر جدول را قرق کرده‌اند. دو تیمی که به شدت شبیه هم هستند. نقاط مشترک جالب‌توجهی دارند و اهالی فوتبال را متقاعد کرده‌اند برای کسب قهرمانی، کاملاً آماده‌اند.

گزارش ویژه| نقاط مشترک پرسپولیس و تراکتور در راه قهرمانی

به گزارش روزنامه خبرورزشی، این دو تیم اما پر از نقاط مشترک هستند. مسائلی که از لحاظ حواشی، میتواند جالب باشد و شاید در لیگ نیز، برایشان مهم تلقی شود.

تیمهایی با یک شکست

اولین وجه تشابه دو تیم، فقط یک بار تسلیم شدن مقابل 15 حریفشان در نیمفصل اول بود. تراکتورسازی در هفته چهاردهم و در خانه به سپاهان اصفهان باخت و پرسپولیس در همان هفته، در اصفهان برابر ذوبآهن شکست را پذیرفت. فقط دو تیم اصفهانی توانستند مقابل دو مدعی اصلی قهرمانی در لیگ، به برتری برسند.

مربیانی با سابقه قهرمانی

امیر قلعهنویی تا به حال 8 قهرمانی مختلف در لیگ برتر و جامحذفی ایران به دست آورده است. برانکو البته تجربیات بیشتری از قلعهنویی دارد و تعداد قهرمانیهایش دورقمی است اما نکته مهم اینکه در لیگهای مختلف، 7 قهرمانی مهم را به دست آورده است. او با تیم ملی ایران نیز قهرمانی دارد. اینکه هر دو نفر، روزی سرمربی تیم ملی بودند نیز، دیگر وجه تشابه است.

هواداران وفادار             

در این مبحث، شاید استقلال هم جایی برای خود داشته باشد اما به هر حال، تراکتورسازی با هواداران پرشور خود از یک سو و پرسپولیس با طرفداران پرتعدادش، غولهای فوتبال ایران در لیگ شانزدهم را تشکیل دادهاند. تراکتور و پرسپولیس همواره تحت حمایت هواداران خود بودهاند و روی سکوهایشان شعار «حیا کن، رها کن» شنیده نمیشود. پرسپولیس و تراکتور حالا در تفاضل گل هم به توافق عددی رسیدهاند؛ هر تیم 13+!

خونه خوبه خونه!

این دو تیم، ورزشگاه خانگی خود را شبیه یک جهنم برای حریفان کردهاند. پرسپولیس از 15 بازی که داشت، در 6 بازی خانگی به برتری رسید و سپس در اصفهان، تبریز و مشهد نیز 9 امتیاز دیگر ثبت کرد. تراکتورسازی نیز در 8 بازی نیمفصل به برتری مقابل حریفان خود رسید که 5 دیدار در خانه بوده است. دو بار در تهران مقابل نفت و استقلال به پیروزی رسیده و در هفته ششم نیز ذوبآهن را در اصفهان از پیشرو برداشته است. پس پیروزی در اصفهان برای هر دو تیم رقم خورده است.

5 پیروزی برابر 5 حریف مشترک

این دو تیم تعداد بردهای خود را دورقمی نکردهاند؛ پرسپولیس 9 بار به پیروزی رسیده و تراکتورسازی 8 بار اما نکته جالب ماجرا، شکست 5 تیم مشترک است. ماشینسازی، سیاهجامگان، صبای قم، گسترش فولاد و نفت تهران تیمهایی هستند که برابر تراکتورسازی و پرسپولیس تن به شکست دادند.

یک) پرسپولیس یک- ماشینسازی صفر

ماشینسازی صفر- تراکتورسازی 2

دو) پرسپولیس 3- سیاهجامگان صفر

تراکتورسازی 3- سیاهجامگان صفر

سه) پرسپولیس یک- صبای قم صفر

تراکتورسازی 2- صبای قم یک

چهار) گسترش فولاد صفر- پرسپولیس یک

گسترش فولاد صفر- تراکتورسازی 2

پنج) پرسپولیس 3- نفت تهران صفر

نفت تهران صفر- تراکتورسازی 2

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی