نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟
۰
شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۸
۰ |
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

سیاست كلان در هر پدیده تعیین‌كننده روند صحیح و اصولی آن در پیچ‌های مختلف و نابسامانی‌های غیرقابل پیش‌بینی است. اگر ورزش و فوتبال برای خود تعریف‌های درستی از وظایف درون‌ فدراسیونی داشته باشد، هیچ زمان مشكلی حاد كه امروز با آن دست به گریبانیم، پیش نمی‌آید.

 در زمینه تیمهای ملی نیز چنین منطقهایی باید وجود داشته باشد كه هركس به خود اجازه ندهد در آن بتازد و هر حركتی خواست انجام دهد. در مورد تیم ملی بزرگسالان كه طلایهدار فوتبال ماست، این موارد شكل گستردهتری پیدا میكند و بازتاب آن نیز عمومیتر و مردمیتر است. فدراسیون فوتبال از ابتدای به خدمت گرفتن مربیان خارجی نقش سرپرست را كمرنگ و معمولی تعریف كرده بود و به همین دلیل مربیان خارجی تیم ملی كه عرصه را برای تركتازی خود مساعد میبینند، وارد حیطه مدیریتی میشوند و فراموش میكنند وظایف آنها چیز دیگری است. مربیان باشگاهی نیز زمانی كه اختلاف بین مدیرعامل و هیأت رئیسه علنی میشود، از فرصت استفاده كرده و از قالب قانونی خود فراتر میروند و رفتاری را انجام میدهند كه جز ایجاد تنش در جامعه و تضعیف تیم ملی و باشگاهها، نتیجه دیگری ندارد. حال اگر این مربیان غیرایرانی هم باشند كه چه بدتر و غمانگیزتر.

مجادله كارلوس كیروش و برانكو به هیچعنوان قابل هضم نیست. دو غریبه از دو كشور دور، دو مربی با دو هدف و خواسته كه طبیعتاً منافع خودشان را به هر چیز دیگری ترجیح میدهند. یكی (رئیس فدراسیون) و در یكجا باید جلوی این حركتها را بگیرد و اجازه ندهد دو غریبه بر سر منافع فوتبال ما بازارگرمی كنند. هنوز هم میگوییم كیروش و تیم ملی یك مدیر قوی میخواهد، یك مدیری مقتدر كه اجازه ندهد كیروش در این مواقع وارد خط دیگری شود و باشگاه پرسپولیس هم نباید اجازه دهد برانكو فراتر از وظایف فنی خود عمل كند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی