نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

دیدار اول منچستریونایتد در جام حذفی یک اتفاق ویژه خواهد داشت و آن هم بازگشت یاپ استام به اولدترافورد است.

بازگشت ياپ استام به تئاتر روياها

به گزارش روزنامه خبرورزشی، در يكي از بازيهاي حساس دور سوم جامحذفي انگلستان، امروز از ساعت 16 منچستريونايتد در ورزشگاه اولدترافورد ميزبان ريدينگ خواهد بود. هدايت ريدينگ را چند ماهي است كه ياپ استام، مدافع سابق آژاكس، ميلان، آيندهوون، لاتزيو و منچستريونايتد برعهده دارد. استام 44 ساله در سال 1998 در انتقالي به ارزش 6/10 ميليون پوند از آيندهوون راهي منچستر شد و عنوان گرانترين مدافع تاريخ فوتبال و گرانترين بازيكن تاريخ فوتبال هلند تا آن زمان را از آن خود كرد. در طول سه فصل حضور در اولدترافورد و انجام 127 بازي در كليه رقابتها براي شياطين سرخ، او موفق شد سه بار ليگ برتر كسب كند و يكي از اركان تيم در جريان فتح ليگ قهرمانان اروپا فصل 1999-1998 باشد. استام در سال 2001 در تصميمي عجيب از سوي باشگاه با 5/16 ميليون پوند به لاتزيو فروخته شد؛ تصميمي كه سرالكس فرگوسن بعدها در كتاب بيوگرافي خود به اشتباه بودن آن اذعان كرد. استام در كتاب زندگينامه خود يونايتد را به اين متهم كرده بود كه بدون اجازه PSV با استام وارد مذاكره شده بود. البته فرگوسن در همان كتاب به اين نكته اشاره كرده كه فروش استام ربطي به مطلب نوشته شده در كتاب زندگينامه اين بازيكن ندارد و نااميدي فرگي از بهبود استام بعد از عمل زردپي آشيل، او را به فروش اين بازيكن ترغيب كرده است. نكته جالب در مورد اين انتقال به گفته خود فرگوسن آن است كه وي مجبور شد تصميمش مبني بر فروش استام را در يك پمپ بنزين به اين مدافع اعلام كند!

 

استام يك بار در ماه ژوئن گذشته براي انجام يك بازي خيريه به اولدترافورد آمده بود اما بازگشت او به اولدترافورد اين بار در فضايي كاملاً متفاوت صورت خواهد گرفت. او حالا هدايت تيم ريدينگ در چمپيونشيپ را برعهده دارد. تيمي كه فصل قبل رقابتها را در جايگاه هفدهم به پايان برده بود، حالا با هدايت استام روزهاي خوبي را پشت سر ميگذارد. رويالها در سه بازي گذشته خود برابر بلكبرن، نوريچ و بريستول به برتري رسيدهاند و با 46 امتياز بعد از 24 بازي، در جايگاه سوم چمپيونشيپ قرار دارند.

 

در سمت مقابل، ژوزه مورينيو بعد از شروع متزلزل روي نيمكت يونايتد حالا تيمش را در 13 بازي متوالي بدون شكست نگه داشته است؛ اتفاقي كه از مارچ 2013 و آخرين ماههاي فرگوسن در اولدترافورد بيسابقه بوده است و آقاي خاص در اين بازي به دنبال هدايت تيمش به سوي هشتمين پيروزي متوالي است.

 

يكي از بازيكناني كه مورينيو در اين بازي اميد زيادي به او بسته، خوان ماتا است. هافبك اسپانيايي در هر سه بازي قبلي تيم خود در جام حذفي-از جمله فينال ومبلي فصل گذشته گل زده است.

 

مدافع عنوان قهرماني تا مدتي اريك بيلي مدافع ساحل عاجي خود را به علت حضور در جام ملتهاي آفريقا در اختيار نخواهد داشت و علاوه بر اين مدافع بلندقامت، وضعيت وين روني براي حضور در اين ديدار نامشخص است و احتمالاً مورينيو در اين بازي، درباره كاپيتان تيم خود ريسك نميكند. استفن كويين و دنيس ركلز نيز غايبان ريدينگ در اين ديدار خواهند بود.

 

آخرين پيروزي ريدينگ در جامحذفي برابر يونايتد به سال 1927 بازميگردد و در هشت ديدار بعدي رويالها 6 بار شكست خوردهاند و دو بار هم به تساوي رسيدهاند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی