نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟
۰
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

فرناندو تورس در دیدار برابر لاکرونیا دچار مصدومیتی شد که همه را نگران کرد.

شوک ال‌نینیو به فوتبال اسپانیا

به گزارش روزنامه خبرورزشی، در جريان ديدار دو تيم دپورتيوو لاكرونيا و اتلتيكومادريد در ورزشگاه رياسور بود كه اتفاق ترسناكي رخ داد. برخورد هوايي غيرعمد ميان فرناندو تورس و برگانتينيوس باعث شد تا النينيو بيهوش و به شكل دردناكي نقش بر زمين شود. تورس روي زمين افتاد و آنقدر صحنه دردناك بود كه خيمنس، بازيكن اتلتيكو، دل ديدن همتيمياش را نداشت و دستانش را روي صورتش قرار داده بود.

 

در همان لحظه برخي از بازيكنان اتلتيكو سريعاً بالاي سر تورس بيهوش رسيدند و با باز كردن دهان او، سعي كردند زبانش را از حلقش برگردانند تا راه تنفسي او را باز كنند. بلافاصله پزشكان زمين وارد چمن شده و با بستن محافظ گردن، او را روي برانكارد گذاشته و با آمبولانس به بيمارستان منتقل كردند. پيچ خوردن گردن تورس باعث شده بود تا او از هوش برود اما خوشبختانه النينيو در آمبولانس و قبل از رسيدن به بيمارستان هوشيارياش را به دست آورد.

 

بعد از اين اتفاق، تورس پنجشنبه شب را در بيمارستان و تحت مراقبتهاي ويژه سپري كرد و بعد از انجام آزمايشها و تستهاي پزشكي، خبرهاي خوبي از بيمارستان رسيد و مشخص شد كه مشكلي جدي براي او رخ نداده.

 

پيغامهاي حمايتي براي النينيو

بلافاصله بعد از اين اتفاق تلخ بود كه ستارههاي دنياي فوتبال در شبكههاي اجتماعي نسبت به اين قضيه واكنش نشان دادند. آلوارو موراتا و سائول نيگوئس اولين بازيكناني بودند كه پيغامهايي براي تورس نوشتند. تعدادي از اين پيغامها را در اينجا مطالعه ميكنيد.

آلوارو موراتا: گاهي رنگها مهم نيستند. اميدوارم كه هرچه زودتر به تمرينات و ميادين برگردي.

سائول نيگوئس: دوست خوبم، اميدوارم كه اين فقط يك ترس كوچك بوده باشد و زود همديگر را ببينيم.

باشگاه اسپانيول: بعد از برخورد شديدي كه رخ داد، همه ما به تورس فكر ميكنيم؛ قوي باش النينيو.

باشگاه ويارئال: قوي باش تورس!

باشگاه چلسي: امشب همه به تورس فكر ميكنيم. زود خوب شو فرناندو؛ از طرف همه اهالي استمفوردبريج.

سرخيو راموس: قوي باش دوست من.

مارسلو: قوي باش تورس. اميدوارم كه خيلي زود به ميادين برگردي ستاره.

ديديه دروگبا: زود خوب شو قهرمان.

لوكاس ارناندس: قوي باش دوست من.

اندكي بعد هم برادر تورس در شبكههاي اجتماعي نوشت: «به نظر ميرسد كه همه چيز در حد يك ترس بزرگ بوده و مشكلي در ميان نيست.»

 

عيادت برگانتينيوس از تورس در بيمارستان

بعد از پايان بازي بود كه الكس برگانتينيوس، بازيكني كه به صورت غيرعمد با تورس برخورد كرده بود، همراه با پهپه مل، سرمربي تيمش، به بيمارستان و به عيادت فرناندو تورس رفتند.

 

خود برگانتينيوس در داخل ورزشگاه درباره اين اتفاق گفت: «وقتي ديدم تورس بيهوش روي زمين افتاد، واقعاً ترسيدم. سرهايمان به هم خورد ولي او پشتش به من بود و اصلاً انتظار برخورد را نداشت. مهم اين است كه حالا حالش خوب است. براي ديدنش به بيمارستان ميروم. نفهميدم كه چه شد فقط ديدم كه تورس بيهوش روي زمين افتاده. ما سعي كرديم كمكش كنيم و از پزشكان خواستيم تا زودتر به زمين بيايند. ديدن چنين صحنهاي دردناك است كه كسي به سختي نفس ميكشد. فقط دعا ميكرديم كه پزشكان زودتر بيايند. آنها آمدند و خوشبختانه توانستند او را به شرايط باثبات بازگردانند. ديدن اين صحنهها اصلاً دلنشين نيست. البته اين مسائل در فوتبال رخ ميدهند.»

 

برگانتينيوس در بيمارستان هم به خبرنگاران گفت: «در زمين فقط دعا ميكردم كه تورس هرچه زودتر به هوش بيايد. بلافاصله بعد از برخورد، او به سختي نفس ميكشيد. وقتي گابي زبان تورس را از حلقش بيرون كشيد، يك نفس راحت كشيدم. از تورس معذرت ميخواهم و برايش توضيح خواهم داد كه من فقط براي توپ رفته بودم. خيلي خوشحالم كه اين اتفاق در حد يك ترس باقي ماند و مشكل خاصي برايش پيش نيامده.»

 

برگانتينيوس ادامه داد: «حال تورس خوب است و لبخند ميزند. به من گفت كه نگران نشوم و اينها مسائلي است كه در فوتبال رخ ميدهد. او به من روحيه داد.»

 

پزشك دپور: كار گابي و ورساليكو عالي بود

كارلوس لارينيو، پزشك باشگاه دپورتيوو لاكرونيا، اولين نفري بود كه بعد از اين برخورد دردناك خودش را به بالاي سر تورس رساند و در پايان بازي در مورد واكنش بازيكنان در زمين صحبت كرد. او در گفتوگو با برنامه الپارتيداسو گفت: «تورس به هوش آمده و براي 24 ساعت تحت نظر بود. مشكل خاصي وجود ندارد. تمام تستهاي او عادي بوده و حالش خوب است. مشكل يك تروماي جمجمهاي همراه با بيهوشي بود. او به زودي به خانه بازميگردد. خود تورس چيزي از آن برخورد را به ياد نميآورد و نوعي فراموشي آني است.» او ادامه داد: «در چنين شرايطي، وقت ترسيدن نيست. اين تروماها براي كساني كه به ديدنش عادت ندارند، وحشتناك هستند. تورس در زمين چمن نفس ميكشيد. چند دقيقهاي بيهوش بود اما گابي و ورساليكو كار فوقالعادهاي انجام دادند. آنها زبان تورس را از حلقش برگرداندند تا دوستشان دچار خفگي نشود. در همان لحظات تورس به صورت غيرارادي دست گابي را گاز گرفته بود.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما، بازی در لیگ امارات برای سردار آزمون انتخاب مناسبی است؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی